Keuringsdagje in Beesd

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
hypofocus
Contacteer:

Keuringsdagje in Beesd

Bericht door hypofocus » vr 18 aug 2006, 17:05

Wat was het een gezellige dag!

Heel tof om zoveel FW-ers te zien met, en zonder hun paardjes.

Alies was natuurlijk topper met het jeugdkampioenschap en 37 punten... Gefeliciteerd Charret!

Zelf had ik mijn modelmerrie Scascha mee als na-inschrijving. Men dacht dat ze gisteren al in Wijk zou komen, maar gelukkig waren daar een paar heldere FW-ers aanwezig die wisten dat ik vandaag naar Beesd zou gaan.

De maan-extensions zaten er goed in, ondanks dat er al ruim 10 plukken uitgevallen waren afgelopen week, en het was de jury niet opgevallen dat de kuif "nep" was 8-)

Sas heeft zich best keurig gedragen. Het stilstaan wilde ze niet helemaal goed, maar ze had al 3,5 uur niets staan doen die dag, dus geef ik haar groot gelijk.
We moesten nog een extra rondje draven, want er was was onenigheid in de jury. De één zei dat het een 7 moest worden, de ander moest er nog over na denken, want die dacht dat ze niet helemaal lekker liep.

Dat bleek dus ook.
Terechte punten: 7-7-7-5-7

De 5 voor de gangen omdat ze niet rad was in draf. Jammer. Maar zeker terecht, en dit keer geen rare opmerkingen over holle beenderen of voze gewrichten die er niet zijn.
Mijn grote complimenten voor de jury *o/*

33 punten, eigenlijk wel een teleurstelling. Want voorgaande jaren zat er altijd een 8 voor rastype en een 8 voor lichaamsbouw in. En zeker na het harde werken van afgelopen weken, voel ik me niet beloond voor de grote hoeveelheid spier die ik gekweekt heb. Want ze was beter bespierd dan ooit te voren.
Maar goed. Dat is maar een klein puntje verschil.

Ik ben blij dat er dit keer gewoon terechte punten gegeven zijn.
Dus ondanks de magere 33 puntjes, ben ik met een trots gevoel (want Sas blijft natuurlijk mijn KANJER) naar huis gegaan.
Sas genoot van alle aandacht, en was blij om weer bij d'r vriendjes in de weide te mogen na een lange dag.

Foto's volgen!
Laatst gewijzigd door hypofocus op vr 18 aug 2006, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Evy
Contacteer:

Bericht door Evy » vr 18 aug 2006, 17:15

Top dat je gewoon met die positieve instelling naar huis bent gegaan!
Jammer dat je geen 8en had gekregen, ook niet voor het rastype met d'r lange kuif :D
Ach ja..de volgende keer beter toch!
Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! *-:)

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!
Viv

Bericht door Viv » vr 18 aug 2006, 17:22

Jee sonde van die 5 idd, maar ze was idd niet helemaal zuiver, maar verder supernette lijst.

En ach dat rastype verschilt per jury, tis maar net welke fjordentype in de smaak valt, de een joudr van modern, de ander van ouderwets....
Ze zag er iig toppie uit, beter dan die ubervette foto's :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Suzanna

Bericht door Suzanna » vr 18 aug 2006, 17:23

Goed van je idd dat je nog positief bent, daar had ik wat moeite mee :P
Wat goed zeg Alies, 37 punten!!!
Odinn is een toppaard!!
Anna

Bericht door Anna » vr 18 aug 2006, 17:25

Ze blijft jou super merrie toch en daar gaat het om
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
DaphneT

Bericht door DaphneT » vr 18 aug 2006, 17:40

He wat vervelend dat ze niet rad was! Maar verder nette punten! Van Alies is natuurlijk super!
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » vr 18 aug 2006, 17:53

Zonde dat ze niet rad was. Ik (als leek) vond haar er super uitzien verders!!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 18 aug 2006, 18:05

Echt balen dat ze dan net niet goed liep...
Maar als je maar een leuke dag hebt toch :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Charret

Bericht door Charret » vr 18 aug 2006, 18:18

Ik heb je helaas niet kunnen zien met Sas. Maar ik ben wel heel benieuwd naar de foto's.

Toch een nette lijst, wanneer jezelf aan geeft dat ze inderdaad niet helemaal rad liep.

Ik moet ook zeggen dat de jury vriendelijk was. Tegenover Winnie bijvoorbeeld. Zij was echt wel te mager [dat wisten we ook] maar ze begrepen hoe het zo had kunnen komen en maakten geen lelijke opmerking. Vond ik echt tof! :j
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Mir

Bericht door Mir » vr 18 aug 2006, 18:52

Als ze dus rad had gelopen was het een 1e premie paard geweest! Balen dat ze op zo'n dag dan niet lekker lopen, maar het geeft weer hoop voor de volgende keer. Fijn dat je ondanks de wat lagere punten je er wel in kon vinden!
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » vr 18 aug 2006, 18:57

Ze IS 1e premiepaard... het is een modelmerrie. Die hebben een 1e premie voor 't leven.

Maar we gingen die dag voor het ster-schap. Daar hadden we 37 puntjes voor nodig.

