Hoefschoenen

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Amber_

Hoefschoenen

Bericht door Amber_ » ma 10 jul 2006, 09:05

Heeft er iemand ervaring mee ?
Paar sites ?
Wat het mag kosten (om bijv. te kijken of het wat is)

Als iemand mij hiermee kan helpen graag !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
roos

Bericht door roos » ma 10 jul 2006, 09:09

Viv hier, haar fjord Tjody heeft toch hoefschoenen gehad..MIschien moet je haar ff pben!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 10 jul 2006, 09:15

roos schreef:Viv hier, haar fjord Tjody heeft toch hoefschoenen gehad..MIschien moet je haar ff pben!
Bedankt voor de tip ! :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 10 jul 2006, 09:21

ik heb Vera op hoefschoenen gehad, van die easyboots. Heb in het begin wat problemen gehad met het goed laten zitten, maar toen ze eenmaal bleven zitten was het een uitkomst. Het enige wat ik er vervelend aan vind is dat (tenminste ik) je elke keer over je paard hangt om te kijken of ze ze nog aanheeft
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
nina1993

Bericht door nina1993 » ma 10 jul 2006, 10:03

je let wel even op tijdens de rit, maar ook dat ga je na verloop van tijd horen.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 10 jul 2006, 11:13

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Maikuh

Bericht door Maikuh » ma 10 jul 2006, 11:22

Wendy heeft ook easyboots, maar die zal vanzelf wel reageren :j
Mapie

Bericht door Mapie » ma 10 jul 2006, 11:39

Ik heb bij Mabel hoefschoenen gehad van Dhr. Smit uit Rijssen. Die hoefschoenen worden op maat gemaakt. Er worden dan gipsafdrukken van de hoeven van je paard gemaakt en daar worden de schoenen omheen gemaakt.

Eerst was ik er zeer tevreden over!!! En Mabels hoeven zijn er echt van opgeknapt!
Maar nu zou ik ze noooit meer aandoen! Levensgevaarlijk! Ik zou het je echt willen afraden!
Voor het hele verhaal moet je me maar ff pb'en!

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 10 jul 2006, 15:35

Bij ons op stal is er een paardje door gevallen die heeft echt weken met kapotte knieen gelopen. Omdat ze zo stroef zijn struikelen ze snel met die dingen. Ze zijn nogal lomp. Ik heb ze zelf ook gehad en ik ben er ook nooit blij mee geweest. Idd net als Mabel aangeeft het heeft dr hoefjes wel goed gedaan even geen ijzers maar ik ben met die schoenen nooit tevreden geweest. Imka had altijd wondjes en schopte ze om de haverklap af met rijden. Dan kan je er weer af enz....

Bij mij staan er 2 mensen nog met schoenen voor dr paardjes en allebij verliezen ze ze minstens 1 á 2 x per rit nou ik vind dat niet echt fantastische!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Viv

Bericht door Viv » ma 10 jul 2006, 16:00

Ik was altijd dik tevreden met mn smitjes, nooit gestruikeld, geen wondjes en nooit af gegleden. Tot die ene keer, maarja toen waren ze eigenlijk al aan vervanging toe.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 10 jul 2006, 16:41

Ik had ze voor voor- en achterhoeven. Bij de voorhoeven kreeg ik ze niet passend dus daar zitten nu ijzers. Voor de achterhoeven zijn ze perfect en gebruik ik ze nu weer regelmatig na aanraden van de smid (toen was het niet meer nodig) Ze zitten perfect en schuiven niet en ik heb ze zo aan. Het is heel belangrijk dat ze goed passen anders krijg je echt ongelukken.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Charret

Bericht door Charret » ma 10 jul 2006, 18:41

Loopt ze nog steeds [niet] zuiver/ gevoelig? Ik heb er zelf geen ervaring mee, weet alleen dat de meningen dus sterk verdeeld zijn, maar ach met wat niet..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Suzanna

Bericht door Suzanna » ma 10 jul 2006, 19:14

ik heb schoentjes voor Ofke(wist je dat nog niet :o? ) van Marquis.
Ik ga binnenkort een topic openen over schoenen maar voor vragen kun je me altijd pb-en!
Odinn is een toppaard!!
nina1993

Bericht door nina1993 » di 11 jul 2006, 08:58

Ik heb ook de smitjes en totaal geen problemen mee. Het past goed, ze struikelt zelfs minder en de schoenen zijn niet zo stroef dat de blijft "plakken" op de grond. Ik heb er nog nooit wondjes mee gehad. Niet in het begin en ook niet na verloop van tijd.

Ze zijn me wel een paar keer uitgegaan, maar het is even uitvogelen hoe ze het beste blijven zitten. Nu zitten ze al een hele tijd goed en ik kijk er niet meer naar om.

Het goed passen is dus heel belangrijk, anders krijg je wel het gedonder met uitglijdende schoenen etc.

Jessica ik pb je even, ben erg benieuwd naar je verhaal.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Mir

Bericht door Mir » di 11 jul 2006, 17:01

Mijn fjord liep destijds veel beter met hoefschoenen van de easyboots, ik merkte duidelijk dat ze ging verruimen in haar gangen. Ze draaide alleen met haar hoef bij het neerzetten en dan slijten de schoenen ontzettend snel. Dat ging met ijzers ook zo, dus wat dat betreft ontging het elkaar niet zoveel. Verder bij een flinke galop kan je ze goed kwijtraken en af en toe halthouden om te checken is ook geen overbodige luxe (maar ook een goede gehoorzaamheidstest) maar bij mijn fjord waren er meer voordelen dan nadelen.
Plaats reactie