Wijk bij Duurstede

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Suzanna

Wijk bij Duurstede

Bericht door Suzanna » do 17 aug 2006, 12:21

Nou, ik kan wel huilen |(
We gingen om 9 uur van huis weg en waren daar om ongeveer half 10. Keurig op tijd. Ofke had niet gepoept dus we hoefden geen staarten te wassen.
Tijdens de keuring leek alles goed te gaan, tot dat we de volgorde hoorden; wij moesten 1 na laatste |( We moesten nog een rondje lopen en toen mochten we 4e ipv 5e.
Dan de punten:
rastype: veranderd van een 9 naar een 8 |(
lichaamsbouw gespierdheid:7
beenkwaliteit beenstanden: 6
korrektheid vd gangen:6
totaal indruk ontwikkeling:7

34 punten dus... Heel erg zonde, als ze bji rastype nou een 9 hadden gelaten had ze tenminste nog model kunnen worden!!

Ik reed nog de Bdressuur proef en ik mocht door naar de L, maar m'n moeder wilde met van Bon nog even praten over de beenstanden. Hij vertelde dat ze gallen had aan alle 4 de benen. Toen hij het erover had zagen we het pas :o Hij raadde ons af om door te gaan in de dressuur, en veel rust te geven. We moeten zoveel mogelijk rechtdoor lopen(dus geen bochten in de bak) en het liefste voor de kar ipv onder het zadel...

Net nu we eindelijk goed op gang zijn in de dressuur, moeten we er dus mee stoppen |( Tuurlijk gun ik haar de rust maar ik kan nu dus niet meer dressuur rijden en ook niet springen. Nu kan Odinn pas in juni ingereden worden en ik wil het toch allemaal graag bijhouden... Odinn wordt dus ons nieuwe dressuurpaard, maar tot die tijd moet ik een oplossing vinden voor mezelf. Ik wil de dressuur gewoon bijhouden en dat moet dus van nu af aan op een ander paard..

Aan de ene kant zijn we blij dat we het nu weten van haar benen, aan de andere kant een zeer teleurstellende dag |( Het enige lichtpuntje is dat ik het B diploma dressuur heb gehaald.
Odinn is een toppaard!!
jessica
Contacteer:

Bericht door jessica » do 17 aug 2006, 12:58

Hey meid,
Wat vervelend voor je!
Heel erg jammer dat ze geen model is geworden, ik vind dat ze mooie punten heeft behaald hoor!
Volgend jaar gewoon weer proberen joh!
En die gallen kan ik niet over oordelen, want ik weet niet hoe erg het is.
Maar mijn Prisca heeft ook gallen en daar rijd ik gewoon intensief dressuur mee hoor!
Als ik jou was zou ik gewoon eens de veearts bellen, en vragen of hij er naar wil kijken.
En dan horen wat hij ervan vind!
Suc-6 d'r mee!
Prisca en Arisca zijn mijn toppers!
http://www.freewebs.com/yessica1984

Prisca: Drageset x Yerxes x Oostman

Scapa Sports - Norwegian Fjords!!
Krista

Bericht door Krista » do 17 aug 2006, 13:15

Nou dat is een teleurstellend lijstje.
Maar over die gallen..... ik neem aan dat Ofke net zo oud is als Ozar, 12 jaar. Ken jij een paard, van die leeftijd, wat altijd gewerkt heeft, zonder gallen???? Ik niet.

Hoe groot en van welke aard moeten die gallen dan wel niet zijn wil je met de dressuur moeten stoppen? Daar ben ik dan benieuwd naar, waar zitten die gallen bij Ofke? Heb je een foto?

Als dat gewoon kleine galletjes zijn van het werk, zou ik me er niet druk om maken. Galletjes kunnen ook vollopen van te eiwitrijk eten weet je dat? Om zomaar conlclusies te trekken.. nee zou ik niet doen. Raadpleeg bij twijfel even je DA.

Mijn Oos heeft ook kleine galletjes op zijn voorbenen. Hij heeft er geen last van en ik rij er geen dag minder om. Dat krijg je als je een paard gebruikt.....!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » do 17 aug 2006, 13:15

Wat jammer joh, dat ze die 9 hebben verandert in een 8, en daardoor nét geen model.
Volgende keer zal ze het vast wel halen!
Ze punten dit jaar heel laag heb ik het idee... hier op 't forum heb ik pas 2x een puntenaantal van 38 gezien, terwijl het daar voorgaande jaren wel eens van regende met hoge punten.
Gewoon pech dit jaar, ik verwacht er dit jaar ook weinig van.

