Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 08:53
Misschien komt er in september nog een opleving (*hoop ik wel, want dan heb ik vakantie)...
Ik begin pas eind september.
-
roos
Bericht
door roos » ma 28 aug 2006, 08:53
Bedoel je na het scheren een deken op of een deken opdoen voordat de haren beginnen(tegen haargroei)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 09:06
Ikke? Ik doe hem gewoon al op, omdat het vaak langer regent, en Rian niet snel meer droogt vanwege de lagere temperatuur en de vaak vochtigere lucht.
-
roos
Bericht
door roos » ma 28 aug 2006, 09:08
Was eigenlijk bedoeld voor Anika...bij danc werkt dat dus niet he..voordat de vacht begint een deken opdoen, omdat ie onwijs begint te zweten onder de deken
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god

Dancer Trotse mama van Jasmijn en
Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug

-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 09:38
Nou bij Rian werkt dat ook niet hoor

De vacht groeit ook bij haar gewoon door.
Terwijl een haflingertje die ik ken, door een regendeken half september op te doen, blijft ze in een soort zomervachtje de hele winter lang!
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 28 aug 2006, 09:44
Ik scheer Ilonk meestal begin september omdat ik dat handig vind met de wedstrijden, daarna in oktober, december, januari, februari, maart en april. Ik vind scheren wel leuk

Nee gekkigheid omdat ik Ilonk geen of een heel dunnen deken op doe heeft ze snel weer vacht en dat scheer ik dan weer. Overigens helpt bij Ilonk een deken niet voor het tegenhouden van een dikke vacht. Twee Bucas Smartex Rain heeft ze opgehad, tegelijk en nog maakte ze een mooi, hier kan ik de noordpool mee op, vachtje.
Waar woon je op de Veluwe?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
anika
Bericht
door anika » ma 28 aug 2006, 10:34
Ja ik twijfel even of ik de deken voor of na het scheren op doe. Ik weet dus niet hoe Ysha dr vacht reageert op de deken.
Ilonka, ik woon tussen Harskamp en Wekerom in. Zo'n 30 minuutjes vanaf Arnhem.
Kun jij het niet doen?

Murphy
Ysha
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 12:43
Anders test je binnnekort een keer uit, wat ze van een deken vind... Dat is handiger dan, dan wanneer je geschoren hebt
Maar meestal is dat geen probleem...
-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 28 aug 2006, 12:47
Goed idee van Janine!
Eventueel kan ik het, tegen een vergoeding, wel doen. Maar ik ben in elk geval tot eind september druk met afstuderen dus heb er geen tijd voor nu.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 12:49
Viv vraagt er overignes ook een kleine vergoeding voor

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 28 aug 2006, 13:01
Tja erheen rijden en scheren kost nu eenmaal wat. Ik vroeg er nooit wat voor totdat ik er door iemand hier van FW op geattandeerd werd dat ik wel een beetje gek was. Nu vraag ik er dus wat voor, messen slijpen is ook niet gratis en de koolborstels van de machine vervangen al helemaal niet.
Maar goed ik ga offtopic.
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 13:10
Ik dacht ik meldt het even, dat je niet de enige bent

-
anika
Bericht
door anika » ma 28 aug 2006, 13:21
Janine schreef:Anders test je binnnekort een keer uit, wat ze van een deken vind... Dat is handiger dan, dan wanneer je geschoren hebt
Maar meestal is dat geen probleem...
Afgelopen winter heeft ze wel een deken opgehad. Volgens mij had ik m pas in februari opgedaan, doordat wat ziek werd. Toen was ze dus al teddy, maar het werd minder.
Ilonka, ik pb even.
Tegen een vergoeding is heel logisch vind ik

Murphy
Ysha
-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » ma 28 aug 2006, 13:36
Dan zal ze nu ook wel geen probleem geven op een deken... Ik heb je reactie ook verkeerd gelezen... Maar zoals Roos en ik zeiden, bij onze fjordjes maakt het niet. daar wordt het hoofdzakelijk door de daglichtlengte en de koude geregeld maar een hafje van mijn vorige stal bleef in haar zomervachtje dankzij een ongevoerde regendeken... Dus je zou hem al op kunnen doen om het uit te vinden, maar als je zeker weten wilt scheren, zou ik wachten tot je geschoren hebt.