Groot probleem met Yessie (hulp gevraagd)

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Ydel

Bericht door Ydel » wo 23 aug 2006, 16:17

ydel heeft ook van die buien gehad :j
maar na dr dracht is het een stuk beter geworden!!!

als een paard echt gericht naar mij zou slaan, zonder aanleiding, is dat voor mij een reden voor verkoop :o
eerst vertrouwen, en dan zo doen...
in jouw geval moet je eerst nog even uitvinden waar iedereen staat..
en ik heb met ydel ook spelletjes en dergelijke gedaan!!
hielp echt :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 23 aug 2006, 18:03

Ydel schreef:ydel heeft ook van die buien gehad :j
maar na dr dracht is het een stuk beter geworden!!!

als een paard echt gericht naar mij zou slaan, zonder aanleiding, is dat voor mij een reden voor verkoop :o
eerst vertrouwen, en dan zo doen...
in jouw geval moet je eerst nog even uitvinden waar iedereen staat..
en ik heb met ydel ook spelletjes en dergelijke gedaan!!
hielp echt :D
Bij Yessie gaat het gewoon om een verwend paard zonder opvoeding maar inderdaad als het vaker gebeurd...
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
roos

Bericht door roos » wo 23 aug 2006, 18:04

Wat rot zeg..
Hopelijk kom je met NH wat verder(ik heb er overige weinig verstand van..)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » wo 23 aug 2006, 18:26

Probeer ook altijd rustig te blijven en positief, benader je paard met iets lekkers of kriebel je fjord op een lekker plekje. Ga ook weer weg terwijl je voor de rest niks met je paard gedaan hebt. Als jij komt moet het fun zijn voor je fjord.Let op je houding, rechtop, groot en beweeg je natuurlijk. Probeer spanning zoveel mogenlijk te vermijden. Kijk of je ergens met haar aan het "werk"kunt in een longeer ring of gedeeltelijk afgezette rijbak of stukje weiland. Sterker kun je niet zijn, wel slimmer. Goed gedrag meteen belonen. Ik heb mijn zakken altijd vol lekkers zitten, klontjes, brokjes.
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 23 aug 2006, 18:32

Als ik lekkers mee neem gaat ze vervelend happen ernaar. Vaak poets of voer ik alleen maar en zet ik der weer terug of ik ga even langs om te aaien. Het gaat er ook niet om dat ze zich niet laat vangen van de wei, het gaat erom dat ze schopt. Een bak heb ik :j en ik ga gewoon zo aan het trainen misschien met instructrice via Yvette en anders met marieke :j.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Aurora
Contacteer:

Bericht door Aurora » wo 23 aug 2006, 18:48

Roosjuh schreef:Als ik lekkers mee neem gaat ze vervelend happen ernaar. Vaak poets of voer ik alleen maar en zet ik der weer terug of ik ga even langs om te aaien. Het gaat er ook niet om dat ze zich niet laat vangen van de wei, het gaat erom dat ze schopt. Een bak heb ik :j en ik ga gewoon zo aan het trainen misschien met instructrice via Yvette en anders met marieke :j.
Een verstandig besluit, want ook dat happen naar iets wijst erop dat ze geen rekening met je houdt. Lekker aan de slag en je zult zien dat je er veel aan hebt. Wij zeggen altijd het is veel moeilijker om een paard goed te krijgen waar mee geklooid dan een groen paardje. Succes ermee
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
anika

Bericht door anika » wo 23 aug 2006, 18:51

Ik heb hier ook zo'n puberend, dominant, chagarijnig ***wijf in de wei staan.
Je moet echt proberen haar voor te zijn, of anders haar gelijk op dr donder geven. Ze moet respect tonen, anders komt het niet goed.

