vandaag een heerlijke dag om te rijden.
Ik was vanmiddag vrij dus ik dacht ik ga er eens lekker op uit en ga richting het bos....
Allemaal goed gegaan, gewoon op me gemak gestapt, niks mis mee.
Maar toen we onderweg naar huis waren toen gebeurde er iets minders leuks.
Veline en ik reden achter de efteling door, wat we altijd doen, nu hebben ze daar een padje aangelegd met schelpen, prachtig pad om op te lopen.
Toen we bijna aan het einde waren verstapte Veline d`r eigen en viel voorover, normaal vangt ze zichzelf op dus ik gaf alle teugel die ik nog had...
Maar dit keer lukte het haar niet, ze viel helemaal door, schoof met haar hoofd en nek over de grond (lees scherpe schelpen) en klapte toen om, schoof door (met mij er onder) en stond toen weer op... Gelukkig kon ik haar wegduwen met mijn linkervoet, anders was ze nog op me gerold ook...

Ik zelf had me been erg zeer gedaan waar ze bovenop gevallen was en kwam bijna niet omhoog.
Waar ik het hardst van verschrok was Veline, heel haar borst bloedde en haar neus leek wel een rivier van bloed, zo stroomde het...
ik snel me moeder gebeld, die gelukkig al snel ter plaatse was.
Veline goed afgedaan en gekeken of ze verder iets had, ze stond namelijk waar ze gevallen was en had geen stap verzet...
Gelukkig had ze verder niks en was niet kreupel of zo.
Ik zelf kon helemaal niet lopen, maar toch moest Veline naar huis...
Nou, mij erop geholpen en ik heel rustig naar huis gestapt.
Thuis de wonden van Veline goed schoongemaakt en ontsmet, zaten nogal wat schelpjes in... En toen moest mijn laars nog uit.
Ik deed hem uit en je zag de zwelling gewoon groeien, meteen gekoeld en nu maar wachten tot morgen.
Als ik morgen nog zo`n last heb even naar de dokter, het is mega dik en wordt nu ook blauw, precies het bot van me scheenbeen wat ze raakte...

Zo werd een mooie rit toch nog ruw verstoord....
Gelukkig heeft Veline verder niks, daar ben ik zelf het blijste om
Groetjes