Heel tof om zoveel FW-ers te zien met, en zonder hun paardjes.
Alies was natuurlijk topper met het jeugdkampioenschap en 37 punten... Gefeliciteerd Charret!
Zelf had ik mijn modelmerrie Scascha mee als na-inschrijving. Men dacht dat ze gisteren al in Wijk zou komen, maar gelukkig waren daar een paar heldere FW-ers aanwezig die wisten dat ik vandaag naar Beesd zou gaan.
De maan-extensions zaten er goed in, ondanks dat er al ruim 10 plukken uitgevallen waren afgelopen week, en het was de jury niet opgevallen dat de kuif "nep" was

Sas heeft zich best keurig gedragen. Het stilstaan wilde ze niet helemaal goed, maar ze had al 3,5 uur niets staan doen die dag, dus geef ik haar groot gelijk.
We moesten nog een extra rondje draven, want er was was onenigheid in de jury. De één zei dat het een 7 moest worden, de ander moest er nog over na denken, want die dacht dat ze niet helemaal lekker liep.
Dat bleek dus ook.
Terechte punten: 7-7-7-5-7
De 5 voor de gangen omdat ze niet rad was in draf. Jammer. Maar zeker terecht, en dit keer geen rare opmerkingen over holle beenderen of voze gewrichten die er niet zijn.
Mijn grote complimenten voor de jury

33 punten, eigenlijk wel een teleurstelling. Want voorgaande jaren zat er altijd een 8 voor rastype en een 8 voor lichaamsbouw in. En zeker na het harde werken van afgelopen weken, voel ik me niet beloond voor de grote hoeveelheid spier die ik gekweekt heb. Want ze was beter bespierd dan ooit te voren.
Maar goed. Dat is maar een klein puntje verschil.
Ik ben blij dat er dit keer gewoon terechte punten gegeven zijn.
Dus ondanks de magere 33 puntjes, ben ik met een trots gevoel (want Sas blijft natuurlijk mijn KANJER) naar huis gegaan.
Sas genoot van alle aandacht, en was blij om weer bij d'r vriendjes in de weide te mogen na een lange dag.
Foto's volgen!