? toekomst plannen ?
? toekomst plannen ?
ik had een vraagje....
ik wou namelijk ( ik ben nu bezig met een huis in cothen/ wyk by duustede ) volgend jaar een veulen kopen, maar.....
hoeveel kost een MERRIEveulen die aan de volgende eisen voldoet zo ongeveer ........
- dna getest
- gechipt
- paspoort
- grote maat
- kindvriendelijk ( ook mensen gewend )
- ruime gangen ( voor zover dat al te zien is dan )
- geent
en is hier in cothen of wyk eventueel ook stalling ( voor veulen ) maar ook als ze 3 jaar en ouder is ...... hoeveel kost dat ??? ( ongeveer dan )
ik wou namelijk ( ik ben nu bezig met een huis in cothen/ wyk by duustede ) volgend jaar een veulen kopen, maar.....
hoeveel kost een MERRIEveulen die aan de volgende eisen voldoet zo ongeveer ........
- dna getest
- gechipt
- paspoort
- grote maat
- kindvriendelijk ( ook mensen gewend )
- ruime gangen ( voor zover dat al te zien is dan )
- geent
en is hier in cothen of wyk eventueel ook stalling ( voor veulen ) maar ook als ze 3 jaar en ouder is ...... hoeveel kost dat ??? ( ongeveer dan )
Je kunt je veulen ook in de opfok doen.
Op simpele pensionstallen zijn er meestal geen vriendjes om mee samen te leven, terwijl dat voor die kleintjes juist goed is.
Opfok is meestal een stuk goedkoper, omdat je niet voor de luxere faciliteiten betaald.
Het gaat er natuurlijk ook om hoeveel tijd je hebt om voor je fjordje te zorgen. En waar jij je eisen aan stelt natuurlijk.
Op simpele pensionstallen zijn er meestal geen vriendjes om mee samen te leven, terwijl dat voor die kleintjes juist goed is.
Opfok is meestal een stuk goedkoper, omdat je niet voor de luxere faciliteiten betaald.
Het gaat er natuurlijk ook om hoeveel tijd je hebt om voor je fjordje te zorgen. En waar jij je eisen aan stelt natuurlijk.
Murphy
Ysha

Ja dat zal bestthorreke schreef:Een merrieveulen kan idd serieus wat kosten jaAmber_ schreef: Een veulen van rond 6 maanden zo duur ?!![]()
Ik weet niet hoe jij de prijzen van Fjorden schat...
Ik zou zeggen max 550 euro !

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
@Amber: Ik ben geen klein kind meer dat niet weer wat er in de wereld te koop is, dus ik zou het op prijs stellen als je eens op zou willen houden op deze manier op mij te reageren.
En trouwens, 550 ligt toch tussen de 500 en 800 euro?
Voor de TS: Ik zal even uitleggen hoe ik aan het bedrag kom:
DNA test is 37 euro
Veulenpaspoort en chip is 35 euro
Enting 20 euro
Dekgeld en dierenartskosten zijn al gauw 350 euro. Een fokker wil in ieder geval zijn kosten eruit, dus die 500 zit je zo aan.
Dan wil ze nog een grote maat, goede bewegingen en een veulen wat veel in handen geweest is. Dan zie ik een veulen als Caylinn Mae voor me en die komt wel in de buurt van de 800 euro.
Bovendien kan ze beter voorbereid zijn op wat hogere prijs, dan dat ze zich nu instelt op een te lage prijs.
En trouwens, 550 ligt toch tussen de 500 en 800 euro?

Voor de TS: Ik zal even uitleggen hoe ik aan het bedrag kom:
DNA test is 37 euro
Veulenpaspoort en chip is 35 euro
Enting 20 euro
Dekgeld en dierenartskosten zijn al gauw 350 euro. Een fokker wil in ieder geval zijn kosten eruit, dus die 500 zit je zo aan.
Dan wil ze nog een grote maat, goede bewegingen en een veulen wat veel in handen geweest is. Dan zie ik een veulen als Caylinn Mae voor me en die komt wel in de buurt van de 800 euro.
Bovendien kan ze beter voorbereid zijn op wat hogere prijs, dan dat ze zich nu instelt op een te lage prijs.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Ik vind dat ik gewoon reageer hoor. Het is toch zo dat de Fjordenmarkt niet zo ligt (hele paardenmarkt). En je kan nu voor 800 euro zelfs een 2 jarige met papieren kopen... Dus ik vind idd 800 voor een veulen veel.yvette schreef:@Amber: Ik ben geen klein kind meer dat niet weer wat er in de wereld te koop is, dus ik zou het op prijs stellen als je eens op zou willen houden op deze manier op mij te reageren.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden

Maar ik ga helemaal met Yvette mee, wat de rest betreft. Er was een meisje op Bokt die 900 euro vroeg voor haar merrieveulen,
maar die had een B premie en bemerkingen op de gangen en bouw. Ik vond dat bedrag dus ook veel te hoog! Een echt goed
merrieveulen kan inderdaad wel richting de 600/700/800 euro gaan. Maar ik denk dat het bij veulens vooral is "wat de gek er voor geeft".
Bij de meeste andere paarden trouwens ook!