Wel heel fijn dat je de B dressuur zo goed hebt gereden. Gefeliciteerd met je diploma.
En de L haal je vanzelf nog een keer, dat weet ik zeker!

Jouw paardje is de fijnste van de wereld, toch? Ongeacht wat de jury ervan zegt, het blijft jouw kanjer.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 17 aug 2006, 13:23

Ik heb nu even geen zin om foto's van die gallen te maken, Krista.
Ik heb geen verstand van gallen en ik zal het aan de da wel vragen want of ze groot zijn weet ik niet. Je ziet ze haast niet dus ik neem aan van niet.
En over dat ze nu pas gallen heeft moet wel komen omdat we pas dit jaar echt serieus dressuurmatig aan het trainen zijn. Zo raar is het dus niet dat ze ze nu pas krijgt.

@Femke: tuurlijk blijft Ofke de fijnste van de wereld :+:
Maar ik ben gewoon erg teleurgesteld, dat snap je. Vorige 2 keer 36, en nu 34. Gewoon erg zonde.
Odinn is een toppaard!!
Krista

Bericht door Krista » do 17 aug 2006, 13:36

Ik snap dat je teleurgesteld bent hoor. Ik zou hetzelfde zijn, zelfs razend denk ik... :o

Probeer je alleen een beetje gerust te stellen. En als je een advies wilt, vraag het dan aan de DA. Want een paard moet wel niet zulke dikke kogels hebben wil je moeten stoppen met werken... en dat moet je dan toch voelen en zien??? Vandaar dat ik benieuwd ben naar wat er te zien zou zijn... Wat wij bij de dravers (en helaas ook 1 keer Oos) allemaal wel niet hebben gezien daar zouden je de haren van te berge reizen. Ik ben dus niet snel ontmoedigd of in paniek geschoten.

Een advies kan ik je wel geven: gallen zijn vocht. En het belangrijkste is in ieder geval bewegen. Ga gewoon lekker met dr rijden, en doe het eventueel een tijdje wat rustiger aan... kijk hoe het zich ontwikkeld! Kijk verder voor jezelf het voerbeleid na. Heb je daar niet iets in veranderd waardoor ze vocht kan zijn gaan vasthouden?

Over de keuringen dit jaar heb ik helaas al meer verhalen in deze trant gelezen. Ik twijfel dus ook of ik wel naar de keuring ga op 2 september. Temeer ik er verder toch niks mee wil, geen ABOP of Fjordsport of wat dan ook, ik richt me voorlopig op de KNHS dressuur. In 2004 was Oos eerste premiepaard met 37 punten. In die waan wil ik graag blijven namelijk....
Laatst gewijzigd door Krista op do 17 aug 2006, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Charret

Bericht door Charret » do 17 aug 2006, 13:38

Ik heb nog wat foto's voor je. Zal ze van de week plaatsen op FW.

Jammer van je lijst. :j Gefeliciteerd met je diploma.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » do 17 aug 2006, 13:39

Goh wat balen zeg! Maar om nou te stoppen met de dressuur vind ik ook wat overdreven.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 17 aug 2006, 13:48

Charret schreef:Ik heb nog wat foto's voor je. Zal ze van de week plaatsen op FW.

Leuk dat je foto's hebt gemaakt!
Ik heb je jammergenoeg niet gezien, sorry was een beetje druk.
Odinn is een toppaard!!
Claudje

Bericht door Claudje » do 17 aug 2006, 13:55

Ofke is toch niet kreupel? Ik snap ook absoluut niet dan VB zegt dat ze beter voor de kar kan.
Voor de kar is alsnog een grote inspanning, waarom zou dat beter zijn dan onder het zadel :?
Rechte stukken rijden is misschien wel goed voor haar, maar ik denk niet dat jij zo enorm zwaar
traint dat ze helemaal geen dressuur meer kan rijden :n (ik bedoel het is geen paard die meedraait
in de topsport)

Jammer van de punten, maar ik zou de moed niet zo snel laten zakken... Vraag anders eens een
dierenarts wat hij/zij er van zegt!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » do 17 aug 2006, 14:04

Kom op hoor, gallen zijn niet het einde van de wereld en je kunt prima blijven rijden. Odin(van evelien) heeft ook gallen, maar problemen heeft ze daardoor niet. Het als VB het zegt komt het wel ff hard aan.
Wodan en ik M1+10
Charret

Bericht door Charret » do 17 aug 2006, 14:08

Suzanna schreef:
Charret schreef:Ik heb nog wat foto's voor je. Zal ze van de week plaatsen op FW.

