Help, leuke fjord gezien.
een kolletje een prijsdrukkende factor? dat vind ik echt idioot. ze scoren der echt niet minder op op de keuring hoor, of ze moeten een enorme kol hebben.
ido heeft ook een kolletje.. daar is nog nooit wat over opgemerkt en hij is ster.
maar ik vind de prijs belachelijk.. 1900 zou ik wel geven inc dracht maar daar zou ik absoluut nix bovenop doen voor het veulen...
1750 zou ik een normale prijs vinden voor een guste merrie. dus ik zou hooguit nog tot 2000 gaan inc dracht.
aan de andere kant als het je droompaard is dan zou ik het ook niet om wat geldjes laten schieten. de aankoopsprijs betaal je maar 1x en daarna komen de echte kosten pas.
ido heeft ook een kolletje.. daar is nog nooit wat over opgemerkt en hij is ster.
maar ik vind de prijs belachelijk.. 1900 zou ik wel geven inc dracht maar daar zou ik absoluut nix bovenop doen voor het veulen...
1750 zou ik een normale prijs vinden voor een guste merrie. dus ik zou hooguit nog tot 2000 gaan inc dracht.
aan de andere kant als het je droompaard is dan zou ik het ook niet om wat geldjes laten schieten. de aankoopsprijs betaal je maar 1x en daarna komen de echte kosten pas.
Tea had een A op de zadelproef in 1995 met 93 punten.Viv schreef:Vertel nog eens wat meer over de merrie:
Leeftijd, predikaten, overige prestaties behalve veulenpoepen.
Ik vind 1900 euro behoorlijk aan de prijs namelijk, en voor het evt veulen zou ik zeker niet meer betalen, dat is hun probleem dat ze haar drachtig verkopen, niet iedereen zit op die toekomstige kosten te wachten.
Ze is uit 1998, dus 8 jaar. Als het goed is werd ze vorig
jaar na die A op de zadelproef Model en dit jaar is ze dan
Ster geworden. Ze was ook Reserve Kampioen Merries
met predikaat in Ruinen dit jaar. Haar hengstveulen van
dit jaar had een A premie met 35 punten.
Nogmaals ik vind het ook een behoorlijke prijs, maar als
ik het geld had zou ik het wel voor haar betalen. Ik zou
alleen niet nog een extra bedrag voor het veulen willen
betalen om een aantal redenen die al genoemd zijn.

Ereplaatsje voor

@fjordido, ik had in een eerder stukje "voor mij persoonlijk vind ik een kolletje een prijsdrukkende factor"...Dus ik praat daar niet in het algemeen over, maar als ik een merrie zou moeten kopen.
Je zou het als argument kunnen gebruiken om de prijs wat naar beneden te krijgen
Je zou het als argument kunnen gebruiken om de prijs wat naar beneden te krijgen

Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Eerlijk gezegd vind ik het toch nog een behoorlijk kolletje. Ik zou zelf niet fokken met zo'n merrie. En ten gevolge daarvan vind ik het zeker een prijsdrukkende factor zoals aurora zegt. Ze is gewoon niet perfect.
Maar over het veulen: ik vind die 350 ook een behoorlijk bedrag! Ze is nog maar net drachtig en er kan nog zoveel mis gaan.
Aan de andere kant: om een drachtige merrie te kopen, waarvan je het veulen zelf niet houdt, zou ik ook NOOIT doen. Voor de verkoper is dat namelijk ideaal, voor jou absoluut niet. Jij hebt de risico's. Als er iets mis gaat met de merrie, heb jij geen paard meer en er kan echt veel mis gaan, waarbij de merrie het lootje legt. Maar ook andere dierenartskosten die kunnen komen ten gevolge van de dracht of het veulenen komen op jouw rekening, bijvoorbeeld simpelweg gezegd als de merrie een baarmoederontsteking krijgt er na. Oftewel, als je haar zonder veulen koopt, dan heb jij de lasten, zij de lusten. Ik zou haar dus alleen zonder veulen kopen als er een stuk van de prijs afgaat voor het risico dat jij loopt voor hun veulen.
Maar over het veulen: ik vind die 350 ook een behoorlijk bedrag! Ze is nog maar net drachtig en er kan nog zoveel mis gaan.
Aan de andere kant: om een drachtige merrie te kopen, waarvan je het veulen zelf niet houdt, zou ik ook NOOIT doen. Voor de verkoper is dat namelijk ideaal, voor jou absoluut niet. Jij hebt de risico's. Als er iets mis gaat met de merrie, heb jij geen paard meer en er kan echt veel mis gaan, waarbij de merrie het lootje legt. Maar ook andere dierenartskosten die kunnen komen ten gevolge van de dracht of het veulenen komen op jouw rekening, bijvoorbeeld simpelweg gezegd als de merrie een baarmoederontsteking krijgt er na. Oftewel, als je haar zonder veulen koopt, dan heb jij de lasten, zij de lusten. Ik zou haar dus alleen zonder veulen kopen als er een stuk van de prijs afgaat voor het risico dat jij loopt voor hun veulen.
Ik ben het helemaal met Daphne (leuke naam trouwens
) hierboven eens!
Belachelijk dat ze extra geld voor dat veulen vragen
€1900 is een mooi bedrag voor een goede merrie, niet voor een merrie met kol die net drachtig is. Ik weet niet wat je eventuele doel met deze merrie zou zijn, maar bedenk je dat als je ermee wilt gaan rijden je een deel van het jaar niks zou kunnen door haar dracht. Dan nog de risico's erbij genomen (in het ergste geval zit je met een dode merrie, maar ook ontstekingen zijn geen pretje
) zou ik zeker even verder kijken. Er zijn genoeg leuke fjorden te koop
Maar aan de andere kant, als jij écht denkt dat dit jouw paardje moet worden, moet je het niet laten om een kol en een veulen.

