Gister had ik 's ochtends nog 2 uur les en daarna tussen 1 en 2 uur 's middags examen. Begon al goed toen ik op weg was naar mijn les, vast in de file achter een ongeluk. Vroeg me af of dit een bad omen was

Mjah, ben niet bijgelovig en ik was uiteindelijk nog op tijd voor mijn les. Komt mijn intructeur aanwandelen en zegt zo van, heb je alle papieren mee? Ik ja hoor :-). Hij weer heb je ook een pasfoto? Ik zeg nee, wilde eerst maar eens kijken of ik het haal. Bleek dat je sowieso 1 pasfoto meemoest. Gelukkig zat er een fotozaak in de buurt van de rijschool en tussen les en examen heb ik daar pasfoto's laten maken.
Dat ging ook al niet van harte, na 10 pogingen had de vrouw de juiste belichting.

Maar goed toen het examen. Aankoppelen van de aanhanger ging niet echt lekker. Stond scheef en moest een keer naar voren en kreeg hem toen echt net op de kogel. Een trailer kun je nog wat aan sjorren, maar zo'n aanhanger dus echt niet. Rijden ging lekker en was niet heel zenuwachtig. Moest de combinatie achteruit voor een roldeur parkeren op een industrieterrein en keren met behulp van een zijweg. Laatste ging bij eerste poging niet helemaal lekker, maar na 1 keer vooruit, draaide ik hem zo de bocht om

Terug bij het CBR stap ik uit en hoor ik heeeel hard sissen bij de aanhangwagen. Ik denk stik er loopt een band leeg. Gelijk denken van ik heb toch geen stoeprandje geraakt? Dat was niet het geval, waarschijnlijk een spijker oid. Dit gebeurde dus precies op het moment dat ik hem parkeerde bij het CBR, pfoeii.
En toen het verlossende woord: GESLAAGD. Met 31 graden op de thermometer met recht een prestatie vond mijn rij-instructeur. Vond ik eigenlijk ook wel, hahaha