een fjord in kudde ijslanders?
een fjord in kudde ijslanders?
Ik wil graag dat mijn fjord van de winter kan blijven staan waar ze nu staat ,
dat is vlakbij de stallen,en het land is daar wat droger.
Ik heb geen stal maar 's winters zo ze overdag op het land staan en 's nachts in een
ruime paddock achter het gebouw van de stallen dus dan heeft ze ook
nog een beetje beschutting.
Vorig jaar stond ze aan de overkant op een groot stuk land wat een blubberzooi werd en minder/geen beschutting.
Maar ze komt bij ijslanders te staan ,nou vinden de eigenaren dat geen probleem maar ze zeggen
dat ijslanders nog wel eens kunnen discrimineren?
Iemand ervaring mee?
dat is vlakbij de stallen,en het land is daar wat droger.
Ik heb geen stal maar 's winters zo ze overdag op het land staan en 's nachts in een
ruime paddock achter het gebouw van de stallen dus dan heeft ze ook
nog een beetje beschutting.
Vorig jaar stond ze aan de overkant op een groot stuk land wat een blubberzooi werd en minder/geen beschutting.
Maar ze komt bij ijslanders te staan ,nou vinden de eigenaren dat geen probleem maar ze zeggen
dat ijslanders nog wel eens kunnen discrimineren?
Iemand ervaring mee?
Wat zou jij doen als paard zijnde dan kies je eerst voor je eigen soort en pas daarna voor een ander soort. Ze zal idd tussen de ijsjes moeten wennen. Bij ons op stal staan tussen de ijsjes ook 1 fjrod, 1 welsh, 1 KWPN en een Pinto. Gaat prima maar in het begin is het ff flink ruzie.
Wodan en ik M1+10
Hahahahhaa,moest even glimlachen,hoor!
Ik heb daar nou nog nooit van gehoord.
Ik denk niet dat het rassen zijn die elkaar discrimineren,het zijn de dominante paarden die de kudde op stelten zetten.
En dat is ongeacht het ras,die dominante paarden heb je overal tussen zitten (sprak ik ''teder'' uit ervaring)
Ik heb daar nou nog nooit van gehoord.
Ik denk niet dat het rassen zijn die elkaar discrimineren,het zijn de dominante paarden die de kudde op stelten zetten.
En dat is ongeacht het ras,die dominante paarden heb je overal tussen zitten (sprak ik ''teder'' uit ervaring)
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
- Ilonka
Klopt IJslander zijn echt racisten! Een vriendin van mij heeft er vier in een kudde lopen en het heeft serieus jaren geduurd voor ze Ilonk hebben geaccepteerd. Ik zou haar er gewoon bij zetten, ze wennen wel aan elkaar, maar het klopt wel IJslanders discrimineren...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik zou het ook gewoon doen,het is denk ik ook een kewestie van wennen voor de beide dieren.
Maar niet alleen ijslanders discrimineren ook fjorden zelf kunnen er wat van.
Tijd geleden stonden erbij ons op stal ook meer fjorden en als ze dan in de kudde stonden met "andere"paarden trokken de fjorden ook meer met elkaar op en de "andere" paarden accepterden ze toch moeilijker.
Maar niet alleen ijslanders discrimineren ook fjorden zelf kunnen er wat van.
Tijd geleden stonden erbij ons op stal ook meer fjorden en als ze dan in de kudde stonden met "andere"paarden trokken de fjorden ook meer met elkaar op en de "andere" paarden accepterden ze toch moeilijker.
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
http://ciarafjord.web-log.nl/
Ik vind dat alle paarden discrimineren...
WIj hebben 's winters Fjorden, 1 Tink en 1 Haf bij elkaar inlopen en de kudde fjorden trekt erg naar elkaar toe. De Tink en Haf staan er compleet buiten.
Nu hebben wij een kudde Tinks en ander rassen bij elkaar staan en die Tinks klitten nu helemaal naar elkaar.
Ik denk dat paarden echt wel soort bij soort zoeken.
Maar ik zou jou knollie er gewoon bij inzetten, ze wennen er vanzelf aan.
WIj hebben 's winters Fjorden, 1 Tink en 1 Haf bij elkaar inlopen en de kudde fjorden trekt erg naar elkaar toe. De Tink en Haf staan er compleet buiten.
Nu hebben wij een kudde Tinks en ander rassen bij elkaar staan en die Tinks klitten nu helemaal naar elkaar.
Ik denk dat paarden echt wel soort bij soort zoeken.
Maar ik zou jou knollie er gewoon bij inzetten, ze wennen er vanzelf aan.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
We gaan gewoon maar een poging wagen en als het niet lukt
dan zal ze bij de andere kudde (waar alles door elkaar loopt) komen aan de overkant van de weg.
Maar het land wordt daar zo slecht met vel regen en ze hebben geen schuilplek.
Ik hoop dat het gaat lukken ,ik hoor van het weekend wanneer het ingaat.
Als het zover is houd ik jullie op de hoogte.
Ben alleen een beetje bang voor verwondingen in het begin.
dan zal ze bij de andere kudde (waar alles door elkaar loopt) komen aan de overkant van de weg.
Maar het land wordt daar zo slecht met vel regen en ze hebben geen schuilplek.
Ik hoop dat het gaat lukken ,ik hoor van het weekend wanneer het ingaat.
Als het zover is houd ik jullie op de hoogte.

Ben alleen een beetje bang voor verwondingen in het begin.

Tika,stamboeknaam Welmoed
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
Geboren op 14-05-2001
vader Rex I-84 (v.Knast DK 643)
moeder Kristy K-22 (v.Brusvein I-51)
In 2001 een voorlopige B-premie gehad.
Tika mijn Noorse boscrosser!
Helaas niet meer van mij maar voor altijd in mijn hart.
- Ilonka
Nee joh dat zal wel meevallen. Als jou paard de kudde regels kent hoeft er helemaal niet veel gemept en gebeten te worden!
Viking: Ilonk doet tegenwoordig ook aan een soort tölt, en ik durf te wedden dat ze dat heeft afgekeken van de IJslanders van mijn vriendin waar ik vele km's mee train.
Viking: Ilonk doet tegenwoordig ook aan een soort tölt, en ik durf te wedden dat ze dat heeft afgekeken van de IJslanders van mijn vriendin waar ik vele km's mee train.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
haha, bij jou wordt dat inderdaad wel even afwachten...Suzanna schreef:Nou, je hebt heel vaak dat ijslanders discrimineren. Gewoon omdat ze compleet anders zijn.
Toch heb ik ook meegemaakt dat een fjord en een ijslander heel goed met elkaar kunnen opschieten. Hoop dat Ofke en Odinn het ook met elkaar kunnen vinden
maar dat zal vast wel goedkomen

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!