Ereplaatsje voor

en dat is helemaal waar denk ik!!!!Claudje schreef:"wat de gek er voor geeft".
Bij de meeste andere paarden trouwens ook!
ik bedoel, een merrieveulen is inderdaad veel waard.
als caya een merrie was geweest, en net zoals nu reservekampioen en blabla was geweest, was ZIJ denk ik ook voor 750 euro weggegaan ofzo

wordt ook een grote maat enzo!

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
- Thessa Keizer
ik had dat op bokt ook gelezen ja, en vond het persoonlijk erg duur, ik sta hier ook weer te kijken van de prijzen, ok zo rond de 500 euro kan ik nog begrijpen maar 800 vind ik persoonlijk wel erg aan de dure kant, maar goed misschien ben ik niet genoeg op de hoogte dan. Alhoewel ik toch echt wel merrie veulens van een goede afstammeling etc. voor 400 a 450 te koop heb zien staan.
Groetjes Thessa en Aike
Groetjes Thessa en Aike

Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
-
Moet je eens goed rondkijken wat goeie fjordenpaarden tegenwoordig kosten. Echt wel meer als je zou denken geloof ikAmber_ schreef:Ik vind dat ik gewoon reageer hoor. Het is toch zo dat de Fjordenmarkt niet zo ligt (hele paardenmarkt). En je kan nu voor 800 euro zelfs een 2 jarige met papieren kopen... Dus ik vind idd 800 voor een veulen veel.yvette schreef:@Amber: Ik ben geen klein kind meer dat niet weer wat er in de wereld te koop is, dus ik zou het op prijs stellen als je eens op zou willen houden op deze manier op mij te reageren.

Ik ga ook voor tussen de 500 en 800 euro.
Als je een goed veulen zoekt met goede afstamming dan ben je het zeker kwijt.
Als je een 2 jarige voor dat bedrag kunt kopen dan laat ik hem staan.
Ik ga zeker met de berekening van Yvette mee.
En dan is 500 echt voor een merrie veulen te weinig.(zeker als het van een goede fokker vandaan komt).
En het is ook nog zo wat een gek er voor geeft en hoe graag wil je zo'n veulen hebben.
Als je een goed veulen zoekt met goede afstamming dan ben je het zeker kwijt.
Als je een 2 jarige voor dat bedrag kunt kopen dan laat ik hem staan.
Ik ga zeker met de berekening van Yvette mee.
En dan is 500 echt voor een merrie veulen te weinig.(zeker als het van een goede fokker vandaan komt).
En het is ook nog zo wat een gek er voor geeft en hoe graag wil je zo'n veulen hebben.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Re: ? toekomst plannen ?
Mensen, dit is geen discussie wat een veulen kost
Daarnaast zit er op het Molenspoor nog een pensionstal met binnenrijbaan, geen idee wat ie kost en hoe de faciliteiten zijn.
Verder zit er in Doorn, net buiten langbroek op de Langbroekerdijk een kleine pensionstal waar een aardig
Ik heb zelf mijn Fjord in Amerongen staan aan de lekdijk (*in wijk bij Duurstede de dijk op en aan het einde van de dijk zit dat links), dat heet De Dijkhoeve van de familie Putman. Dat is vanaf Cothen een 10minuten rijden met de auto. Er staan nu 5 Fjorden
op de site staan foto's: www.dijkhoeve.com
Verder zitten er nog wel wat stallen hier en daar. Maar dan zou je ff een keertje moeten rondtoeren.
Opfok adressen in de omgeving zou ik zo even niet weten, maar de meeste pensionstallen in de omgeving zijn niet even geschikt voor veulens, 1- en 2 jarigen.

Ja, in Cothen zitten in ieder geval 2 pensionstallen. Op de Gr.van Lynden Sanderburgweg zit een Minipaardenstal Midzomer, die heeft ook pensionstalling, ik ken mensen die er met reden weg gegaan zijn, maar ook iemand die van onze stal daar heen is gegaan, en er nog staat. Het is in ieder geval goedkoper dan €200 dacht ik en daar wordt buiten/binnengezet en ik dacht ook uitgemest.flappiej schreef:en is hier in cothen of wyk eventueel ook stalling ( voor veulen ) maar ook als ze 3 jaar en ouder is ...... hoeveel kost dat ??? ( ongeveer dan )
Daarnaast zit er op het Molenspoor nog een pensionstal met binnenrijbaan, geen idee wat ie kost en hoe de faciliteiten zijn.
Verder zit er in Doorn, net buiten langbroek op de Langbroekerdijk een kleine pensionstal waar een aardig
Ik heb zelf mijn Fjord in Amerongen staan aan de lekdijk (*in wijk bij Duurstede de dijk op en aan het einde van de dijk zit dat links), dat heet De Dijkhoeve van de familie Putman. Dat is vanaf Cothen een 10minuten rijden met de auto. Er staan nu 5 Fjorden

Verder zitten er nog wel wat stallen hier en daar. Maar dan zou je ff een keertje moeten rondtoeren.
Opfok adressen in de omgeving zou ik zo even niet weten, maar de meeste pensionstallen in de omgeving zijn niet even geschikt voor veulens, 1- en 2 jarigen.