Lastig keurings dilemma *nu met foto's in eerste post*

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Vera

Bericht door Vera » wo 09 aug 2006, 07:36

bij de Da of trekpleister is een tube verkrijgbaar op basis van planten, het werkt echt super voor heel veel dingen.
De tube is groen met wit, maar ben jammer genoeg de naam kwijt. Hoe meer ik mijn best doe hoe minder ik er op kom.
Toen ik mijn NF pony kocht zat ze onder het eczeem (het hoofd zag er nog erger uit dan jouw fjord van het schuren) na twee weken smeren was er niets meer van te zien. (deed het 2 a 3 keer per dag dun er op)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 09 aug 2006, 07:50

Vera schreef:bij de Da of trekpleister is een tube verkrijgbaar op basis van planten, het werkt echt super voor heel veel dingen.
De tube is groen met wit, maar ben jammer genoeg de naam kwijt. Hoe meer ik mijn best doe hoe minder ik er op kom.
Toen ik mijn NF pony kocht zat ze onder het eczeem (het hoofd zag er nog erger uit dan jouw fjord van het schuren) na twee weken smeren was er niets meer van te zien. (deed het 2 a 3 keer per dag dun er op)
Ziet zich zelf al naar de DA gaan. "mevrouw, ik zoek een groen met wit tubetje. Het is voor mijn poownie en Sandrien zegt dat t heel goed werkt. Oja, het is op basis van planten gemaakt" :o? Ik hoop dat je nog op de naam komt :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 09 aug 2006, 07:54

Ik ben het eigenlijk een beetje met Femke eens, ik zou ook gaan, zeker als hij er op alle andere onderdelen goed uitziet :j
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 09 aug 2006, 08:00

Janine schreef:Ik ben het eigenlijk een beetje met Femke eens, ik zou ook gaan, zeker als hij er op alle andere onderdelen goed uitziet :j
Kijk Janine en dat is t m nou... Ik heb er echt totaal geen verstand van O:) Daarom ook mijn vraag hier :D Help me! Ik weet echt niet hoeveel punten Pablo waard is. Maar wil niet heen gaan om met 32 punten thuis te komen 8)7
Vera

Bericht door Vera » wo 09 aug 2006, 08:01

Pablo schreef:
Vera schreef:bij de Da of trekpleister is een tube verkrijgbaar op basis van planten, het werkt echt super voor heel veel dingen.
Ziet zich zelf al naar de DA gaan. "mevrouw, ik zoek een groen met wit tubetje. Het is voor mijn poownie en Sandrien zegt dat t heel goed werkt. Oja, het is op basis van planten gemaakt" :o? Ik hoop dat je nog op de naam komt :D
zo doe ik het wel hoor, ik ga er straks wel even heen als het droog is. Moet toch nog boodschappen doen. Ik had al gezocht of ik nog ergens een restje had, maar kon het niet vinden. ik hoop dat ik er zo nog opkom.
Muis Keurmerrie!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 09 aug 2006, 08:03

vaak weten ze anders wel in welk vak je of ze moeten kijken ;) en kom je het vanzelf tegen!
Ingele

Bericht door Ingele » wo 09 aug 2006, 08:18

Ik ben het eigenlijk ook wel een beetje eens met Femke en Janine,
Maar ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgend, iedereen kan er wel een mening over hebben, maar die heb je zelf vast ook, en die zou ik gewoon volgen :j
Vera

Bericht door Vera » wo 09 aug 2006, 10:37

ok daar ben ik weer, gelukkig niet nat geregend.

eerst naar de trekpleister, die had de hele winkel opnieuw ingericht en daar kon ik het niet vinden. De verkoopster wist ook niet waar ik het over had, maar die werkte er zo te zien ook nog niet zo lang.
Toen naar de kruidvat, die wisten wel waar ik het over had, maar dat hadden ze niet meer in de winkel.
Toen naar de DA en ja hoor die wisten gelijk wat ik bedoelde (ik was inmiddels al fietsende ook weer op de naam gekomen en dat scheelt ook natuurlijk) het heet eachinacin, maar het word niet meer gemaakt in een tube, het is er alleen nog in een stick, maar om daar nu een heel paardehoofd mee te doen....

Het alternatief is iets soortgelijks van doktervogel en dan heet het eachina force creme en het kost 4,50 zowel verkrijgbaar bij DA, trekpleister en kruidvat. Alleen het zal niet helemaal niet precies hetzelfde zijn, dus ik garandeer niet dat het met 2 weken weg is, maar voor die 4,5 euro is het altijd het proberen waard.

Enne gewoon lekker naar de keuring gaan hoor, als de wondjes heel zijn ziet het er ook al weer heel anders uit dan nu.

Sterkte ermee he!
Muis Keurmerrie!
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 09 aug 2006, 10:54

Ilonk heeft dit dus ook, in ergere mate zelfs (en ook op haar buik, uiers en benen, lang leve de eczeem want dat is het bij haar)
Ik smeer het in met cardiflor van VSM en dat werkt heel goed. Je merkt dat de huid rustiger wordt en beter hersteld.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 09 aug 2006, 13:35

Super bedankt Sandrien :L Ik heb vandaag mijn flesje zink/zwavel pasta weer terug gevonden en ben daar mee begonnen. Dat hielp vorig jaar ook erg goed.

@Ilonka, pablo heeft ook een enorme plek op zijn buik zitten hoor, maar dat zie je niet als je er niet onder hangt ;)
Ydel

Bericht door Ydel » wo 09 aug 2006, 14:33

pfoe ziet er best erg uit roos...
gewoon lekker smeren en net voor de keuring kijken
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
hypofocus
Contacteer:

Bericht door hypofocus » wo 09 aug 2006, 14:34

Voor hoofdstamboek opname zou ik gewoon gaan. Dan staat hij in ieder geval netjes in het hoofdstamboek.

Voor mooie premie's kun je het volgende jaar ook gaan. En dan weet je dit jaar wat hij ongeveer waard is. Heb je er weer een extra ervaring bij.
Gewoon een fijne dag van maken!

Dan kom ik 'm aanmoedigen, want ik ga ook naar Beesd!
*** Vanaf 1 juni ook als gedrukte luxe hardcover editie verkrijgbaar! ***
Het boek Paardenfotografie
http://www.paardenfotografieboek.nl
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 09 aug 2006, 16:27

En daar ben ik weer :D Willen jullie bij Pics plaza kijken? Daar heb ik een topic met wat foto's van vandaag, met zijn hele lijf.... (heb alleen geen idee hoe ik de link hier neer moet zetten vandaar)
Ingele

Bericht door Ingele » wo 09 aug 2006, 21:17

Roos, en nu stoppen met miepen en gewoon gaan met die hap!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » do 10 aug 2006, 08:41

Pablo schreef:En daar ben ik weer :D Willen jullie bij Pics plaza kijken? Daar heb ik een topic met wat foto's van vandaag, met zijn hele lijf.... (heb alleen geen idee hoe ik de link hier neer moet zetten vandaar)
Pablo's topic bij PP of http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... hp?t=15861 gewoon op het topic met de rechtermuisknop en dan properties en dan de link kopieren.

Of je klikt je topic aan, en in het topic copieer je de link uit de adress regel ;)
Plaats reactie