Dus Naisven in de clinic bij Lammert Haanstra! Natuurlijk heb ik 'm niet van tevoren wakker geschud, want ik wilde juist dat hij 'm zo kreeg zoals-ie ook bij mij begint. Gelukkig had-ie dit keer niet zoiets van "kom, laat ik me eens van m'n vlotte kant laten zien", dus het gaf wel een eerlijk beeld. Het ging er uitsluitend om om 'm voorwaarts te krijgen aan de longeerlijn (bij voorkeur zonder geweld

Nou... Dhr. Haanstra noemde 'm autistisch (hij reageerde dus inderdaad niet snel), heeft 'm eerst aan de hand al een paar keer flink bijgetikt (met nog niet zo heel veel effect, maar hij liep ernaast GVD GVD te schelden ;-)). Uiteindelijk ging hij 'm longeren en kreeg hij (net als bij mij) dus gewoon een flinke dreun, waarna hij wel wilde lopen, maar toch ook nog 2x ineens zich omdraaide (en dan dus weer een flinke tik kreeg). Uiteindelijk ging ik 'm zelf longeren, vertraagde z'n tempo wel (had met mijn lichaamshouding, het verbinding houden met de lijn en zweephouding te maken). Aan het einde keerde hij zich weer naar 'm toe en liet hij 'm daarna stoppen??? Toen iemand vroeg (ik ook) waarom hij 'm op dat moment dan liet stoppen zei hij dat je niet alles in 1x op kunt lossen... mmmm... Nou ja ik was al enigszins met 'm in discussie, dus heb het maar zo gelaten. Mijn conclusie na deze longeersessie is in ieder geval dat ik dat dus maar niet te vaak met Nais moet doen. Hij vindt het dus echt niet leuk en de enige oplossing is dus om 'm toch te meppen.... Volgens mij was LH enigszins geïrriteerd over Nais...
Maar misschien kan en wil Marije of Charret nog wat toevoegen, die keken er natuurlijk wat objectiever tegenaan..
Overigens zijn er foto's gemaakt, die zal ik vanavond even plaatsen....