Leuk dat je foto's hebt gemaakt!
Ik heb je jammergenoeg niet gezien, sorry was een beetje druk.
Geeft niks :D De foto's komen er aan.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Suzanna

Bericht door Suzanna » do 17 aug 2006, 14:29

Claudje schreef:Ofke is toch niet kreupel? Ik snap ook absoluut niet dan VB zegt dat ze beter voor de kar kan.
Voor de kar is alsnog een grote inspanning, waarom zou dat beter zijn dan onder het zadel :?
Rechte stukken rijden is misschien wel goed voor haar, maar ik denk niet dat jij zo enorm zwaar
traint dat ze helemaal geen dressuur meer kan rijden :n (ik bedoel het is geen paard die meedraait
in de topsport)

Jammer van de punten, maar ik zou de moed niet zo snel laten zakken... Vraag anders eens een
Ze is niet kreupel nee. Hij zei ook dat Ofke moeite had met het gewicht dat ze mee moet dragen. Ik weeg 56 kilo dus snap niet helemaal hoe ie dat bedoelde?
Volgens mij bedoelde hij dat Ofke overbelast is geweest omdat ik volgens hem te zwaar in de bak heb getraind(2 keer per week een halfuur).
Odinn is een toppaard!!
saskia
Moderator

Bericht door saskia » do 17 aug 2006, 14:42

dat is wel even balen natuurlijk, ik heb totaal geen verstand van gallen of beenzaken. Maar t zal ongetwijfeld knap l*llig voelen als je dat zo even op de keuring te horen krijgt :(:)
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
:L SJORSJE :L
Claudje

Bericht door Claudje » do 17 aug 2006, 14:44

Suzanna schreef:
Claudje schreef:Ofke is toch niet kreupel? Ik snap ook absoluut niet dan VB zegt dat ze beter voor de kar kan.
in de topsport)

Ze is niet kreupel nee. Hij zei ook dat Ofke moeite had met het gewicht dat ze mee moet dragen. Ik weeg 56 kilo dus snap niet helemaal hoe ie dat bedoelde?
Volgens mij bedoelde hij dat Ofke overbelast is geweest omdat ik volgens hem te zwaar in de bak heb getraind(2 keer per week een halfuur).
Ik zou niet alles wat VB zegt zo hele serieus nemen eerlijk gezegd, ik hecht dan meer waarde aan een DA :=
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Kelly

Bericht door Kelly » do 17 aug 2006, 15:06

Taco heeft ook gallen :j
Is heel normaal voor een paard wat werkt :j
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
ulljon

Bericht door ulljon » do 17 aug 2006, 15:31

Kelly schreef:Taco heeft ook gallen :j
Is heel normaal voor een paard wat werkt :j
Nou dan zou ik als ik jou was ook maar stoppen met dressuur O:)
Ulljon M1 + 13 -> M2 startgerechtigd
Siboof

Bericht door Siboof » do 17 aug 2006, 15:46

Zie je Suusje, kop op!

Al het advies hier geeft wel aan dat het wel eens mee zou kunnen vallen. Ik zou er idd een DA naar laten kijken. Jullie waren zo goed op weg en Ofke liep echt goed vandaag!

Simone
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 17 aug 2006, 16:13

He dat valt wel rauw op je dak zo! Maar inderdaad, ik zou ook voor een adviesje van de DA gaan.
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » do 17 aug 2006, 16:42

Ik hoorde al zoiets langs komen ja..
Vervelend is het natuurlijk, maar laat er lekker een DA naar kijken en dan weet je echt wat er is en hoe ernstig..

@ Krista: Laat je niet meteen demotiveren voor de keuring joh!
Ydel heeft ook toppunten gehaald, dus het is wel gewoon mogelijk ook dit jaar. Van Ofke was helaas een vervelende tegenslag..
Plaats reactie