Paard weg wegens eczeem?

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Tanja

Paard weg wegens eczeem?

Bericht door Tanja » di 29 aug 2006, 12:39

Gisteravond was ik bij Tika ,en toen zeg de eigenaar van de stalling,
waarom verkoop je haar niet of breng haar naar de slacht
dan krijg je er nog wat voor,en dan koop een leuke fjord die geen eczeem heeft .
Hij vind dat ik er veel werk aan heb zoals, deken op deken af etc ( het is wat extra werk,
maar ik weet dat het al beter gaat als vorig jaar en ik doe er echt veel aan) en genezen zal ze nooit! |(
Ik heb wel eens ergere gevallen gezien ,vorig jaar had ze open wondjes en dit jaar bijna helemaal niet alleen d'r oren.
Als het erger zal worden en ze heeft geen fijn leven meer dan is het wat anders maar,
ik ga echt mijn paard niet naar de slacht brengen en verkopen al helemaal niet wie wil er nou een paard met eczeem.
Ik ben maar wat gek van haar ,ze heeft een goed karakter (op de fjordenstreken na)en hinnikt altijd als ik kom.
Ze blijft lekker bij me :j
Ik was echt even verbaasd. :\
Laatst gewijzigd door Tanja op di 29 aug 2006, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » di 29 aug 2006, 12:43

Ja, dat komt hard aan als iemand zoiets over je paard zegt!
Dat had ik laatst ook!
Maar je moet doen wat jij denkt dat het beste is voor je paarden en ook voor jezelf!
Jij wilt haar graag houden zolang dat kan, dus ik zou zeggen niets van aantrekken!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
roos

Bericht door roos » di 29 aug 2006, 12:55

Probeer er niks van aan te trekken(lastig!)maar jy weet toch wel beter!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ydel

Bericht door Ydel » di 29 aug 2006, 13:09

je hebt groot gelijk hoor :j
maar kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat zo'n man het veel werk vindt...
maar ja, jij hebt nou eenmaal een band met je paard, en waar je van houdt, daar doe je dingen voor ;)
wat roos ook al zei: trek je er niet te veel van aan O:)
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
roos

Bericht door roos » di 29 aug 2006, 13:11

En je hebt soms ook nog eens dat sommige mensen zich niet kunnen voorstellen dat je een goede band met een paard kan hebben!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 29 aug 2006, 13:34

Pff ja natuurlijk is een paard met eczeem wat bewerkelijker dan een ander paard. Ik heb voor Rosco ook van een DA eens het advies gekregen hem te euthaniseren en ben nu blij dat ik dat advies niet heb opgevolgd. Zolang hij maar eiwitarm staat, zijn eczeemdeken op heeft en ik de huid goed schoon houdt is het goed onder controle te houden. Zo vreselijk bewerkelijk vind ik die deken trouwens niet...

Gewoon je eigen gevoel volgen en als je paardje het verder goed doet en niet krankjorum wordt van de jeuk gewoon lekker doorgaan zo!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Lindatjuhhh
Contacteer:

Bericht door Lindatjuhhh » di 29 aug 2006, 13:43

Dan had ik tegen die vent gezegd: "ruil jij ook je vrouw in als ze ziek wordt?"
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » di 29 aug 2006, 13:45

Lindatjuhhh schreef:Dan had ik tegen die vent gezegd: "ruil jij ook je vrouw in als ze ziek wordt?"
haha, geweldige opmerking Linda!! :j
maar het is wel waar :+
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
yvette

Bericht door yvette » di 29 aug 2006, 13:49

Heel eerlijk gezegd zou ik ook geen paard kopen als ik wist dat die eczeem had. Maar als een van die van mij het zouden krijgen, hebben we wel voldoende ervaring op stal om het zo draaglijk mogelijk te maken.
Maar als het echt te erg zou worden, dan zou ik er toch een einde aan maken.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 29 aug 2006, 13:53

Lindatjuhhh schreef:Dan had ik tegen die vent gezegd: "ruil jij ook je vrouw in als ze ziek wordt?"
Zo die zit!

Ik heb hetzelfde als Yvette,... als het aanwezig zou zijn bij koop, dan zou ik er vanaf zien. Maar als de eczeem te ernstig zou worden... dan weet ik het nog niet, misschien dat ik het paard dan wel zou laten inslapen, maar niet bij het minste of geringste.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 29 aug 2006, 13:54

yvette schreef:Heel eerlijk gezegd zou ik ook geen paard kopen als ik wist dat die eczeem had. Maar als een van die van mij het zouden krijgen, hebben we wel voldoende ervaring op stal om het zo draaglijk mogelijk te maken.
Rosco kocht ik als veulen dus ik wist inderdaad niet dat hij eczeem had/ zou krijgen. Ik zou nu ook (buiten Ros om) ook nooit meer een paard kopen waarvan ik weet dat hij eczeem heeft. Ik heb voor Rosco toen de keus gemaakt om hem naar de kust te doen, daar is hij toen helemaal opgeknapt en jeukvrij geworden. Toen hij weer terugkwam is zijn eczeem niet meer in de extreme mate teruggekomen zoals het was toen hij 5 was. Als er echt geen houden zou zijn dan zou ik ook voor euthenasie kiezen (als alle andere oplossingen niet werken) want het is verschrikkelijk om een paard met zo'n enorme jeuk te zien en je kan ze niet helpen.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
roos

Bericht door roos » di 29 aug 2006, 14:06

Maar dat naar de kust brengen werkt ook niet voor ieder paard hoor!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
saskia
Moderator

Bericht door saskia » di 29 aug 2006, 15:30

nooit van mijn leven zou ik weer een paard met eczeem kopen, maar wij als leek wisten het niet O:) Maar hem daarom wegdoen :n Nare opmerking hoor.

