Hoe je veulentje voorbrengen?
Hoe je veulentje voorbrengen?
Op de keuringfoto's zie ik de veulentjes aan hun moeder (aan de singel) vast zitten. Iemand daar ervaring mee? Laat je veulen zich dan wel goed zien? Tips?
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Wij laten ze ook aan een singeltje lopen.
oefen het van te voren een paar keer en laat iemand erachter meelopen om hem/haar wat bij te tikken.
Het touwtje moet zo geknoopt zijn dat hij niet voor z'n moeder langs kan lopen.
ook op de keuring loopt er altijd iemand achter.
Hier mogen ze niet vrij rondlopen.(nooit gezien tenminste)
succces
oefen het van te voren een paar keer en laat iemand erachter meelopen om hem/haar wat bij te tikken.
Het touwtje moet zo geknoopt zijn dat hij niet voor z'n moeder langs kan lopen.
ook op de keuring loopt er altijd iemand achter.
Hier mogen ze niet vrij rondlopen.(nooit gezien tenminste)
succces
- jezzikaatje
- Contacteer:
Dat vroegen wij ons ook af eigenlijk ja..
Caya vertikt het namelijk om mee te lopen er strak naast..
Dan zouden we dat nog even extreem goed moeten gaan oefenen
Maar ik dacht dat ik wel heb gezien dat mensen zelf met het veulen liepen?
Mag je hem niet gewoon zelf vasthouden?
Dan loopt Caya wel namelijk..
Ow ja, en van tikjes met de zweep is meneer niet onder de indruk, dus dat helpt ook niet
Caya vertikt het namelijk om mee te lopen er strak naast..
Dan zouden we dat nog even extreem goed moeten gaan oefenen

Maar ik dacht dat ik wel heb gezien dat mensen zelf met het veulen liepen?
Dan loopt Caya wel namelijk..
Ow ja, en van tikjes met de zweep is meneer niet onder de indruk, dus dat helpt ook niet

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ik zou persoonlijk het veulen los van de moeder voorbrengen
(zeker in jou geval Yvet, omdat Cosimo al een flinke vent is)
Volgend jaar doe ik het wel zo, niet aan de singel
(heb er menig wat los zien breken, singel kapot,
met resultaat dat veulen over het hele terrein scheurt)

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Dreeke schreef: Volgend jaar doe ik het wel zo, niet aan de singel
Kan natuurlijk altijd gebeuren, maar als Hayco geen zin heeft om mee te lopen dan blijft hij gewoon staan. Of anders scheurt hij er vandoor, dat is ook al gebeurd...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Je ziet het inderdaad beide (al moet ik zeggen dat ik de laatste 2 jaar vaker veulens los voorgebracht zie dan voorheen). Denk dat wanneer je de merrie zo kan laten lopen dat het veulen in zijn eigen natuurlijke tempo mee kan lopen, het aan de moeder makkelijker is!
Geluk is de vrucht van intens werk
Tja, er wordt hard geoefend, maar zoals jij het deed, gaat mij niet lukken, daar is het al te veel een mannetje voor.Janine schreef:Meestal liet ik het aan het veulen afhangen.
Ykara heb ik zelf vastgehouden terwijl ik ook Rian vast hadging super! Maar Ykara luisterde super
[/img]
Gelukkig heb ik Kelly om me te helpen

Ik ben gewoon een beetje bang dat ik Iza niet in het goede tempo krijg dat Cosimo zich goed laat zien. Als Iza de ring in moet, dan kan Cosi wel even buiten de ring wachten.
Juist daarom denk hij misschien: dag mamDreeke schreef:Ik zou persoonlijk het veulen los van de moeder voorbrengen(zeker in jou geval Yvet, omdat Cosimo al een flinke vent is)

Denk niet dat je daar echt op zit te wachten

Yvet, ik draai mijn eigen kalkoenen alvast n

- Evaliensvenna
- Contacteer:
Ik hou van die band! Als Douwina en ik de veulens voorbrachten dan ben je toch wel heel blij daarmee! Na 5 minuten erachteraan skieen ben ik het al zat hoor. Kijk als een veulen heel braaf is, vind ik het veel mooier om los voor te brengen. Dus als dat kan zou ik het zo doen.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Ik zou hem inderdaad ook gewoon aan Iza vastmaken.
Als je hem gewoon goed vastmaakt en zorgt dat je een stevige singel hebt, heb je weinig kans dat er wat gebeurd. Ik denk zelfs dat als je hem zelf vasthoudt, hij eerder losloopt over het terrein..
Wij hebben het ook altijd zo gedaan en bij ons is het nog nooit voorgekomen dat veulen losbrak.
Gewoon iemand Iza leiden en iemand er achter aan met een zweepje.
Vertikken om te lopen kan haast niet, want dan sleept moederlief hem wel mee en dan gaat hij vanzelf wel zijn eigen benen gebruiken.
Maargoed, als je het ziet zitten op zo'n drukke keuring een onervaren veulen zelf vast te houden, mag dat natuurlijk ook wel
(ik raad het alleen niet aan zoals je wel merkt
)
Hij moet zich ook nog goed kunnen laten zien..
Als je hem gewoon goed vastmaakt en zorgt dat je een stevige singel hebt, heb je weinig kans dat er wat gebeurd. Ik denk zelfs dat als je hem zelf vasthoudt, hij eerder losloopt over het terrein..
Wij hebben het ook altijd zo gedaan en bij ons is het nog nooit voorgekomen dat veulen losbrak.
Gewoon iemand Iza leiden en iemand er achter aan met een zweepje.
Je moet hem niet te strak aan de moeder zetten, zodat hij wel wat speling heeft om gewoon mee te lopen.jezzikaatje schreef:Caya vertikt het namelijk om mee te lopen er strak naast..
Vertikken om te lopen kan haast niet, want dan sleept moederlief hem wel mee en dan gaat hij vanzelf wel zijn eigen benen gebruiken.
Maargoed, als je het ziet zitten op zo'n drukke keuring een onervaren veulen zelf vast te houden, mag dat natuurlijk ook wel

Hij moet zich ook nog goed kunnen laten zien..

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Bedoel je nou los-los...denk dat ik hem dan van de andere kant van het terrein op kan halenDreeke schreef:Ik zou persoonlijk het veulen los van de moeder voorbrengen![]()

Hij loopt echt niet meer uit zichzelf met zijn moeder mee hoor.
En aan de singel heb ik hem al wel eens meegenomen, hij loopt dan wel mee, maar is meer zijn moeder aan het klieren dan dat hij zich laat zien. Als je hem zelf begeleidt is hij heel braaf.
Dat heeft Hayco de laatste tijd ook... dan zit hij wat in Bidonja te bijten en wat mee te slenteren enz, als hij een goeie dag heeft dan loopt hij netjes mee met mij aan het touwtje maar als hij z'n slechte dag heeftyvette schreef:Dreeke schreef: En aan de singel heb ik hem al wel eens meegenomen, hij loopt dan wel mee, maar is meer zijn moeder aan het klieren dan dat hij zich laat zien. Als je hem zelf begeleidt is hij heel braaf.

Ben percies toch wel blij dat ik niet naar de keuring hoef

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.