Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Ydel
Bericht
door Ydel » wo 19 jul 2006, 20:40
pfoe, ik zou na moeten denken....
denk dat Ydel voor dat geld wel weg zou gaan....
maar ja, het is ook een hoop geld...
dan zou ik ook maar liever hebben dat ze ver weg stond...
anders blijf je erlangs rijden op een zondagmiddag (deed ik bij mijn vorige paard dat verkocht was).
en dat gaat in amerika beetje lastig
denk dat Zorro zou blijven
caya trouwens, had al in het vliegtuig gestaan

Ydel: Fjelljon x Bjorgard
veulens:
Caya,
Enya, Fenya,
Gandhi, Harvey,
Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » wo 19 jul 2006, 20:47
Ydel schreef:caya trouwens, had al in het vliegtuig gestaan

Dan zou hij gelijk morgen met Bo mee kunnen

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » wo 19 jul 2006, 20:58
Ydel schreef:dan zou ik ook maar liever hebben dat ze ver weg stond...
anders blijf je erlangs rijden op een zondagmiddag (deed ik bij mijn vorige paard dat verkocht was).
My thoughts! exactly! Ik vind verder weg dan inderdaad makkelijker omdat het toch frustreerd....en het is al vervelend genoeg. Ik heb mijn paarden ook niet (en de hond en kat) om er weer vanaf te willen maar soms is het gewoon in het belang van jezelf en het dier. Ik heb ook heel wat traantjes gelaten toen Ros naar Friesland ging ivm zijn eczeem. Had er maanden later echt nog last van. Toen hij weer terug kwam heeft een vriendin hem gehuurd (ruim een jaar en hij was 2 jaar in Friesland geweest en daar rijd je ook niet iedere dag langs). Als ik hem aan iemand wilde verkopen dan was het aan haar, echt een supermeid, en na een jaar wilde ze hem dus kopen. Hij was dus eigenlijk al 3 jaar uit beeld en nog moest ik huilen toen ik haar de papieren in haar handen drukte. Hoe blij ik ook voor haar was.....
En zo zie je maar na ruim een jaar is hij weer terug bij mij

(al is ie op papier nog van haar, we zeggen altijd hij is van ons allebei). Hij blijft gewoon mijn grote liefde!!
-
carola
Bericht
door carola » wo 19 jul 2006, 22:04
pff,moeilijk.
ik heb 3 fjorden waarvan er 2 zeker weg mogen voor dat geld.
de andere weet ik niet, daar zou ik ook een paar nachtjes van wakker moeten ligggen denk ik.
in elk geval succes met je beslissing
-
boaz
-
Contacteer:
Bericht
door boaz » do 20 jul 2006, 06:04
het klinkt misschien stom en ik heb boaz pas 7 maanden. maar ik zou hem voor dat geld nooit wegdoen. je maakt gigantisch veel samen mee en word maatjes en dat ga je missen
ik heb 4 jaar geleden mijn vorige fjord verkocht omdat ik een jaar niet meer mocht rijden vanwege een ongeluk en ik mis hem nog steeds.
als ik boaz zou verkopen alleen voor het geld zou ik me een gigantische verrader voelen.

Boaz: Inco x Manus
Learn from your mistakes, but never regret. People change, things go wrong, but remember 'Life goes on..'

-
Janine
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Janine » do 20 jul 2006, 07:42
Annemarie schreef:Kelly schreef:Taco is mijn allesje maar mensen die zoveel geld bieden zijn wel heel goed voor hun dieren.
Dan zou heel Amerika en Canada bijna automatisch goed zijn voor zijn of haar dieren

.

Het slaat natuurlijk als een tang op een varken dat iemand met veel geld beter voor dieren zou zorgen dan iemand met minder geld. Oke, ze kunnen wel eerder dingen betalen, maar of het welzijn altijd beter is, dat kun je niet zo zeggen nee. Maar dat is denk ik een andere discussie
Annemarie schreef:Nee zonder gekheid, dit zijn hele "normale bedragen" aar. Toen ik in Canada op de Fjordenranch van Carol en Artur Rivoire was (Beaver Dam Farm) waren er heel wat Fjorden die lang zo hoog niet liepen als Taco, die ook dit bedrag moesten kosten.
In hun ogen is het dan een 'koopje' om een dier als Taco daar naar toe te halen.
-
Leentje
Bericht
door Leentje » do 20 jul 2006, 10:22
ik zou héél hard moeten slikken,maar wikke zou gaan!
en in jou geval,jullie bereiken al rap het hoogsthaalbare in de dressuur voor een fjord,en ik denk dat het bij jou toch blijft kriebelen om verder te gaan,of opnieuw een uitdaging(lees:ander paard) te zoeken.
en dan idd nog liever naar de andere kant van de wereld,dan een provincie verder.
maar ik zou wel een goed gevoel moeten hebben bij de koper,garantie heb je nooit,maar als ik op voorhand al een raar gevoel erbij zou hebben,dan ging het niet door.
maar heb je echt een serieuse gegadigde voor Taco?
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
-
Kelly
Bericht
door Kelly » do 20 jul 2006, 10:24
Wikke schreef:
maar heb je echt een serieuse gegadigde voor Taco?
In hoeverre ze echt serieus zijn zal ik niet achter komen omdat ik het aanbod heb afgeslagen.
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » do 20 jul 2006, 10:50
Maar kwamen ze je tegen met je paardje en toen spraken ze je aan? Ik zou me wel heel trots voelen hoor al zouden ze bieden op je paardje.
Ik heb imka eens op de paardenmarkt gezet als demonstratie paard hier in voorschoten ze werd toen beslagen daar. En toen waren er ook zat mensen die dr wilde kopen. Dan voel je je idd wel erg trots
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Kelly
Bericht
door Kelly » do 20 jul 2006, 11:13
nancy imka schreef:Maar kwamen ze je tegen met je paardje en toen spraken ze je aan? Ik zou me wel heel trots voelen hoor al zouden ze bieden op je paardje.
Ik heb imka eens op de paardenmarkt gezet als demonstratie paard hier in voorschoten ze werd toen beslagen daar. En toen waren er ook zat mensen die dr wilde kopen. Dan voel je je idd wel erg trots
De mensen komen uit Amerika

