Terug van weggeweest

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Lies

Terug van weggeweest

Bericht door Lies » za 12 aug 2006, 22:08

Jaja heb niet eens gemeld dat ik weg zou gaan maar goed, ik meld toch even dat ik terug ben :D
Ik was samen met vriendje twee weken met de tent naar Frankrijk. Vroeger (uh 4 jaar geleden) gingen we ieder jaar met de familie naar frankrijk maar de afgelopen jaren eigenlijk niet geweest nou ja vorig jaar een weekje regenachtig Texel O:)
In Frankrijk was het de eerste week een beetje net-niks weer dus zijn we wat zuidelijker gegaan richting Bordeaux, toen was het de tweede week ca. 30 graden. Best fijn als je voor de rest niets 'moet' doen.
Bruin ben ik trouwens niet geworden, dat wordt ik geloof ik niet meer..
Uhm... dan hoort nu het verslag te volgen van wat we allemaal wel niet hebben gedaan geloof ik.. We hebben vooral niets gedaan :D
De eerste week waren we in de buurt van Parijs dus daar zijn we, zoals een verliefd stelletje betaamd, braaf naartoe geweest. En oh wat issie hoog die eiffeltoren en ja het is een hoop ijzer zeg. 'Kom we gaan erop' zei vriendje hoopvol. Maar Nienke had geen zin. Nienke wilde zelfs niet met vriendje samen op de foto voor de eiffeltoren omdat ze het vertikte zich als super-toerist te gedragen en dus al helemaal niet aan een wildvreemde wilde vragen om een foto van ons samen te maken om vervolgens met de nieuwe digi van vriendje weg te rennen...
De rest van de dag door Parijs geslenterd en ik geloof dat ik de enige toerist ben die een foto van een totaal onbekend beeld van een paardje aan het begin van een brug heeft gemaakt, dus die foto komt uiteraard nog op FW (nu maar hopen dat het niet een of ander bekend bouwsel is wat iedereen kent behalve ik :D )
Ergens in de tweede week hadden we een fanatieke dag en zijn we om 10.00 uur gaan kanoën, met als enige aanwijzing 'about four hour you see a bridge with 'vitrac' stop there' (fransen en engels, ideaal.)
Uh.. víer uur? Ik kano gemiddeld een keer per jaar hoor meneer..
Maar goed dapper in de kano gestapt en na een uurtje waren m'n armen vermoeid, na twee uur erg moe, na drie wilden ze níets meer behalve zwaar zijn en 3.5 uur arriveerden we (ik iets minder vrolijk) bij de beloofde brug met het bordje Vitrac.. Hoera dacht ik nog.
Om twee uur zouden we met een busje weer terug worden gereden naar de camping. Goed, we hadden een beetje honger (niet aan eten gedacht :)* ) maar een half uurtje wachten kon er nog wel bij.
Om exact twee uur zagen we een busje met daarop de naam van ons kano-bedrijf wegrijden. Uh wégrijden? Mja... ehm en nu?
Op onderzoek uit gegaan.. en jawel... ook ná de brug was een 'stop -vitrac-kano' bordje met een ander toeristen-wacht-terrein O:)
Een norse Franse meneer heeft ons verteld waar we onze peddels, kano en zwemvest neer konden leggen en ging vervolgens verder met zijn werk.
Uh monsieur... a quelle heure eh... nous uh we wij... 'About four'
*slik* dat is vrij laat...
En jawel om half vijf zaten we in een rammelend busje met daarachter een aanhangwagen met een kano's erop, dat ons over een slingerweggetje langs een 'afgrond' met een gemiddelde snelheid van 90 km per uur terug naar de camping bracht. Dat was geloof ik het enige moment dat ik blij was dat ik niets gegeten had die dag O:)
Maar goed, achteraf was het leuk, zoals meestal met dat soort dingen..

