Verslagje supervakantie...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Viv

Verslagje supervakantie...

Bericht door Viv » zo 02 jul 2006, 10:54

Jaja hier is weer het overbekende superfotoverslag van onze jaarlijkse paardenvakantie....

Hij leek even in het water te vallen door het ongevalletje van Andy met de kar maar dat is uiteindelijk allemaal goedgekomen...

Het begon al met het weer, zoals voorspeld steeg de temperatuur naarmate de vakantie naderde en met zo'n 30 graden op de teller vertrokken we vrijdag de 9e naar Nijverdal..
Onderweg niks dan file gehad wat resulteerde in een heenreis van meer dan 4 uur (arm peerd)...

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... ht=#297031
Staat het verslagje van de eerste week..

Zaterdag zoals gezegd meegereden aangespannen met de langste dag rit en dat ging redelijk. Tempo lag voor Tjo iets te laag waardoor ze steeds heel dicht op de voorste wagen liep, maarja moet ze maar leren. Verder gedroeg ze zich keurig.

Afbeelding

Dus de volgende dag trokken we de stoute schoenen aan en zijn met zn tweetjes op pad gegaan.. een ronde van 9km door bos en hei, wat een genot...

Afbeelding

Tjo deed het echt super wat ons meteen wat meer zelfvertrouwen gaf.
Verder kwamen we, nadat we een halve meter boven Tjo uitgestuitert waren, tot de concluie dat deze kar echt niet geschikt was voor wat we wilden (mendurance) dus tsja.......

Op dinsdag kwam roos aan en zijn we lekker het bos in geweest, dat ging echt helemaal toppiejoppie, Tjo en Pablo liggen elkaar super qua tempo en gangen en konden allebei heerlijk ontspannen.

Afbeelding

En ook Roos kan lekker ontspannen met lang teugeltje rijden en nog lachen tegelijk ook :D

Afbeelding

Na de ritten mochten de lovebirds lekker kriebelen en kroelen met elkaar, dit is pas echte liefde... (wat zijn fjorden toch makkelijk, en waarom woon ik niet in Krommenie of omstreken of Roos hier of allebei in Nijverdal?)

Afbeelding

Gezellie samen turen naar de buren...
Afbeelding

En daarna weer lekker verder kroelen..
Afbeelding

Gezien de perfecte omgeving kon Roos het niet laten even lekker te gaan scheuren over de zandwegen met de Patrol.......
Afbeelding

Haal die grijnzzz van je gezicht..
Afbeelding

En uiteraard had Helga weer grootse plannen met Tjo nu ze weer lekker voor de wagen liep. Viola was de gelukkige om Tjo wegwijs te maken in het 2-span...
Het inspannen.....
Afbeelding

En daar gaan we....... zpannenddddddd
Afbeelding

De overige foto's staan hier: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... ht=#303915

Zoals gezegd was de conclusie al snel gemaakt dat onze kar niet voldoet aan onze wensen, maargoed we hebben hem destijds ook gekocht om eerst maar eens te kijken of we het mennen zelf wel leuk genoeg vonden en hoe Tjo het zou doen.
Dus op woensdag naar Borne getogen naar de Lemerij om eens te kijken wat er zoals in de markt is op dit moment.
Na wat rondkijken en informeren waren er 4 wagens die aan onze wensen voldeden, een nieuwe, een van een jaar oud en 2 nog oudere met lichte schade.
Die van een jaar oud had echt alles wat ons hartje begeert... voor onze oude wagen kregen we nog een behoorlijk goede inruilprijs en mn schoonpa en mijn pa wilden ons wel sponseren...
Dus afgesproken dat we hem die zaterdag zouden komen halen om een weekje mee proef te rijden......

Dit issum dan....
Afbeelding

Een Jasperse Rijtuigen marathonwagen middelgroot voor enkel en 2-span!!