Belachelijk dat ze extra geld voor dat veulen vragen

€1900 is een mooi bedrag voor een goede merrie, niet voor een merrie met kol die net drachtig is. Ik weet niet wat je eventuele doel met deze merrie zou zijn, maar bedenk je dat als je ermee wilt gaan rijden je een deel van het jaar niks zou kunnen door haar dracht. Dan nog de risico's erbij genomen (in het ergste geval zit je met een dode merrie, maar ook ontstekingen zijn geen pretje

Wat een rare kwestie joh...
Betaald die eigenaar dan ook alle extra brok, gras, water en stallingskosten voor het veulen gedurende de maanden dat ze nog bij de moeder moet zijn???
Want met veulen kost het je nog extra ook.
Dus je betaald dan niet alleen 350,- euro voor dat veulen extra, maar ook nog de extra kosten om je merrie + veulen de eerste maanden te onderhouden. Daar heeft de huidige eigenaar niet echt aan gedacht zo te horen... Leg hem dat maar eens voor.
Betaald die eigenaar dan ook alle extra brok, gras, water en stallingskosten voor het veulen gedurende de maanden dat ze nog bij de moeder moet zijn???
Want met veulen kost het je nog extra ook.
Dus je betaald dan niet alleen 350,- euro voor dat veulen extra, maar ook nog de extra kosten om je merrie + veulen de eerste maanden te onderhouden. Daar heeft de huidige eigenaar niet echt aan gedacht zo te horen... Leg hem dat maar eens voor.
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Maar hoe willen ze dat dan doen als je het vuelen niet wilt houden? Dan houden zijn hem of zo? maar dat kan toch helemaal niet als hij nog geboren moet worden.
Van zoiets heb ik nog nooit gehoord, je kan een veulen alleen maar appart verkopen als ze uit elkaar kunnen eerder niet. Heel vreemd dus.
1900,-- is voor een drachtige merrie al best aan de prijs, je weet nog niet eens of ze drachtig blijft. Dus ekstra geld voor een nog lang niet geboren veulen is onzin. dekgeld ed betalen is ook onzin, ze hoefden haar toch niet te laten dekken als ze toch van plan waren om te verkopen.
Of krijg je weer 350,00 euro terug als er helemaal geen vuelen komt of een dood vuelen? Ik zou van deze koop maar helemaal afzien er zijn genoeg fjorden te koop met een wat minder moeilijk verhaal erbij.
Van zoiets heb ik nog nooit gehoord, je kan een veulen alleen maar appart verkopen als ze uit elkaar kunnen eerder niet. Heel vreemd dus.
1900,-- is voor een drachtige merrie al best aan de prijs, je weet nog niet eens of ze drachtig blijft. Dus ekstra geld voor een nog lang niet geboren veulen is onzin. dekgeld ed betalen is ook onzin, ze hoefden haar toch niet te laten dekken als ze toch van plan waren om te verkopen.
Of krijg je weer 350,00 euro terug als er helemaal geen vuelen komt of een dood vuelen? Ik zou van deze koop maar helemaal afzien er zijn genoeg fjorden te koop met een wat minder moeilijk verhaal erbij.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ja, ik heb daar ook wel vaker van gehoord, dus vind dat op zich niet zo heel vreemd.Yoline schreef:Dat kan wel hoor
Dan gaat het veulen na het afspenen terug naar de vorige eigenaar. Gebeurt wel vaker

Ereplaatsje voor