Donderdag was de koop rond, wel wat veel betaald, maar ze is echt heel gaaf!! We hebben het veulen er ook bij gekocht, dus volgend jaar ook een veulentje van Stedje erbij..
Rea is een merrie van acht jaar met als afstamming Halldor x Brusvein. Ze heeft die veulens gehad, één wild veulen een hengstje, daarna Blossem van Manus een merrie en dit jaar dus Carpediem.
Ze heeft een klein kolletje en is dus ouderwets model. Ze heeft een mooie volle staart en een super voorpluk. Wel weinig strepen op haar benen. Ze heeft een A certificaat voor de zadel proef en kan heel lekker lopen, veel afdruk. Ze heeft ook een zeer sprekend hoofdje, echt een lekker bekkie en ze is heel makkelijk.
Ze is een stermerrie voor zover ik het weet, maar daar heb ik het niet over gehad met Jan Dolfing.
Vandaag hebben we haar opgehaald, dus mijn paps en ik met de trailer naar Balloo. Daar Tea uit het land gevist en Carpediem daar dus achtergelaten. Ging vrij vlot en toen dus doorgereden naar Leek om een uitrusting. Jawel even geshopt..
Een nieuw winteczadel, Die met een extra brede boom en dus een neopreen singel erbij en beugels en riemen. Ook nog een mooi nieuw hoofdstel, een hele goedkope, maar die vond ik het leukst, een mooie zwarte wollen zweetdeken en zo'n nieuw cherry kleurig dekje van HH. Tja, het is een veelzijdigheidszadel en Jeskim heeft een dressuurzadel..

Toen we thuiskwamen haalden we haar van de trailer en Jeskim en Bente, die in de stal stonden stonden nieuwsgierig toe te kijken. Tea haar hele uier zat vol melk en dat deed haar best pijn. Op een gegeven moment schoot er koliek door mijn hoofd, maar et was echt de uier die pijn deed, later kwam de melk er ook uit lopen. Ze blijft dus nog even heel schraal, maar dat kan ze ook wel hebben, hihi..
Ze staat nu vrij rustig in de stal en is gewoon lief, al hinnikt ze nog wel als ze iets hoort in de hoop dat het haar veulen is.
Ik had donderdag wel een beetje een rotgevoel, een vrienidn van mij haar paard had 's ochtends koliek en om tien uur zijn ze in allerijl onze trailer komen halen en naar de kliniek gevlogen. Ze moest worden geopereerd en het zag er niet goed uit. De is die middag niet meer wakker geworden. Daardoor kon ik niet echt blij zijn. Ik heb haar ook nog niet verteld van mijn fjord, dat kan ik gewoon nog niet. Komt nog wel.
Zo jammer, ze zou eind van deze maand nog een wedstrijd rijden. Het paardje was al 19 maar in supercondtie, echt super afgetraind. Heel erg zonde. Ze heeft haar andere paard een maand geleden verkocht wegens tijdgebrek en nu heeft ze dus alleen nog maar een twenter. Misschien komt ze bij ons, zodat ze niet alleen is, maar er komt denk ik wel weer een nieuw paard.
Het was allemaal een beetje dubbel, maar ik ben in ieder geval wel al helemaal verliefd op mijn wonderschone dame. Ik kan nog geen foto's plaatsen, onze eigen pc ligt nog steeds in de hobbel.. maar het komt!!!
GRoetjes Esther..