Bij die stal waar hij nu staat komt er een mevrouw die mensen waar hij bij staat lesgeven. Ik had eens gevraagd of ik misschien ook bij haar zou mogen lessen. Dat mocht en ik zou na mijn vakantie beginnen...En vandaag was dus de eerste les. Het is een privelesje van een halfuur en daar heb je veel meer aan als je lekker in je eentje alle aandacht krijgt.
Het begon alleen wat minder...Ik was niet echt ruim op tijd

De les:
Het probleem bij Tjelle is dat hij veel te drammerig is (duhh fjord).. Hij wil altijd veelste hard lopen. Ik moest hem dus vanaf het begin al heel erg langzaam laten lopen. Was wel even wennen...ik dacht dat ik zowat stil stond zo langzaam leek het...maar het scheen een normale stap te zijn, kan je nagaan wat ik gewend ben van meneertje Tjelle! Hij accepteerde stukjes vrij snel. Af en toe wilde hij natuurlijk weer versnellen maar met een kneepje in mijn teugels was het genoeg om te zeggen Néé we blijven normaal lopen. In draf bleef hij tot mijn verbazing ook rustig en laag en ontspannen.. Af en toe wel even proberen te versnellen maar ook weer een kneepje in mijn teugels en hij ging weer rustig lopen en derna gelijk weer onspannen... Na meerdere rondjes rustig te hebben gedraafd mocht ik proberen dan weer iets meer tempo tekrijgen en wat te verruimen af en toe. En dan natuurlijk weer terugnemen in een rustig tempo...ging weer goed

Heb nu al weer zin in de volgende