Dat ze naar je schopt is natuurlijk levensgevaarlijk.
Neem desnoods een zweep mee de wei in. Voor je eigen veiligheid.
Murphy :+: Ysha
yvette

Bericht door yvette » wo 23 aug 2006, 20:21

Roosjuh schreef:Yvette wat kreeg jij voor les en hoe heeft dat jou geholpen?
Mijn instructrice heeft opleidingen gedaan bij Emiel Voest en combineert dat met eigen ervaring.
Ik heb les gehad in het loswerken, longeren, begeleiden (laten volgen) en lange lijnen. Allemaal grondoefeningen waarbij het belangrijk is dat je je paard de baas blijft.

Toen ik Iza kreeg kon je haar niet eens uit het land halen. Ze bleef gewoon staan, en als ze eindelijk ging lopen draaide ze zich om en liep doodleuk terug. Stond je daar met al je ervaring en handigheid. Ze was erg verwend en maakte moeilijk contact. Het was echt geen leuk paard, maar zoals Sandrien al zegt: nu is het een super beest!
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 24 aug 2006, 06:54

Roosjuh schreef:
yvette schreef:Ik zou dat persoonlijk dus nooit accepteren als zittend in de aard van een paard. Denk dat de insteek van Roos moet zijn om het op te lossen met Yes en niet om er maar mee te leren leven.
Whaha sorry ga een beetje een gevaarlijk paard houden :+ als die shet van mij had geweest had die echt al wel normaal gedaan, alleen tegen Yes heb ik geen overwicht!

Yvette wat kreeg jij voor les en hoe heeft dat jou geholpen?
Nou sorry hoor ik heb wel overwicht, maar hij probeert telkens wat anders dat ik hem af moet leren. Eerst beet ie, dat heb ik eruit geslagen. Toen trapte ie, heb ik er ook uit geslagen. Maar soms dan komt het gewoon weer terug en moet hij opnieuw aangepakt worden. Dat het terug komt dat ligt in zijn aard. Meestal komt dit omdat ie dan wat minder aandacht heeft gekregen.
Pfft denk aub niet dat je de beste opvoeder bent. En denk al helemaal niet dat een shet qua opvoeden gemakkelijk is, sterker nog, ik denk dat een shet een stuk lastiger kan zijn dan een fjord.
Odinn is een toppaard!!
yvette

Bericht door yvette » do 24 aug 2006, 07:15

Ik zeg niet dat jij niet kan opvoeden. Als je goed leest, staat er dat ik het niet zou accepteren. Dat betekent dat als ik het niet af zou kunnen leren, het paard gewoon weg zou gaan. Zo simpel is dat.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 24 aug 2006, 07:31

Ik bedoelde het niet tegen jou Yvette :)
Odinn is een toppaard!!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 24 aug 2006, 08:22

Suzanna schreef:
Roosjuh schreef: Whaha sorry ga een beetje een gevaarlijk paard houden :+ als die shet van mij had geweest had die echt al wel normaal gedaan, alleen tegen Yes heb ik geen overwicht!

Yvette wat kreeg jij voor les en hoe heeft dat jou geholpen?
Pfft denk aub niet dat je de beste opvoeder bent. En denk al helemaal niet dat een shet qua opvoeden gemakkelijk is, sterker nog, ik denk dat een shet een stuk lastiger kan zijn dan een fjord.
Ben jij nou zo dom? Waarom zou der dan staan dat ik hulp nodig heb met Yessie omdat het de verkeerde kant op gaat. Volgens mij ging het hier om Yessie en niet wat voor problemen jij hebt met je shet... Onze shetlander deed tenminste normaal, en als je al aangeeft dat het komt door te weinig aandacht ligt het nog aan jezelf.

