17 mei kocht ik voor velen en mezelf mijn echte droomwens, ik kocht namelijk een pony! Mijn eerste eigen echte fjordenpony opmijn 16de. Net een sprookje.
Totdat de fjord een beetje stront eigenwijs was, maar gister waren de oude verzorgsters er en ik vraag van doen jullie even de hoeven. Dan zadel ik op.
Dus zij pakt die hoef, oow dit gaat makkelijk, achterhoef tilt ze ook zo op. Stond ze met der mond open. *Paarden die niet luisteren hou ik niet zo van

Dus ik zeg morgen komt de hoefsmid, zegt ze oow wij moesten bij de smid altijd een praam omdoen omdat ze zo sprong en trapte en dergelijke.
Dus ik zeg dat tegen me smid we kijken wel hou hem maar vast! Op wat stijgerpogingen na en even een rustpauze'tje tussendoor loopt ze nu op ijzers. De hoeven waren veels te kort en ze liep heel gevoelig. Dus net reed ik naar huis, nou echt geweldg ze heeft nog nooit zo ruim gestapt, heerlijk uit zichzelf (nee Yes) aandraven op het asfalt. Eerste test waren steentjes en ze keek er al naar, draaf door en daar gingen we in volle draf over de stenen. Heeeyy dacht Yes dit gaat makkelijk!
Ben zo blij en ze liep super!!!
Gister nog even met hun dressuur gereden en daarin was ze ook veel vooruit gegaan er is heel makkelijk mee te werken met Yes. Ze snapt alles zo goed en snel, echt super! Alleen stilstaan is beetje moeilijk maar ze is iets te verwend op de kinderboerderij denk ik ofzo, dus dat komt nog wel goed!
Sorry voor het lange verhaal!
Ik heb me roze wolk gevonden....
Edit:
Filmpje erg veel vloer gefilmd dus bevat niet veel maar wel leuk! Hier was ze net even braaf.