Ik heb een mailtje gehad.
-
Naisven
- Moderator
Bericht
door Naisven » do 20 jul 2006, 11:48
Ik heb ooit een hoog bod (in het gulden-tijdperk) voor Naisven gehad en het toen niet gedaan. Naisven heeft ook een heeeeeeeel speciaal plekje bij me. Toch heb ik wel andere pony's kunnen verkopen...
Dus het hangt denk ik bij mij af van welke pony verkocht wordt, hoe je persoonlijke situatie is op dat moment en in hoeverre het "klikt". Afstand zou bij mij geen rol spelen...
-
Carolinef
-
Contacteer:
Bericht
door Carolinef » do 20 jul 2006, 12:04
ik zou het naar mijzelf kijkend niet doen maar kan me in jouw positie met je wedstrijd ambitie ed wel voorstellen dat je het wel zou doen, onze rij doelen/belangen liggen heel anders, dus ook niet te vergelijken.
Ik zou wel diep ingaan op de wensen ed van de potentiele kopers, wei weet staan hun gedachten niet aan etc..............
vragen verplicht je nog niet tot overgaan van verkopen
hoe komen ze aan je mail adres dan?

-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » do 20 jul 2006, 12:32
Carolinef schreef:

Ja dat vraag ik me ook af, misschien heeft iemand wel een geintje
uitgehaald.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Pablo
-
Contacteer:
Bericht
door Pablo » do 20 jul 2006, 12:38
Je hoort ook regelmatig van deze verhalen. Van mensen die dan voor een hoop geld je pony willen kopen (zonder m ooit gezien te hebben). En dan regelen hun het transport ed en zit jij uiteindelijk met een ongedekte cheque/betaling etc. Ik zou dus zowiezo niet op deze ongein ingaan

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
lientje
Bericht
door lientje » do 20 jul 2006, 12:43
Pablo schreef:Je hoort ook regelmatig van deze verhalen. Van mensen die dan voor een hoop geld je pony willen kopen (zonder m ooit gezien te hebben). En dan regelen hun het transport ed en zit jij uiteindelijk met een ongedekte cheque/betaling etc. Ik zou dus zowiezo niet op deze ongein ingaan

jaa maar je hebt er ook genoeg die gewoon zo ongezien een paard kopen
vroeger klasgenootje van mij heeft op deze manier voor 50000 gulden haar paard verkocht naar amerika.
alle werd inderdaad betaald, paard eerst betaald en toen pas op transport
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
yvette
Bericht
door yvette » do 20 jul 2006, 12:51
Je kan het ook nog op een andere manier bekijken. Een vriendin van mij had een heel goed paard. Ze kon hem voor veel geld verkopen (in Nederland), veel meer dan nu voor Taco geboven is. Ze heeft het niet gedaan, omdat ze zelf met het paard verder wilde, was een zeer getalenteerd dier. Nog geen jaar later moest ze het paard laten inslapen wegens een blessure die na vele operaties (en dus ook veel kosten) niet genas en zelfs voor helse pijn zorgde.
Nu heeft ze dus niets meer. In de toekomst denk ik dat ze bij een andere paard sneller tot verkopen zou besluiten.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
-
lientje
Bericht
door lientje » do 20 jul 2006, 12:55
maaar aan de andere kant, wat moet je met het geld? een nieuwe voor kopen, wat meubels voor je huis? BVan mijn dier heb ik iedere dag weer zoveel plezier van, ik heb hem zoveel geleerd, zo'n band.
Tja en als hij dood gaat is dat best hammerysk maar ik blijf het zien als een dier en niet als een ding :Dmaar dat is natuurlijk voor iedereen anders.
Bij mij speelt gewoon mee dat het enige paard dat we verkocht hebben gewoon slehct terecht gekomen is. Terwijl wij dachten het perfecte huisje te hebben gevonden.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
Ellebel
Bericht
door Ellebel » do 20 jul 2006, 13:02
Dreeke schreef:Carolinef schreef:

uitgehaald.
Kelly heeft een druk bezochte site

-
Kelly
Bericht
door Kelly » do 20 jul 2006, 14:53
Dreeke schreef:Carolinef schreef:

uitgehaald.
Dat is niet zo moeilijk om aan het emailadres te komen, wat dachten jullie van de webste van Taco
[edit]zie dat Ellen het ook heeft geplaatst

-
njarco
-
Contacteer:
Bericht
door njarco » do 20 jul 2006, 16:59
Ik denk ook niet dat ik het zou doen. Njarco heeft in zijnleven voor mij al zoveel meegemaakt. DAt ik hem niet meer weg doe naar iemand anders.
VOOR GEEN GOUD.
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference