Vandaag weer belangrijk bezoek, bij Pino, dennis de hoefsmid, weer terug van vakantie, kwam Pino's hoeven en benen bekijken.

Nou heb ik al die dagen de temperatuur van pino's hoeven in de gaten gehouden,(verschil voelen), amper wat gemerkt, en ja hoor, vandaag was dat wel duidelijker.
En natuurlijk schrik je dan.
Dennis heeft de ijzers eraf gehaald, en wat bleek, van pinos linker voet, heeft 1 nagel net een fractie te gevoelig gezeten,en dat gaf die kleine onzuiverheid in het lopen op de verharding.
Dus nu lekker op blote voeten. De hoefjes zijn effe netjes gevijld, en ik heb Textura op advies gehaald,(een zalf die goed is voor de conditie van de hoef en met name voor het vochtgehalte ).
Ik ben opgelucht nu we met zekerheid weten wat het was, en dat nu de oorzaak weg is.
Ik laat Pino lekker lopen in de paddock, en wandel achter het veld wel op en neer , als afleiding. En volgende week maandag proberen we wel een klein ritje langs de weg.
Ik ben wel benieuwed of iemand die textura misschien kent en ervaring mee heeft???
Nu ik toch in een paarden winkel kwam heb ik wel een chabrakje gekocht, een goudbruine met een donker en witte rand, en een schapevachtje, en nog een borstel, en Bojana en loge vonden ook nog allerlei, hebbedingentjes.Dus we hebben wel effe feest geviert.
Maar ik ben al blij dat we nu echt iets konden doen voor Pino, en dat het geen drama is.Alles komt goed, en volgende week (zeker aan het einde), rijden we vast wel weer een ritje.
okee, dit was het voor vandaag, ik val om van de slaap, doegg, karin en pino.