wat moet je een fjord voeren
wat moet je een fjord voeren
ik heb een fjord van 10 jaar
die waarschijnlijk al een keer hoefbevangen is geweest
nou is mijn vraag wat ik hem het beste kan voeren
hij staat overdag op het land met niet heel veel gras en hij heeft vannacht voor het eerst ook buiten gestaan
gr jacq
die waarschijnlijk al een keer hoefbevangen is geweest
nou is mijn vraag wat ik hem het beste kan voeren
hij staat overdag op het land met niet heel veel gras en hij heeft vannacht voor het eerst ook buiten gestaan
gr jacq
- Lindatjuhhh
- Contacteer:
- nancy imka
Paarden worden hoefbevangen van koolhydraten (suikers). In biks zit zetmeel en dat word geloof ik omgezet ik suiker. In het gras zit ook suiker dus daar moet je zoiezo mee oppassen zomer en winter door (als de zon) http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... uctaan.htmroos schreef:Een fjord met kans op hoefbevangenheid mag naar mijn weten zo weinig mogelijk eiwitten binnen krijgen. Dat zit in een bepaald soort biks(bedoel het verschilt per biks!)en in jong gras. Daarom is het ook van belang om de weidegang rustig op de bouwen
Dat van Pavo dat is nieuw, ik voer leisher mix van Dodson & horrel en dit voer is eigenlijk het zelfde alleen iets goedkoper

Succes

- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad wat Imka aangeeft, laag in Koolhydraten (suikers/zetmeel) houden.
Kort gras heeft vaak een hoger gehalte aan fructose (suiker) dan erg lang (hoog) gras.
Het liefst hooi en dan is overjarig hooi nog beter omdat hier de gehaltes laag in zijn.
Pavo nature's best is nieuw, heb laatst de zak zitten bekijken van een stalgenoot. Er zit zoals het eruit ziet minder suikers in ieder geval geen melasse. Maar wat nou precies aan suiker in zit werd mij niet goed duidelijk
Kort gras heeft vaak een hoger gehalte aan fructose (suiker) dan erg lang (hoog) gras.
Het liefst hooi en dan is overjarig hooi nog beter omdat hier de gehaltes laag in zijn.
Pavo nature's best is nieuw, heb laatst de zak zitten bekijken van een stalgenoot. Er zit zoals het eruit ziet minder suikers in ieder geval geen melasse. Maar wat nou precies aan suiker in zit werd mij niet goed duidelijk

- nancy imka
Je kan ook hooi voeren waar ze het graszaad uit gehaald hebben ik weet alleen even snel niet meer hoe dat heet maar daar zitten helemaal weinig voedingsstoffen in en kunnen ze er meer van eten zonder dik te wordenHet liefst hooi en dan is overjarig hooi nog beter omdat hier de gehaltes laag in zijn.

Lindatjuhhh schreef:Ik neem aan dat je sobere paarden bedoeldriam schreef:ik lees nu net op pavo dat je ook pavo auro heb en pavo nature's best voor sombere paarden kennen jullie dat ?

In die pavo blokken zit ook niet veel suiker, maar is wel erg voedzaam. Was er wel over te spreken. Ze zijn wel gorte droog, maar ze gingen er wel als zoete koek in. :J
Liefde is..Alies Dragan Jouke