Wormenkuur
Wormenkuur
Alies moet deze week weer haar spuit hebben, maar nu vroeg ik me af.
Ik geef Alies voor 400 kl. uit een spuit van 600kl. mag ik dan die 200 bewaren voor de andere keer + 200 uit een nieuwe spuit of kan dat niet en is het gewoon een spuit per keer?
Ik geef Alies voor 400 kl. uit een spuit van 600kl. mag ik dan die 200 bewaren voor de andere keer + 200 uit een nieuwe spuit of kan dat niet en is het gewoon een spuit per keer?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Alies zal nog geen 400kg zijn. Maar Alco krijgt van mij ook gewoon een volle spuit. Overdoseren is altijd beter dan onderdoseren.
En ja, je mag die 200kg gewoon bewaren en die de volgende keer gewoon geven en aanvullen met een andere spuit. Geen enkel probleem zolang je ze niet te heet(zoals met dit weer in een warme kast) bewaard en met het dopje er altijd op.
(advies van een dierenartsass.)
En ja, je mag die 200kg gewoon bewaren en die de volgende keer gewoon geven en aanvullen met een andere spuit. Geen enkel probleem zolang je ze niet te heet(zoals met dit weer in een warme kast) bewaard en met het dopje er altijd op.
(advies van een dierenartsass.)

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wist niet dat ik ze in de koelkast mocht bewaren. Ik heb nu nog een nieuwe en die ligt in de kast op de manege, uit de zon. Ik zal dan deze keer de nieuwe spuit aanbreken en dan deze keer hem bewaren in de koelkast.
Alies was bij de laaste weging [via zo'n kilometer] 335 kilo. Ze zal nu wat zwaarder zijn, maar nog geen 400 kilo denk ik hoor.
Alies was bij de laaste weging [via zo'n kilometer] 335 kilo. Ze zal nu wat zwaarder zijn, maar nog geen 400 kilo denk ik hoor.
- nancy imka
Let ook even op het merk. ik hoorde laatst dat de werkzame stof in de noromectin niet goed verdeeld zit door de tube. Een hele tube werkt dus prima maar een deel ervan geven kan daarbij heel verkeerd uitpakken. Ik zou Alies persoonlijk ook liever een hele spuit geven. Wat zou je op zoiets nou een paar euro proberen te besparen?
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Het is niet dat ik ze bespaar, maar ik wist niet dat ik haar ook gewoon de hele spuit mocht geven. Ik dacht dat het echt lichaamsgebonden was.Jeempie schreef:Let ook even op het merk. ik hoorde laatst dat de werkzame stof in de noromectin niet goed verdeeld zit door de tube. Een hele tube werkt dus prima maar een deel ervan geven kan daarbij heel verkeerd uitpakken. Ik zou Alies persoonlijk ook liever een hele spuit geven. Wat zou je op zoiets nou een paar euro proberen te besparen?

Maar dan geef ik haar nu gewoon de hele spuit!

Het is niet zo dat het restant er weer zomaar uit komt maar de wormen worden gewoon met sterkere wapens bejaagd en dat is gelukkig niet schadelijk. Ik ken overigens ook 2 fjorden die 670 en 730 kg wogen dus ik geef al vanaf dat ze jaarling zijn gewoon hele spuiten.
Zortin Z1 + 10 alweer!

uhmmm. van wie hoorde ik dan dat als je overdoseert, de wormen DAAR juist resistent van worden... ??
(ik dacht de DA, maar weet het niet meer zeker...)
maar ja, geef ze toch allemaal een hele spuit...
alleen nu niet, want nu deel ik die van zorro een beetje met caya...
nou is caya al een grote jongen ahum!
(ik dacht de DA, maar weet het niet meer zeker...)
maar ja, geef ze toch allemaal een hele spuit...
alleen nu niet, want nu deel ik die van zorro een beetje met caya...
nou is caya al een grote jongen ahum!

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
- nancy imka
Nee, juist van onderdoseren worden ze resistent.
Overdozeren daar kunnen ze niet tegen en gaan dus door.
Ook bewaren in de koelkast is niet slim. Ze gaan dan juist indikken. Een koelkast is tussen de 3 en 5 graden. Wormenkuren moeten tussen de 15-20 graden worden bewaard.
Dus het is verstandig om ze in huis op een donker plek in een kast te bewaren.
Ilonka, je bedoelt vast de paarden van Hendriks, of niet?(hendrik en ????)
Ook bewaren in de koelkast is niet slim. Ze gaan dan juist indikken. Een koelkast is tussen de 3 en 5 graden. Wormenkuren moeten tussen de 15-20 graden worden bewaard.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Inderdaad die van Raaymakers, Hendrik en Gilbert. Eentje is overleden aan zijn overgewicht, de andere had hierdoor ook grote problemen maar is om een andere reden ingeslapen.claudia schreef:Nee, juist van onderdoseren worden ze resistent.
Zortin Z1 + 10 alweer!