Met stuurvertraging (kun je kortere bochtjes maken)..
Afbeelding

En omdat we onze oude nog hadden staan konden we ze leuk naast elkaar zetten om te vergelijken want voor ons gevoel was de nieuwe een stuk groter. Maar hij blijkt evengroot en zelfs lichter te zijn.

Afbeelding

En uiteraard hebben we hem flink getest, ook in de vaardigheidsles.... (en zie hier, viv is ook weer aan het sturen)..

Afbeelding
Afbeelding

We hoeven denk ik niet te vertellen dat deze nieuwe supersonische wagen met ons mee naar huis gekomen is :D Hij rijdt als een mercedes in het bos, geen gestuiter meer, lekker veel ruimte achterop om te staan en te hangen..... wat een genot... Mendurance here we come!!!!!!!

Op donderdag kwamen marieke en Anthony een middagje langs en na een stevig dinner (waarbij Marieke een hoopje mierikswortel aanzag voor een hoopje saus, warm he?) was het tijd om iedereen huiswaarts te zwaaien.....

De laatste week hebben we nog lekker wat gement met de nieuwe kar en genoten van het warme weer....

De terugweg was ook nog een giller, zijn we al bij Deventer, kom ik erachter dat ik mn voerton vergeten was.. dus de eerste beste afslag eraf en in mn up, met mrathonwagen op de aanhanger, terug naar stal (Andy reed door met Tjo).. Daar kwamen ze niet meer bij van het lachen dus snel MET voerton weer richting Nootdorp gereden... Geloof dat die proefles voor mn E nu echt overbodig is hihihi. Ik kan de hele wereld aan met mn aanhanger.

We hebben weer een topvakantie gehad en zijn weer helemaal opgeladen... als we vrij krijgen gaan we eind augustus nog een weekje met Roos en pablo en rijden we nog de endurance 28km.

I'm back!!!!!!!!
Ingele

Bericht door Ingele » zo 02 jul 2006, 11:19

Wow wat een omgeving he!
Het ziet er weer super uit, heerlijk zo met tjotje eropuit :D
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » zo 02 jul 2006, 11:20

Erg leuk verslag en leuke foto's zeg. En wat een super gave wagen hebben jullie gekocht.

Groetjes Thessa en Aike :wave:
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
boaz
Contacteer:

Bericht door boaz » zo 02 jul 2006, 11:23

hele mooie omgeving ja

en die kar is zeker heel erg mooi :D
zo 1 wil ik er ook haha
:~ Boaz: Inco x Manus :~

Learn from your mistakes, but never regret. People change, things go wrong, but remember 'Life goes on..' :sorry:
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 02 jul 2006, 13:02

|( Ik wil terug |(
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
DaphneT

Bericht door DaphneT » zo 02 jul 2006, 13:29

Wow gaaf wagentje zeg!!! Tjo staat er erg mooi voor! En lekker dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad!!! Vond het erg jammer dat ik niet meer langs kon komen, hopelijk volgende keer beter :j
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 02 jul 2006, 13:42

Het is daar echt prachtig!!
Tjo ziet er erg goed uit en staat gewoon superstoer voor de wagen 8-)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Viv

Bericht door Viv » zo 02 jul 2006, 14:04

Pablo schreef:|( Ik wil terug |(
dat wordt dus 2x enkeltje Nijverdal :D Dat gevoel hebben wij dus ook elke keer als we daar zijn geweest.....
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 02 jul 2006, 14:46

leuk zeg en wat een gave wagen zeg, nou komen er vast nog veel mendurance verslagen, kom maar op...................
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » zo 02 jul 2006, 15:12

Zo te zien heb je een heerlijke vakantie gehad!! En een dure ;)

Maarre Viv toppie wagen hoor! En Tjo staat er ook super voor!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
roos

Bericht door roos » zo 02 jul 2006, 16:28

Ik had in je sms al gelezen over die wagen en nu hebben jullie hem. Supergaaf zeg, de wagen ziet er ook supers uit.
Jullie hebben het wel erg leuk gehad daar zeg...