Niets van aantrekken, lekker voor je paard blijven zorgen en genieten ;)
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Charret

Bericht door Charret » di 29 aug 2006, 15:58

Onze stalbaas heeft het ook wel eens gezegd. Wat hij niet heeft gezegd is dat hij zelf ook een manege pony er tussen heeft lopen met esczeem, maar die kont daarom niet op de wei..

Ik zou Alies voor zoiets nooit weg doen. Kan mij dat schelen dat ik die deken op en af moet doen :?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Susanne

Bericht door Susanne » di 29 aug 2006, 16:02

Trees heeft ook exceem, maar als ze niet op hete en zonnige dagen op de wei komt heeft ze nergens last van... Je ziet het niet eens aan haar... Ik zou nooit meer een paardje met exceem kopen maar zou Trees nooit om die reden verkopen!

Wat stom dat mensen dat zeggen... Trek je er maar niks vanaan...
Tanja

Bericht door Tanja » di 29 aug 2006, 16:42

yvette schreef:Heel eerlijk gezegd zou ik ook geen paard kopen als ik wist dat die eczeem had. Maar als een van die van mij het zouden krijgen, hebben we wel voldoende ervaring op stal om het zo draaglijk mogelijk te maken.
Als ik wist dat ze eczeem had ,had ik haar ook niet gekocht,het is mijn ook helaas niet verteld.
Tuurlijk is het meer werk,maar ik vind het niet erg,ben het ondertussen al gewend zolang het voor haar maar dragelijk is.
Ze heeft genoeg meegemaakt in haar leventje en ze is nog maar 5 jaar!
Vandaag was er ook iemand en die zei ,als je zeg dat ze eczeem heeft dan zou ik het niet eens zien!
Dus ik geniet gewoon lekker van haar,nog twee maanden en dan kan ze weer voor een half jaar jeukloos de herfst/winter door! :D
Mir

Bericht door Mir » di 29 aug 2006, 17:18

Heb die opmerking ook vaak gehoord en dacht altijd : Wat is dat toch geweldig makkelijk l*llen! Als je zelf in die situatie zit (als het dus pittig eczeem is) is het allemaal niet zo makkelijk! Bij Nena vond ik de zorg best zwaar maar kreeg ik er fantastisch veel voor terug. Als ik nu denk aan een nieuw paard en die zou eczeem krijgen, zeg ik heel stoer dat ie dan weg gaat omdat ik dat nooit meer wil mee maken. Maar als het eenmaal zo ver is klets ik waarschijnlijk weer heel anders. En een eczeempaard verkopen, dan vind ik (als het ernstig is) dat je dan beter zelf voor een waardig einde kunt zorgen, dan zo'n paardje de onzekerheid insturen.
Ik weet wel dat toen ik Nena uiteindelijk in liet slapen, ik er zelf ook echt van overtuigd was dat het zo niet verder ging en ik het beste deed voor haar. Maar die was wel verder heen dan alleen jeuk.
Maar in deze situaties is het altijd: waar ligt de grens? Voor sommige mensen is de grens veel sneller bereikt en een hoop mensen weten gewoon echt niet waar ze zo makkelijk over praten.
yvette

Bericht door yvette » di 29 aug 2006, 19:39

Ik bedoel ook helemaal niet te zeggen dat het makkelijk is. En ik zou er inderdaad eerder voor kiezen om er een einde aan te maken dan om een dier de handel in te sturen. Ik weet helaas wat het is om gedwongen afscheid te moeten nemen van je paard. Makkelijk is dat nooit, maar ik weet van mezelf wel dat ik in staat ben om die beslissing te nemen.
Gelukkig zijn er veel paarden met eczeem die met de juiste behandeling wel een paardwaardig bestaan kunnen hebben.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Else

Bericht door Else » wo 30 aug 2006, 09:18

Ook ik zou nooit een paard kopen waarvan ik wist dat die eczeem had. Aislynn heeft ook eczeem en die houd ik zolang het dragelijk is. Ik heb een slechte ervaring gehad met het verkopen van een eczeempaard naar de kust, dus verkopen zal ik niet gauw weer doen.

Dus nix aan trekken van die opmerkingen, jij weet het beste of je paardje wat heeft aan zn leven of dat het echt ondraaglijk wordt. En als ie zoals je zegt alleen maar plekjes aan de oren heeft, dan vindt ik het eerlijk gezegd geen reden om hem in te laten slapen.
Mir

Bericht door Mir » wo 30 aug 2006, 10:55

yvette schreef:Ik bedoel ook helemaal niet te zeggen dat het makkelijk is. En ik zou er inderdaad eerder voor kiezen om er een einde aan te maken dan om een dier de handel in te sturen. Ik weet helaas wat het is om gedwongen afscheid te moeten nemen van je paard. Makkelijk is dat nooit, maar ik weet van mezelf wel dat ik in staat ben om die beslissing te nemen.
Gelukkig zijn er veel paarden met eczeem die met de juiste behandeling wel een paardwaardig bestaan kunnen hebben.
Ik bedoel jou ook niet, want jij bedoelt niet wat ik bedoel :D . Denk dat wij wat dit betreft wel redelijk op 1 lijn zitten. Maar sommige mensen kletsen wel erg makkelijk terwijl zij dus nooit in zulk soort situaties hebben gezeten. En dat komt dan wel hard aan als je jezelf in allerlei bochten wringt om je paard happy en jeukvrij te houden.
Plaats reactie