In de winter ben ik gestopt met lessen, omdat ik het bij mijn toenmalige instructrice te duur werd, en ook een beetje omdat ik het plezier erin verloor. Ze was best wel fanatiek, en ik had heel vaak het idee dat ik meer vocht met mijn paard als dat ik plezier had.
Ik heb toen 2 lesjes bij iemand anders gevolgd maar daar moest ik echt de domste dingen doen. had daar geen goed gevole bij (teugels in een knoop en paard ging compleet verkeer aanspringen wat hij nooit eerder deed en noem maar op.
WAs dus ook niks.
Toen vroeg martine mij op een gegeven moment toen ik weer terug verhuisde naar de batterij of ik dan samen met haar wilde gaan lessen (zij met high ik met yuur ieder na elkaar) Dat leek mij wel wat, het was betaalbaar en ik kende die instructrice nog van de manegetijd.
Kortom, dat zijn we gaan doen. Afgelopen zomer was eerst marjolein (instructrice) op vakantie en daarna ik, dus had vier weken geen les gehad. Nu zijn we sinds een week of 4 weer bezig en Yuur gaat nu echt onwijs vooruit. Geen tong meer eruit

We zijn nu zover dat hij in de basis heel goed is, alleen nu nog wat vlugger worden in de overgangen en het wijken moet ie leren.
Dat was altijd al een crime. Yuur vind het moeilijk, ik vind het moielijk en het gevolg is dat hij aan alle kanten door mij heen dendert. Weg is dan mijn ontspannen paard, weg is mijn ontspanning. Paar lessen blef dit zo gaan.
Toen stelde ik marjolijn voor om dan een keertje een slof eraan te doen. Puur om hem voor wat makkelijker te begrenzen bij dat wijken, want zo komen we er niet doorheen. Ze vond het een goed idee, en dus heb ik dat gister in de les voor het eerst gedaan (had al vaker met slof gereden, maar niet voor dit doel).
En het ging echt super. Ik kon hem nu veel vriendelijker en makkelijker begrenzen en daardoor viel het kwartje bij yuur ook een beetje.
Marjolijn zei dat ik de slof verder met geen enkele pas te strak heb gehad (dus met de andere lesonderdelen)
En ze vind dan ook dat ik gewoon de komende weekjes even de slof eraan moet houden voor het wijken. Bewijs geleverd dus dat ik er inderdaad mee kan rijden hihi.
Kortom lien is trots. Ga 10 september weer starten na een half jaar, ben erg benieuwd!