Vandaag weer voor het eerst les sinds een tijdje..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
karleylover

Vandaag weer voor het eerst les sinds een tijdje..

Bericht door karleylover » ma 31 jul 2006, 17:57

Sinds de laatste verhuizing van Tjelle had ik al een tijdje niet meer gelest.
Bij die stal waar hij nu staat komt er een mevrouw die mensen waar hij bij staat lesgeven. Ik had eens gevraagd of ik misschien ook bij haar zou mogen lessen. Dat mocht en ik zou na mijn vakantie beginnen...En vandaag was dus de eerste les. Het is een privelesje van een halfuur en daar heb je veel meer aan als je lekker in je eentje alle aandacht krijgt.

Het begon alleen wat minder...Ik was niet echt ruim op tijd O:) Had om 9 uur smorgens les :O En was er iets voor half 9...tjelle moet ik ver uit de wei halen...dus dat vergt ook wat tijd. Als ik haast heb gaat alles fout.. Naast de boerderij werd een dak op een huis gebouwd dus dat maakte lawaai...had tjelle dus niet met een dubbele knoop vastgezet, want hij wil nog wel eens spastisch gaan lopen hangen. Ik mijn zadel halen kom ik terug ik denk shitt waar is me pony...Jaja tjelle kan de gewone paardenknoop losmaken en was hem gepeerd weer richting het land wat gelukkig niet zo ver is _-:( Gelukkig stond halverwege die boer en nog iemand met een paard dus die vingen hem op dus hoefde niet zo ver te lopen...Hij was weer lekker irritant en druk dus was er van overtuigd dat de les niet echt lekker zou verlopen, maar dat viel reuzemee :D
De les:
Het probleem bij Tjelle is dat hij veel te drammerig is (duhh fjord).. Hij wil altijd veelste hard lopen. Ik moest hem dus vanaf het begin al heel erg langzaam laten lopen. Was wel even wennen...ik dacht dat ik zowat stil stond zo langzaam leek het...maar het scheen een normale stap te zijn, kan je nagaan wat ik gewend ben van meneertje Tjelle! Hij accepteerde stukjes vrij snel. Af en toe wilde hij natuurlijk weer versnellen maar met een kneepje in mijn teugels was het genoeg om te zeggen Néé we blijven normaal lopen. In draf bleef hij tot mijn verbazing ook rustig en laag en ontspannen.. Af en toe wel even proberen te versnellen maar ook weer een kneepje in mijn teugels en hij ging weer rustig lopen en derna gelijk weer onspannen... Na meerdere rondjes rustig te hebben gedraafd mocht ik proberen dan weer iets meer tempo tekrijgen en wat te verruimen af en toe. En dan natuurlijk weer terugnemen in een rustig tempo...ging weer goed :D Was erg trots op mijn poonie en ga snel weer meelessen als ze weer komt. Ze is is trouwens een hele goede longeerder of hoe je dat ook noemt :P Ze longeert de paarden waar voltige mee gedaan word. Ze is echt mega goed daarmee! ze gaat binnekort naar Frankrijk omdat ze gaat oefenen voor de wereldruiterspelen.. Ik vind haar echt een goede instructrice en ben ook blij dat ik eens een goede heb gevonden. Ze is erg lief en geeft rustig les...
Heb nu al weer zin in de volgende :D
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 31 jul 2006, 18:09

Dat noemen ze de wet van Murphy toch? Als er eenmaal iets fout gaat gaat alles fout :D .

Lekker he weer lessen, ik vind het ook heerlijk om weer met het lessen aan de gang te zijn. Dat langzamer stappen was voor mij ook een punt dat ik dacht maar hij staat nu bijna stil :D zou het een fjordenkwaaltje zijn?? Veel plezier ermee, het lekkere van lessen is dat je weer iets hebt naartoe te werken.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 01 aug 2006, 08:31

Dat kreeg ik over Nic ook altijd te horen, dat ze veel te snel ging O:)
Maarre klinkt als een hele fijne les, ga zo door!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 01 aug 2006, 08:58

en dan zeggen ze nog die slome fjorden 8)7 Ook ik heb zo'n racemonster onder mijn kont, eigenlijk zou ik ook wat lesjes moeten gaan nemen, zodat ik ook tips kan krijgen hoe ik haar in een normaal tempo krijg.

Leuk zo'n paard wat zelf de paardenknoop los kan maken, dat is dus af en toe achter poonie aanrennen :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 01 aug 2006, 09:00

Haha, echt heel herkenbaar. Pablo smeert m ook altijd als ik m niet goed vastzit (maar die gaat niet hangen) En tempo is een overgang he, maar als je eraan gewend raakt kun je zoveel voelen. Heerlijk dat je een fijn lesgeef mens hebt gevonden.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Jilly

Bericht door Jilly » di 01 aug 2006, 09:13

Dat had ik in de lessen op kamp ook, ik maar vinden dat Bidonja niet genoeg vooruit ging maar de rest kon me niet bijhouden :o
Wel lekker hoor dat je nu een goeie lesgeefster hebt gevonden!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
roos

Bericht door roos » di 01 aug 2006, 10:20

Had Dancie soms maar iets meer power...ruilen ;)

Maar fijn dat je nu weer lest!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
karleylover

Bericht door karleylover » di 01 aug 2006, 12:33

Fjordenkwaaltje dus :P Behalve Dancer dan niet ;)

Toen ik Tjelle net 1 dag had.. kwam ik er al achter dat hij de paardenknoop zelf los kon maken.. Liep hij de eerste dag al los O:)
..::* Tjelle *::.. & ..::* Karley *::..
roos

Bericht door roos » di 01 aug 2006, 12:33

Ja danc is geen echte fjord ik weet het haha...die is niet zo actief maar wel lief hihi :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Heranda

Bericht door Heranda » wo 02 aug 2006, 09:36

De les beviel wel dus :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Plaats reactie