Verder veel tijd besteed aan het 'de-weg-vinden-in-de-Franse-supermarkt', supermarkten die nog net zoveel stonken als ze 4 jaar geleden deden. Wie bedenkt dan ook dat de complete oceaan uitgestald moet worden in een supermarkt naast de (voor Franse begrippen) 'verse' groenten :? En dan die halve koeien die zomaar naast de (vieze!) melk hangen. En als je dan in een gezonde bui een komkommer mee wil nemen blijken ze allemaal bijna kneedbaar te zijn...de aardbeien leken wel aardig maar bleken naar limonade te smaken :? Toen zijn we voor de pruimen gegaan maar die bleken naar water te smaken en daar kochten we dagelijks al een aantal liter van die een stuk goedkoper waren dus ook de pruimen afgeschreven. Toen maar overgegaan op de appels, lagen 4 soorten van dus daar moest wel wat bij zitten. En zowaar de appels waren lekker. Dus de rest van de vakantie een appel-vitaminen-kuur gevolgd.
Tegen het einde van week twee ontdekten we zowaar een aantal pakjes kant en klaar maaltijden van jawel Knorr! Ik geloof dat ik nog nooit zo'n lekkere kant en klaar maaltijd heb gehad :D
Op vrijdag zijn we naar huis gaan rijden met het idee om 's avonds te overnachten in een hotel, zodat we lekker rustig aan konden doen. Maar ja eenmaal op weg naar huis is het lastig om te stoppen en zo kwamen wij vrijdagnacht om half twee weer thuis...En oh wat is dat fijn zo'n echt bed, echte douche en schone badkamer.
Vandaag natuurlijk naar Tas en Zanouk gegaan, Tasja gereden, Zanouk gepoets, trailer van Anneke en Gerrit bewonderd (hij is móói!).
Het rijden ging eigenlijk veel beter dan dat ik had verwacht dat het zou gaan, Tas lekker lang laag en rond gereden hoop slangenvoltes en geen gewijk of andere ingewikkelde dingen en met een blij gevoel weer afgestapt. Morgen nog een beetje soepeler maken en dan pak ik d'r maandag weer echt op want over twee weekjes hebben we alweer een wedstrijd en aangezien mijn voornemen was om meer dan 181 punten te halen moeten we nog wel het een en ander 'aanpassen' .
Gelukkig heb ik het de komende week nog niet zo druk dus tijd in overvloed voor Tasja... En Zanouk, want die heeft de 'ik-wil-niet-longeeritus' gekregen wat érg vervelend is (vooral voor mij..) en waar we nu écht aan gaan werken }>
Kortom genoeg te doen in m'n bijna vrije weekje :)
Don't believe everything you think
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 13 aug 2006, 06:45

Klinkt als het heerlijke vakantie, maar toch weer heel blij om thuis te zijn.
De dingen waar jij problemen mee had(supermarkten en niet anders dan frans willen spreken) heb ik ook in Frankrijk. Daarom ga ik er ook niet meer heen.
Wodan en ik M1+10
Heranda

Bericht door Heranda » zo 13 aug 2006, 09:46

Leuk verslag Nienke :D
4 uur kanoën is inderdaad errug lang zeg!
Ben benieuwd naar je foto's :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 13 aug 2006, 10:09

Klinkt als een erg fijne vakantie :D
Parijs is gaaf he? Alleen tis niet handig om in Frankrijk te zijn en niet zo goed frans te kunnen, want niemand wil daar Engels spreken O:)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Julie
Contacteer:

Bericht door Julie » zo 13 aug 2006, 11:09

Wat leuk dat je naar Frankrijk bent geweest! Ik ben ook naar Frankrijk geweest, maar dan vlakbij Angouleme! Ik ben t helemaal met je eens dat de supermarkten stinken waar t visgedeelte is, maar één voordeel eraan is dat je er echt bijna alles kan kopen!
! *Live for the moment* ! B + 10!
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 13 aug 2006, 12:25

Hmmm als ik sommige dingen zo lees weet ik weer waarom ik liever niet naar het buitenland ga O:) Maar welkom terug hoor. Succes met de stijd met Zanouk.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Suzanna

Bericht door Suzanna » zo 13 aug 2006, 14:26

4 uur kanoen :o
Mij niet gezien +:+
Odinn is een toppaard!!
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 14 aug 2006, 07:54

Super vakantie gehad volgens mij ;) ..........

Enne succes met Zanouk :D
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Anna

Bericht door Anna » di 15 aug 2006, 23:57

Leuk verhaal weer Nienke je was toch wel een beetje bruin geworden hoor. Ik ben toch blij dat je weer terug bent.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
anika

Bericht door anika » wo 16 aug 2006, 17:43

Leuk leuk!!

En geen foto van jullie en de Eiffeltoren? Ga maar weer terug, dat vind ik niet kunnen!
Murphy :+: Ysha
Plaats reactie