Dazen en andere steek beesten.
Hier is het ook een ramp en gaan ze evnt gewoon op stal.
Als het HET middel tegen dazen vind hoef je nooit meer te werken.....
Mijn middel, azijn, citronella, tea tree, geranium en pepermunt olie. Dit tig keer per dag opspuiten en het geeft iets velichting......
Als het HET middel tegen dazen vind hoef je nooit meer te werken.....
Mijn middel, azijn, citronella, tea tree, geranium en pepermunt olie. Dit tig keer per dag opspuiten en het geeft iets velichting......
Ikaro eerste plaats hengstveulens en reserve veulenkampioen Barendrecht 2012
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
Davina dagkampioen Vrouwenpolder 2012 met 39 punten
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Bij nader inzien is het niet verstandig om aan een vliegendeken te beginnen,
want Willem de shet sloopt hem denk ik gelijk.
(had ik dus nog niet aan gedacht!)
Dan maar wat meer sprayen ja.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Bij ons loopt ze nu met met 2 shetjes. 1 23 jarige drachtige (ja, nog steedsDreeke schreef:Bij nader inzien is het niet verstandig om aan een vliegendeken te beginnen,

Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Ik was d'r bij Ulvy eerst ook bang voor. Van de winter pakte ze nl. nogal eens RB's zweetdeken tussen de kiezen, maar de vliegendeken snuffelde ze even aan en toen was het al niet meer interessant.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

ik gebruik tea tree olie voor Vera en Meinderd, eerst had ik het samen met dettol, maar het lijkt alsof dat minder goed werkt dan alleen de olie met water uiteraard.
hetgeen waar Vera helemaal gestoord van wordt zijn de vliegen, die etters zitten gewoon in haar ogen
Maarja ik ga geen goedje in haar ogen smeren natuurlijk. Een vliegennetje lijkt een goeie oplossing, maar dan moet je geen paard hebben wat haar halster zelfstandig uit krijgt 
hetgeen waar Vera helemaal gestoord van wordt zijn de vliegen, die etters zitten gewoon in haar ogen

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

We waren met kamp naar het bos geweest, daar stikte het echt pfff. Die veerust helpte amper bij Bidonja tegen dazen want op de avondtocht heb ik er wel honderden moeten doodkloppen. Vrijdag had ik voor de bosrit phaser daasspray gebruikt, die helpte veel beter. Ik heb haar 2 keer ingesprayt op 6 uur, en heb amper last gehad.
Vliegendeken doe ik niet, dat overleeft toch niet met Hayco
Ik heb al wel gedacht aan een vliegendeken met zadeluitsparing, maar dat heb ik hier nog niet gevonden
Vliegendeken doe ik niet, dat overleeft toch niet met Hayco

Ik heb al wel gedacht aan een vliegendeken met zadeluitsparing, maar dat heb ik hier nog niet gevonden
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Ik zou het gewoon proberen, Luna heeft ook altijd een hekel aan hem om te doen, maar als ze hem om heeft is ze er maar wat blij mee, geen vliegen die haar ogen doet irriteren.Ziggy schreef:ja weet ik,maar ik vrees dat Vera daar weer panisch van wordtnina1993 schreef:Er bestaan van die vliegenmaskers, je hebt geen halster meer nodig!
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Ideaal een vliegenmasker, Vinga staat er een hele
dag mee op in de wei, niks geen vieze hoopjes vliegen die in dr ooghoeken zitten
dag mee op in de wei, niks geen vieze hoopjes vliegen die in dr ooghoeken zitten

† I'ts better to have loved and lost them...
vriendje vond het ook hartstikke zielig die vliegen en kwam daarstraks met een vliegennetje aan...................... ben benieuwd hoelang het blijft zitten. Hij wilde weten hoelaat ik op stal was om ff langs te komen, zijn zaak zit vlakbij stal en als hij even tijd heeft komt ie altijd ff buurten bij ons. Komt ie aan met een lief muisgrijs vliegennetje
Hij heeft zo'n grote mond over Vera soms, maar owee als zijn meisje last van de vliegjes heeft
Ik was er uiteraard ook hartstikke blij mee en het leek alsof Veertje het ook prima vond, dus het wordt spannend morgenochtend.......... zit ie er nog of zit ie er niet

Ik was er uiteraard ook hartstikke blij mee en het leek alsof Veertje het ook prima vond, dus het wordt spannend morgenochtend.......... zit ie er nog of zit ie er niet

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd