Mijn zus had wedstrijd op een terrein wat hier te paard een half uurtje vandaan ligt.
Ik had helemaal het plan om Taco op te zadelen en daarheen te rijden, hem dan daar op de trailer te zetten en na het voorlezen weer op te zadelen en naar huis te rijden.
Op stal aangekomen liep ik samen met een vriendin de wei in om Taco te halen.
Toen ik bij hem stond en mijn ogen richting zijn hoeven gingen (is altijd het eerste wat ik controleer: zit alles er nog onder) heb ik denk een minuut doodstil gestaan met mij mond open....
Ik schrok bij het aanblik: zijn linkervoorijzer ligt eraf.. maar dat is nog niet het ergste, alles onder de hoefnagels is meegegaan

Ik kon wel janken (en heb ik ook gedaan), al jaren ben ik zo fanatiek bezig met die hoeven en eindelijk sinds ik mijn nieuwe smid had ging het zoooo goed.
Er zat geen scheurtje meer in en hij liep als een zonnetje...
De ijzers zaten er pas 4 weken onder dus ze zaten nog muurvast.
Ik denk dat hij zich gevangen heeft in het ijzer en zo de hele zooi erafgetrokken heeft

Het ziet er werkelijk niet uit... alleen de toon en de verzenen zijn nog in takt.
Mijn hoefsmid belt vandaag terug om langs te komen... ik vrees dat hier nog niet eens meer een ijzer onder kan

Al dat werk kan weer van voor af aan beginnen.....