Hoe hebben julie dat gedaan?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
MilouFtZilke

Hoe hebben julie dat gedaan?

Bericht door MilouFtZilke » za 22 jul 2006, 18:43

Ik had vraagje,, mijn 3 jarige merrie is voorlopig model... Maar nu heb ik dus begrepen dat ze ook moet springen om model te worden.. maar ze is nog zo jong.. hoe hebben jullie dat gedaann...
yvette

Bericht door yvette » za 22 jul 2006, 18:45

Iza was met 4 jaar voorlopig model en ik heb gewoon een jaartje gewacht. Je mag er twee jaar over doen namelijk.

Je mag trouwens ook de trek- of menproef doen, hoewel ik dat ook nog erg zwaar vind voro een drie-jarige. Ik zou lekker wachten en eind 2007 je proeven doen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » za 22 jul 2006, 21:08

Je kunt ook een zadelproef met haar doen. Dan hoef je maar 4 sprongetjes te nemen en die zijn echt niet zo hoog. Bovendien oefen ik ook nooit zoveel voor het springen. Wel regelmatig wat balkjes lopen en af en toe vrij springen zodat ze handig worden en niet bang zijn voor de balkjes. Als ik dan merk dat ze het onder het zadel ook willen springen oefen ik het maar heel zelden meer.
Maar als je je paardje nog niet goed genoeg bevestigd of te jong vindt voor een hele proef kun je idd beter een jaartje wachten.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 22 jul 2006, 21:17

Ik geef je ook groot gelijk als je nog wilt wachten. Ik vind het nl ook erg vroeg om op zo'n jonge leeftijd al een proef af te leggen (ongeacht welke). Je zou je bijna verplicht voelen om je paardje al vroeg in te rijden vanwege zo'n proef.
Neem er lekker de tijd voor! En je kunt beter een jaartje langer wachten en een A(of meer)premie mee pikken, als je paardje een negatieve ervaring en een lage primering mee te geven hierdoor.
Succes!
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 24 jul 2006, 12:04

Ik heb met RIan pas in het 4e jaar de zadelproef gereden :j
Maar je kan ook gewoon wachten tot jij het tijd vind hoor ;)
Ze kunnen op latere leeftijd nog steeds model worden als ze voldoende scoren in de proef(ven) incombi met een 1e premie.
Plaats reactie