Zonder zadel rijden, oeps..

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Esther

Zonder zadel rijden, oeps..

Bericht door Esther » di 11 jul 2006, 09:24

Hallo!! Ik weer!!

Het was gisteren mooi, eigenlijk moest ik mijn hindernissen afschilderen, maar bij gebrek aan verf en en kwast besloot ik te gaan rijden.
Ik heb al een poos niet zonder zadel gereden, lees ong. vijf jaar, maar goed, het leek me wel geinig..
Dus ik Jes uit de wei gehaald hoofdstelletje in en toen moest ik erop.
Ik denk ik zet haar wel naast het hek, dan stap ik er zo op, nou mooi niet dus, mevrouw snapte, of wilde het niet snappen, maar ik kreeg haar niet met kop en kont tegelijk naast het hek.
Dus maar even een opstapje gepakt, was een heel laag opstapje, maar ik kon mijn been over Jes heen leggen en dan erop schuiven. Ja dus niet!! Ik schoof er super elegant aan de andere kant weer af, hihi.. :+
Nou, na een poosje zat ik dan eindelijk. Jeskim moest er ook even aan wennen, ik had het gevoel dat ik bij elke stap er af zou glijden.
Dus ik op het bospaadje en een klein rondje gereden. Ik had nog geluk dat ze een goede bos manen heeft, want ze schrok een keer flink van een eend die uit de sloot kwam vliegen!!, oeps..
Verder ging het eigenlijk heel goed, ik vond het ergG leuk en Jeskim volgens mij ook.

's avonds nog even met Bente geoefend en het ging weer bagger, maar dat was buiten Bente's schuld. Er vloog namelijk een hele colonne dazen met ons mee, eigenlijk deed bente het super, want ik was allang naar huis gehold. Het stilstaan als ik achteruit loop blijft nog lastig, evenals het gewoon stilstaan eigenlijk.. Maar goed..

Tot zo ver gisteren!!
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ydel

Bericht door Ydel » di 11 jul 2006, 11:18

hihi, grappig is dat he??

wel beter dat het ondanks de dazen, dan toch stukje bij beetje beter gaat met bente!!
ben benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
jezzikaatje
Contacteer:

Bericht door jezzikaatje » di 11 jul 2006, 21:54

Zonder zadel is vaak zo heerlijk..
Even wennen wel weer, dat wel :j
Mooi dat het wel iets beter gaat met Bente, op de keuring is ze vast straks nog veel liever!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 12 jul 2006, 06:16

Ik rijd Vinga vaak zonder zadel buiten, als ik niet
veel tijd heb jump ik er zo even op en gaan we
snel naar het meer.

De eerste keer vond ik dat ook eng hoor, maar ja
na veel oefenen ben je dat snel weer vergeten :D
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 12 jul 2006, 06:57

ik rij ook graag zonder zadel met Vera, ze lijkt dan ook veel braver dan met zadel.........

En ik lag even in een deuk hoe je beschreef hoe je erop was geklommen en er aan de andere kant weer naast lag 8)7
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 12 jul 2006, 08:40

* ziet voor zich esther elegant over jeskim heen glijden, gevolgd door een giegelend lachje* :+

maar mooi dat je na 5 jaar weer eens zonder zadel bent gaan rijden.
En met bente, ach ja raya wordt helemaal gek als ze door een zwerm dazen omringd zou worden.
Maar we komen binnenkort eens eventjes kijken hoe madame er nu bij loopt. :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Fj0rdenGek

Bericht door Fj0rdenGek » wo 12 jul 2006, 13:56

* proest* moest toch wel lachen hoe je vertelde hoe je eraf viel hihi :D leuk dat het zo goed ging! vaker doen dus? ;) ik rijd het liefst ook zonder zadel, vind niets fijner. zaterdag zat ik op een heel dun paardje en ik dacht jeeeeeetje hier ga ik vanaf glijden, maar na een paar passen waren we al aan het draven :+ het went heel snel :j
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 12 jul 2006, 14:02

Toen mijn Roon op de manege stond en dus een stuk dikker was, reed ik ook wel vaker zonder zadel.
Nu niet meer zo vaak. Ten eerste is hij heel wat kilo's kwijt en heeft hij veeeeeel meeeeeeer energie. Tja en ik ben ook niet de lenigste, dus dat doe ik hem toch niet aan om er echt mee te rijden. Wat uitstappen en zo nog wel, maar ik ben bang dat ik me anders teveel aan hem ga vasthouden en dat doe ik hem niet aan.
Plaats reactie