Ja en nu het grote nieuws..ik heb zelf een poging gedaan tot het knippen van Danc zijn manen en tis nog aardig gelukt. Helaas groeien manen hart(en het voorste stuk lukt me niet zo)dus je mag binnenkort weer langskomen ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » zo 02 jul 2006, 20:06

Kijk dat is nog eens vakantie :D
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 02 jul 2006, 21:34

wat een gave kar zeg en wat is Tjo toch een veelzijdige fjord, je zet mevrouw in 2-span en ze doet alsof ze dit al jaren gewend is :D

Je mag echt super trots zijn op je super pownie
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ydel

Bericht door Ydel » ma 03 jul 2006, 06:13

echt geweldig Viv!!! :j
ziet er echt supertjes uit :D
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
viking

Bericht door viking » ma 03 jul 2006, 07:04

Wat een klepper is die man van de lemerij he? :D

Mooie wagen,persoonlijk heb ik liever die onafhankelijke beweegbare burry's,i.p.v een lamoen omdat ik met Vik nog wel een tegen auto's opklapt als meneer zijn kop erop heeft :+

Maar ik vind hem wel erg mooi :~

Binnenkort Vik en tjo in tweespan?? :D
Vik....en ik...Zijn nu Z + 4..
Viking is mijn lekkere gele monster
Hilde

Bericht door Hilde » ma 03 jul 2006, 08:28

WOW,jongens................jullie hebben niets teveel gezegt!!! :D
Wat een supermooie wagen!
Tjo staat er ook mooi voor,zeg!
Mister Marathon in z'n nopjes dat er toch in het hele verhaal een haf voorkomt.... O:) hahahahahaa!
Nou,kom maar snel deze kant op van de zomer dan kunnen we een lekker ritje gaan maken!
Je vakantie ziet er ook grandioos uit!
Dat hebben wij met Epe ook,net of we thuis komen..................
Misschien toch ooit die kant eens op en wie weet............. :)ddd

PS: Viv,neemt Andy ook weleens les?
Gezien je ''verhalen'' afgelopen tijd,misschien wel iets ook voor hem?
Niet l*llig bedoeld,maar aangezien Tjo nu zo lekker gaat.............. *o/*
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Heranda

Bericht door Heranda » ma 03 jul 2006, 09:44

Het ziet er super uit daar, leuke foto's :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 03 jul 2006, 10:09

Euhm, ik ga nu gauw even Pablo verdedigen hier hoor :P We gaan als alles goed gaat de laatste week van augustus terug en dan moet die dikke van mij eigenlijk voor de wagen (thank you Helgaaaaaaaaaa) En euhm , dan hoop ik dat we de 2 gele monsters saampjes voor viv haar super kar kunnen knopen (ach je moet wat te dromen hebben hihi)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Viv

Bericht door Viv » ma 03 jul 2006, 10:25

Viking: beweegbare burry's komen er ook ooit nog, waarsch op de volgende wagen, we moeten wel wat te wensen hebben hiihi.
Eneehh 2 span, mij best, hou je wel rekening met blaren in je handen van die 2 turbo's :D

Hilde: Andy heeft les gehad van piet de Ronde maar door omstandigheden (verhuizing van ons en Piet) was dat even opgeschort, nu we een goede wagen hebben en aanhanger ervoor zullen we daar binnenkort wel weer gaan lessen.
En hij heeft 3 weken priveles van helga gehad dat scheelt ook veel.

En idd over 7 weekjes hopelijk paabje voor de kar, dat wordt crossen door de bossen :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 03 jul 2006, 12:01

Zo zo dat ziet er echt heerlijk uit hoor moet ik zeggen. Lijkt mij ook wel erg leuk zo'n vakantie heerlijk. En welkom terug :D

:wave:
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Plaats reactie