'Meten is weten'

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
DaphneT

'Meten is weten'

Bericht door DaphneT » za 05 aug 2006, 13:03

Nadat ik donderdag met Arwen bij Alies op bezoek ben geweest, was ik toch wel een beetje geschrokken van de grootte van Arwen. Dus ja, dat was de reden dat ik vandaag maar eens aan de slag ging met een mega waterpas, vier paarden en een meetlint :D
De resultaten:
Paula (11 jaar): 147 cm
Arwen (bijna 26 maand): 145 cm :o
Bloem (bijna 13 maand oud): 128 cm
Zarah (KWPN, bijna 29 maand): 162 cm

Hihi, Bloempje is duidelijk nog het ukkie! Van Arwen schrok ik eigenlijk wel een beetje. Ze moet echt niet meer veel groter worden vind ik. Dus als iemand nog het recept heeft voor groeivertragers :P Haha, nee, maar denken jullie dat ze nog veel zal groeien??
Paula is niet meer gemeten nadat ze als 3-jarige in het hoofdstamboek is opgenomen. Toen werd ze ook gemeten op 147 cm. Had zelf eigenlijk het idee dat ze na die tijd nog wel gegroeid was, maar blijkbaar dus niet of nauwelijks meer.
Jilly

Bericht door Jilly » za 05 aug 2006, 13:35

wow Arwen is écht groot :o
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 05 aug 2006, 16:05

Jeetje Arwen is echt een joekel :o
Maar kan best zijn dat het straks een beetje stil valt zodat ze alsnog rond de 150 uitkomt...hoop ik iig :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
boaz
Contacteer:

Bericht door boaz » za 05 aug 2006, 18:04

das al een kanon zeg!!
vraag me af waar ze op uitkomt :)
:~ Boaz: Inco x Manus :~

Learn from your mistakes, but never regret. People change, things go wrong, but remember 'Life goes on..' :sorry:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 05 aug 2006, 18:19

Met 2 jaar zijn ze inderdaad vaak al flinke maat en Arwen...tja eigenlijk wel verwacht :D...Zorro (tatum x Reinar) was met net 3 jaar ook 1.48 ofzo. Vermoed dat Arwen ook ongeveer daar gaat eindigen.

Bloem heeft trouwens ook al wel leuk maatje. Destijds werd er toen, weet ik nog, geroepen dat ze niet al te groot leek en daardoor waarschijnlijk ook kleiner zou blijven, maar 1.28 valt niet tegen....

haha en Paula is zeker alweer op dr weg terug, die krimpt weer :P
Geluk is de vrucht van intens werk
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 06 aug 2006, 17:34

Haha, ja ik hoop ook echt dat het maximaal 1.50 wordt, ietsje kleiner vind ik zelfs mooier. Haha, maar ja, we zullen zien.
@ Bella: Ja Bloem viel mij ook erg mee. Ik denk dat ze een paar slechte maanden heeft gehad in de winter. Daarna is ze echt gaan groeien!
Charret

Bericht door Charret » zo 06 aug 2006, 23:38

Hahaha, je bent echt helemaal onder de indruk he! :P Ik was het ook wel, helemaal omdat iedereen zei dat Alies al aan de maat was/is. Valt nu dus wel mee!

Maar het misstaat Arwen niet vind ik. Als ze kleiner was geweest had ze last gehad van haar nek denk ik, dan zou ze uit verhouding zijn. Dit is mooier.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne

Bericht door Daphne » ma 07 aug 2006, 10:25

Onze inmiddels driejarige is vorig jaar (dus als tweejarige!) al op 1.51m gemeten... Nog 'erger' dus! Op de keuring was het ook echt geen gezicht, zo'n tank tussen allemaal lieve kleine schattige twenters :o Nu is ze nog wel een paar cm gegroeid en dit jaar wordt ze gemeten voor stamboekopname dus ik ben heel benieuwd!

Zo lang Arwen (leuke naam btw!) verder mooi in verhouding is zou ik me er niet te druk om maken... Gewoon lekker uit laten groeien en volgend jaar nog eens de meetstok er naast houden. Het kan namelijk ook best zijn dat ze haar grootste groeispurt nu al gehad heeft en nu nog maar een paar cm verder kwakkelt :)
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » di 08 aug 2006, 18:01

Groot is toch ook niet erg?
Ik ben wel blij dat Zorro lekker aan de maat is (denk ik ieder geval, want ik heb hem nog niet gemeten ;) )
Maar het is wel echt groot nu al ja!
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 09 aug 2006, 14:54

Ja groot is opzich niet zo erg, maar ik vind TE groot bij een fjord niet mooi. Dan worden ze zo uit elkaar getrokken. Maar ja, zoals Manus, die vind ik dan wel weer heel mooi in verhouding enzo. Verder is het de bedoeling dat ze samen met Paula in het span gaat lopen, daarom hadden we toendertijd ook voor een grote jaarling gekozen.
@ Daphne: ben dan ook wel heel benieuwd naar de stokmaat van jullie 3-jarige! Dat is dus ook al zo'n joekel! Kreeg je er vorig jaar nog commentaar op op je keuringsformulier?
Daphne

Bericht door Daphne » do 10 aug 2006, 12:25

Als het de bedoeling is dat ze samen in een span gaan lopen is het idd niet te hopen dat ze nog erg door groeit nee...