Heel erg bedankt Yvette voor de uitleg ik denk dat dat me wel kan helpen, ik hoor graag van je en anders had Marieke al heel lief aangeboden mij te helpen :D:D.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
miepie

Bericht door miepie » do 24 aug 2006, 10:06

Zo te lezen gaat het straks helemaal goed komen met jouw en Yessie, alleen al door je inzet en positieve instelling +:)+ +:)+

Hoe is het met de pijn vandaag?
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 24 aug 2006, 11:59

miepie schreef:Zo te lezen gaat het straks helemaal goed komen met jouw en Yessie, alleen al door je inzet en positieve instelling +:)+ +:)+

Hoe is het met de pijn vandaag?
Dank je :D!!!

Gaat beter heb even der een foto van gemaakt deze zal ik zo plaatsen op zinloos gezever. Ga zometeen maar even aar de hyporama proberen te fietsen :+. Even kijken voor een zweetdekentje...
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Mir

Bericht door Mir » do 24 aug 2006, 16:50

Het zou idd fijn zijn als je hulp kreeg van een grondwerk type. Een paard op zijn plaats zetten valt soms echt niet mee, je kan onbewust verkeerde signalen geven en simpelweg een paar knallen geven (niet dat jij dat doet ) wordt vaak aangezien voor "op de plaats zetten", terwijl je daarmee vaak meer kapot maakt dan je lief is. Met hulp kun je wel leren hoe en wanneer je moet ingrijpen.
Ik ken Yessie verder niet goed, maar wij zijn ooit eens met een clubje gehandicapte kinderen de wei ingegaan bij Yessie, Taiga en Jerica op de kinderboerderij en moet zeggen dat ik de paarden bewonderde om hun gedrag. Ze hapten geen enkele keer, wilden wel geaaid worden maar werden niet opdringerig en heel kalm. Zou niet zo snel een wei ingaan met de kids erbij, maar vond de reactie van de paarden erg bijzonder.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » do 24 aug 2006, 17:46

Klopt inderdaad zolang je niks van der vraagt is er niks aan de hand!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Esther

Bericht door Esther » za 26 aug 2006, 18:37

Als Bente in de wei staat en weer eens zin heeft in gevaarlijke spelletjes zorg ik dat ik iets naar haar kan gooien. Soms schopt ze en draait ze zo snel weg dat ik haar niet kan raken zonder zelf een ram voor mijn smoel te krijgen, maar desnoods trek ik mijn schoen uit om naar haar kop te gooien...
Aanpakken die handel. Gericht schoppen en bijten zijn ernstige vergrijpen en die moet je ze altijd afleren. Zorg wel dat je snel genoeg bent en niet nog een half uur boos blijven.

Snoepjes zou ik zelf niet doen, Jeskim is daar een hele poos heel klierderig om geweest, bleef ze maar aan me trekken om een snoepje en ze worden er juist happerig van, is mijn ervaring. Bente kan ik goed belonen door even op haar kontje te krabben, vind ze heerlijk!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
ujord

Bericht door ujord » ma 28 aug 2006, 19:34

ujord was in het begin ook heel lastig dat is ook door de vorige eigenaar gekomen,, ik was teveel vriendjes met haar waardoor ze mij niet als baas zag,, niets werkte maar ik kan een ding zegge MONYT ROBERTS ,, zijn boek > mijn trainings methode in woord en beeld en binnekort komt er weer een show in laren. ik ben afgelopen jaar geweest en heb met open mond gekeken geweldig gewoon... staat in de paard en sport en dit is zijn site www.montyroberts.nl is geweldig voor iedereen. het is zeg maar een methode met name de join up dat is om te zorgen dat je paard jouw als leiding ziet maar hij baseerd zijn werk op het paard de keus geven om te werken of om de trailer in te gaan en niet te dwingen dmv geweld.

dit is echt een aanrader het heeft al mijn problemen en het waren er behoorlijk wat verholpen en ik heb heel veel geleerd en begrijp ujord nu veel beter en onze band is ook veel beter..

suc6 ermee
Ujord (v. Tunar) :+:
M1 + 12 eindstand

Dessa (v. Kventin) :+:
L1+ 6

Eefje :+:
Onze kleine grote draak
Plaats reactie