Voorlopig de laatste keer

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Saar

Voorlopig de laatste keer

Bericht door Saar » ma 21 aug 2006, 07:59

Vrijdag besloten om nooit meer naar de keuring te gaan. Maar ja, zeg nooit nooit, dus ik maak er maar van dat dit voorlopig de laatste keer was.

De reden? Saar werd als een na laatste geplaats, tweede klasse met 34 punten. Op zich zit ik daar niet zo mee, misschien waren de punten wel helemaal terecht. Boeit me uiteindelijk niet zo.

Feit is dat Saar er beter uit ziet dan ooit te voren en nu dus een punt lager had als vorig jaar en het jaar ervoor. Ik zie er geen verandering meer in komen. Het heeft dus geen zin om nog naar de keuring te gaan. Het enige wat ik er mee bereik is dat ik stiekem toch weer teleurgesteld ben als ik de punten hoor.

Ik denk dat er gewoon niet meer inzit. Ik ben trots op Saar en daar hou ik het bij. Misschien dat ik over een paar jaar ineens weer de kriebels krijg, wie weet, maar op dit moment ben ik er helemaal klaar mee.

Genoeg andere dingen waar we in kunnen uitblinken :D
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Maikuh

Re: Voorlopig de laatste keer

Bericht door Maikuh » ma 21 aug 2006, 08:01

Saar schreef:Genoeg andere dingen waar we in kunnen uitblinken :D
Precies!
Wel zonde dat je gevoel niet klopt met de punten die ze je hebben gegeven.
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 21 aug 2006, 08:16

Ik kreeg ieder jaar onder de 35 punten, ieder jaar wilde ik niet meer. Nu had ik Yes erbij, en is Sylvy ineens model merrie geworden en lieke reserve kampioen merrie zonder predikaat? Dit was de 5de of 6de keuring waar we naar toe zijn geweest! Snap jij dat nou? Dus ik begrijp je gevoel volkomen :j.

En ik vind Saar super mooi, en jij zelf ook en dat pakt niemand meer van je af :).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 21 aug 2006, 08:29

Ik ken het gevoel Marije... Wij waren dit jaar ook teleurgesteld..
Maar Saar blijft een hele mooie fjord en een super dier!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
roos

Bericht door roos » ma 21 aug 2006, 08:58

Pff..soms is het voor je gevoel niet eerlijk, terwijl jy je fjordje de moooooooooiste van allemaal vindt......
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Viv

Bericht door Viv » ma 21 aug 2006, 09:01

Ik snap je helemaal hoor... kijk 2e klasse zal ze blijven of ze moet ineens mega gaan scoren (37 pnt)..... ze is Model en dat is al een hele prestatie anzich....
Joh en wie weet ooit... zeg nooit nooit.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » ma 21 aug 2006, 10:59

tsja....
jammer dat je gevoel je tegenspreekt inderdaad!!!
gewoon even een jaartje rust en wie weet wat ze dan opeens van haar vinden.. :D
misschien hebben ze haar dan wel gemist :+
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Suzanna

Bericht door Suzanna » ma 21 aug 2006, 11:25

Tsja ik was ook nogal teleurgesteld met 34 punten... Maarja ik ga volgend jaar gewoion weer hoor!
Odinn is een toppaard!!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 21 aug 2006, 13:20

Ik vond haar er goed uit zien, muv de hoeven dan, zelfs beter als vorig jaar, nu was ze mooi van body, vorig jaar was ze wat vetter. Maar ja, de jury snapte ik met het predikaat kampioenschap ook niet :n
claudia

Bericht door claudia » ma 21 aug 2006, 17:42

Ik snap jou heel goed. Ik vond haar er ook goed uit zien.
Maar zoals je nu al veel vaker hebt gezien is dat je jury toch wat rondere(vette) paarden wil zien.
Een paard wat veel in de sport loopt of veel aangespannen loopt zie niet vaak hoog scoren.

Dat is het zelfde als dat iemand te horen kreeg over hun 3 jarige merrie. Ze was niet vrouwlijk genoeg. Ja , sorry?

Wie weet kijk je er volgend jaar anders tegen aan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 22 aug 2006, 06:27

Ik kan er ook helemaal inkomen. Verder heb je als gebruiksdoel toch een ontzettend fijne fjord. Je dressuurt ermee en ze kan voor de wagen, kortom de dingen die je in haar het meest waardeerd.

Wat had Saar nu voor haar gangenwerk? Weet dat jij ook wel een paar keer bestgaand gewonnen hebt vandaar. Tim is op keuringen in de ring ook niet wildenthousiast en haalt nooit wat bijzonders voor gangen. Echter met zadel erop wint meneer 2x bestgaand. Ach ja, ik heb er ook vrede mee dat ik een echte rijpony heb en een te mak handpaard :D
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » di 22 aug 2006, 08:33

claudia schreef:Ze was niet vrouwlijk genoeg. Ja , sorry?
Ik moet hier even op reageren, ze had ook niet echt een duidelijke vrouwelijke uitstraling :o
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » di 22 aug 2006, 16:04

Ik heb wel een beetje hetzelfde gevoel. Ik stond met Sas dit jaar zelfs onder jou en Saar. Terwijl ook zij er beter uit zag dan ooit te voren. Dus ik weet precies wat je voelt.

Toen ik vorig jaar naar mijn gevoel onterechte punten kreeg, wilde ik ook nooit meer naar een keuring.
Dit jaar toch gegaan. En beloond met een eerlijke bejurering (ze liep immers niet rad, vandaar de lage punten). Dus heb ik er uiteindelijk toch weer een goed gevoel over.

Ik hoor vaak genoeg dat merries ineens tóch het ene jaar ster worden, dus ik blijf gewoon proberen. Volgend jaar eens in het Noorden van het land, op een andere plek dan normaal. Misschien dat dat wel werkt.

En of ze de paarden nou dikker of niet willen zien... Ik vind 't moeilijk te boordelen. Andere jaren stond er regelmatig "te vet" op het protocol. Nu was ze niet te vet, en kreeg ze dezelfde punten voor lichaamsbouw, maar geen extra opmerking.
Maar ze bewegen vaak wel wat makkelijker als ze minder dik zijn.

Tja, het blijft een jury sport. Waarbij meningen een grote rol spelen. En je paard moet maar toevallig in die conditie staan waarin ze hem/haar op díe dag graag willen zien.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
lisette

Bericht door lisette » di 22 aug 2006, 17:04

Dat is inderdaad jammer...
De keuringen vallen ons ook vaak tegen ;)
Maar als jij maar blij bent met Saar, maakt het verder eigenlijk weinig uit toch? :)
yvette

Bericht door yvette » di 22 aug 2006, 19:55

Wil niet al te veel off topic gaan, maar bestgaande heeft niet alleen te maken met de gangen. Ook met hoe het paard in de hand staat, hoe hij reagert op de hulpen, het hele plaatje zeg maar.
Dat Tim en Saar regelmatig hoog eindigen bij bestgaande heeft vele te maken met de nette manier waarop ze gereden worden (niet dat jullie paarden niet lekker bewegen, maar je begrijpt wat ik bedoel hoop ik).
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Plaats reactie