Vorig jaar hebben we er geen commentaar op gekregen, gewoon een A premie gehad. Het was de bedoeling dat ze dit jaar mee zou gaan naar Beekbergen maar door omstandigheden is het niet zeker of dat nog doorgaat (er moeten nl ook nog een merrie en een veulen mee en ik vrees dat het veulen enigzins geplet gaat worden dan tussen mama en tante lief :D). Als ik van de week tijd heb zal ik haar zelf eens meten (ben nu namelijk stiekem ook wel benieuwd).
DaphneT

Bericht door DaphneT » do 10 aug 2006, 14:06

Haha, ja dat wordt dan wel lekker vol op de trailer :P
Maar dan zal ik je misschien nog wel zien in Beekbergen, ga ik ook met Arwen heen. Enne dan horen we het nog wel als je die 3-jarige gemeten hebt toch?
Daphne

Bericht door Daphne » do 10 aug 2006, 15:54

Uiteraard :D

(dat zijn geen drie woorden O:) )
Heranda

Bericht door Heranda » za 12 aug 2006, 15:53

Arwen is inderdaad groot voor z'n leeftijd :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Charret

Bericht door Charret » za 12 aug 2006, 17:17

Het is een merrie :)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 13 aug 2006, 15:32

Haha, ach ja, de grote verwarring. Arwen klinkt ook wel mannelijk, maar het komt toch echt uit LOTR en daar was t ook een vrouwtjes-elf.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 14 aug 2006, 17:24

:= we stonden gister bij Benz...nou volgens mij is die al bijna even groot als Zinnish nu, pff...dat wordt ook echt een reus! (zei al tegen Gea: Maar goed dat deze niet mee gaat naar de keuring, anders hadden we weer te horen gekregen dat we wel vast konden beginnen met beleren 8)7)
Maargoed, dat is net als Arwen ook eentje die in zijn gehele ontwikkeling niets mist. Hij is niet uit verhouding ofzo, gewoon in verhouding!
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 16 aug 2006, 16:13

Bella schreef::= we stonden gister bij Benz...nou volgens mij is die al bijna even groot als Zinnish nu, pff...dat wordt ook echt een reus! (zei al tegen Gea: Maar goed dat deze niet mee gaat naar de keuring, anders hadden we weer te horen gekregen dat we wel vast konden beginnen met beleren 8)7)
Maargoed, dat is net als Arwen ook eentje die in zijn gehele ontwikkeling niets mist. Hij is niet uit verhouding ofzo, gewoon in verhouding!
Wow, die gaat dan ook hard! Ik heb hem toen toch ook een keertje bij jullie in het land zien lopen (al best een tijd terug, in april ofzo, samen met Benthe, of was hij dat niet)??? Toen was hij ook al aardig aan de maat! Weet nog dat ik toen dacht: wat is Bloem een ontzettend ukkie vergeleken bij hem :D
Haha, maar hij blijft dus nog lekker thuis dit jaar van de keuring. Volgend jaar wel? Ben ook echt enorm benieuwd of ze commentaar gaan geven op Arwen's grootte! Maar wat je zegt: zolang het nog in verhouding is, is er niet zoveel mis mee toch?
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 18 aug 2006, 16:29

KLopt Daphne, dat was inderdaad Benz...en dit jaar inderdaad geen keuring. Vind het beetje onnuttig als jaarling. Goed nu maakt het als 2 jarige ook weinig meer uit, omdat ie als 3 jarige, zoals het nu lijkt, ook niet voor de predikaten zal gaan. Maar denk dat we m nog wel even meenemen. Al is het maar even om m te laten zien (als ie er dan tenminste nog zo goed uit ziet ;))

En ben ook wel benieuwd naar Arwen nu en wat ze van dr zeggen!
love zira

Bericht door love zira » wo 23 aug 2006, 16:13

mijn fjord is 3 jaar en ze is nu ongeveer 1.43. hoe groot zal ze ongeveer worden? ik zelf denk 1.45 of ietsje hoger.
Plaats reactie