We gaan volgend jaar eens naar een keuring in het Noorden.
Viv

Bericht door Viv » za 19 aug 2006, 05:48

Mir schreef:Als ze dus rad had gelopen was het een 1e premie paard geweest! Balen dat ze op zo'n dag dan niet lekker lopen, maar het geeft weer hoop voor de volgende keer. Fijn dat je ondanks de wat lagere punten je er wel in kon vinden!
Nee voor 1e klasse hebben ze 37 punten nodig, Scas is al model.
Er waren er zowizo maar 2 die dat haalden.
lientje

Bericht door lientje » za 19 aug 2006, 06:47

het was erg jammer voor fem, maar ze was inderdaad niet helemaal goed. Viel me eerst nie op omdat ik foto's stond te maken, maakr later zag ik het ook. Verder was ze in topconditie ze stond er mooi voor.

Ik vond wel de de jury vandaag heel nette punten heeft gegeven in het algemeen, beter als in dord is mijn bescheiden mening :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
yvette

Bericht door yvette » za 19 aug 2006, 07:28

Jammer, maar wel fijn dat je je plezier in de dag en je paard niet hebt laten verpesten. Was er iets met haar aan de hand dat ze niet goed liep? Niets ernstigs toch hoop ik?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » za 19 aug 2006, 09:02

Nee, niets ernstigs.
Ik had een dag of 3 voor de keuring al opgemerkt dat ze linksom niet helemaal rad liep. Maar ze was toen nét bijgeschaafd door de smid om een gebroken hoefrandje weg te halen.
Nu zag ik dat ze een wondje had op haar achterbeen (waarschijnlijk gevochten in de wei).
Dus we hadden gewoon pech.

Ik was wel heel blij dat ze zich in principe wel goed liet zien in draf, want normaal gesproken sleept ze vreselijk met d'r achterbenen, en dat was nu wel een flinke verbetering tegenover de jaren ervoor.

Maar 't is toch even een domper hoor die 33 puntjes. Ik zie nu de uitslagen die Lientje heel lief heeft opgeschreven van de hele keuring, en er was maar 1 paard met minder punten. En 2 andere met 33.

De laatste keer dat we zo weinig punten hadden (waren er toen 32), was toen ze veulentje was en een vreselijke groeiachterstand had, scheve pootjes had en niet kon draven. Ze zou toen als veulen eigenlijk afgemaakt worden, vanwege haar linker voorvoet.
En nu maar 1 punt verschil daarmee. Tja... volgende keer weer beter.

Ik ben er niet minder trots op, ze blijft mijn kanjer. En ik weet dat we nu terecht bejureerd zijn, dat is voor mijn gevoel al heel wat beter dan voorgaande jaren, toen er onterechte dingen op het protocol stonden. Nu was het 100% terecht.
Ellen

Bericht door Ellen » za 19 aug 2006, 09:12

Jammer van je punten!
Gelukkig dat het verder niks ernstigs is
Mama van Daan (geboren 02-08-2011) en Annabel Eefje (geboren 15-01-2013)
Heranda

Bericht door Heranda » za 19 aug 2006, 10:30

Jammer dat ze niet rad was, maar gelukkig ben je wel positief :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 19 aug 2006, 15:48

Zonde zonde dat ze niet rad liep!
Maar ik vind het wel fijn voor je dat de jury nou geen 'rare' dingen hebben gevonden bij Sas.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 21 aug 2006, 13:30

Ze zag er wel goed uit Femke, alleen persoonlijk vond ik de extensions niet mooi staan.
Jammer dat ze inderdaad niet rad was.
En jij hebt denk ik hetzelfde probleem als Saar van marije met type... Dan had ze deze dag waarschijnlijk iets voller moeten zijn (al zou ik zelf zeggen, nu ziet ze er super uit).
Ik kreeg het idee dat het voorbeen wel iets hol leek, maar ik stond schuin tov Sasha, dus misschien lijkt het dan maar zo natuurlijk.
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » ma 21 aug 2006, 18:41

Jep.. het is wat he... Train ik al dat dikke vet eraf voor mooie spieren. En dan zou ze iets dikker moeten zijn ;)
Ik ben nu blij dat ze niet meer zo super vet is, dit is veel beter voor haar gewrichten zo. Dus ik ben er blij mee. De jury ziet haar maar 3 minuten, ik 356 dagen.
Dus zoals je zegt: ze ziet er nu super uit, en dit is de conditie waarin ik haar graag wil houden.
Het is net effe geluk hebben op de keuring.

Ik weet niet wat er met "het licht" aan de hand is op zo'n keuring, maar ik heb nog eens extra goed bekeken wat de defenitie van een hol voorbeen is, daarna verschillende foto's op stand vanuit verschillende hoeken van haar benen bekeken, en met een loodlijntje in photoshop rechtgetrokken, en ze is ECHT kaars recht. Een exacte lijn vanaf de bovenarm, door de knie, recht naar beneden door het midden van het kogelgewricht heen.
Een hol voorbeen loopt vanaf de knie, schuin naar voren, waarbij de lijn achter het kogelgewricht uit komt.

hihi, maar goed, geen holle beenderen dus. mooi kaars recht. :D
Plaats reactie