Hij leek even in het water te vallen door het ongevalletje van Andy met de kar maar dat is uiteindelijk allemaal goedgekomen...
Het begon al met het weer, zoals voorspeld steeg de temperatuur naarmate de vakantie naderde en met zo'n 30 graden op de teller vertrokken we vrijdag de 9e naar Nijverdal..
Onderweg niks dan file gehad wat resulteerde in een heenreis van meer dan 4 uur (arm peerd)...
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... ht=#297031
Staat het verslagje van de eerste week..
Zaterdag zoals gezegd meegereden aangespannen met de langste dag rit en dat ging redelijk. Tempo lag voor Tjo iets te laag waardoor ze steeds heel dicht op de voorste wagen liep, maarja moet ze maar leren. Verder gedroeg ze zich keurig.

Dus de volgende dag trokken we de stoute schoenen aan en zijn met zn tweetjes op pad gegaan.. een ronde van 9km door bos en hei, wat een genot...

Tjo deed het echt super wat ons meteen wat meer zelfvertrouwen gaf.
Verder kwamen we, nadat we een halve meter boven Tjo uitgestuitert waren, tot de concluie dat deze kar echt niet geschikt was voor wat we wilden (mendurance) dus tsja.......
Op dinsdag kwam roos aan en zijn we lekker het bos in geweest, dat ging echt helemaal toppiejoppie, Tjo en Pablo liggen elkaar super qua tempo en gangen en konden allebei heerlijk ontspannen.

En ook Roos kan lekker ontspannen met lang teugeltje rijden en nog lachen tegelijk ook

Na de ritten mochten de lovebirds lekker kriebelen en kroelen met elkaar, dit is pas echte liefde... (wat zijn fjorden toch makkelijk, en waarom woon ik niet in Krommenie of omstreken of Roos hier of allebei in Nijverdal?)

Gezellie samen turen naar de buren...

En daarna weer lekker verder kroelen..

Gezien de perfecte omgeving kon Roos het niet laten even lekker te gaan scheuren over de zandwegen met de Patrol.......

Haal die grijnzzz van je gezicht..

En uiteraard had Helga weer grootse plannen met Tjo nu ze weer lekker voor de wagen liep. Viola was de gelukkige om Tjo wegwijs te maken in het 2-span...
Het inspannen.....

En daar gaan we....... zpannenddddddd

De overige foto's staan hier: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/view ... ht=#303915
Zoals gezegd was de conclusie al snel gemaakt dat onze kar niet voldoet aan onze wensen, maargoed we hebben hem destijds ook gekocht om eerst maar eens te kijken of we het mennen zelf wel leuk genoeg vonden en hoe Tjo het zou doen.
Dus op woensdag naar Borne getogen naar de Lemerij om eens te kijken wat er zoals in de markt is op dit moment.
Na wat rondkijken en informeren waren er 4 wagens die aan onze wensen voldeden, een nieuwe, een van een jaar oud en 2 nog oudere met lichte schade.
Die van een jaar oud had echt alles wat ons hartje begeert... voor onze oude wagen kregen we nog een behoorlijk goede inruilprijs en mn schoonpa en mijn pa wilden ons wel sponseren...
Dus afgesproken dat we hem die zaterdag zouden komen halen om een weekje mee proef te rijden......
Dit issum dan....

Een Jasperse Rijtuigen marathonwagen middelgroot voor enkel en 2-span!!
Met stuurvertraging (kun je kortere bochtjes maken)..

En omdat we onze oude nog hadden staan konden we ze leuk naast elkaar zetten om te vergelijken want voor ons gevoel was de nieuwe een stuk groter. Maar hij blijkt evengroot en zelfs lichter te zijn.

En uiteraard hebben we hem flink getest, ook in de vaardigheidsles.... (en zie hier, viv is ook weer aan het sturen)..

We hoeven denk ik niet te vertellen dat deze nieuwe supersonische wagen met ons mee naar huis gekomen is

Op donderdag kwamen marieke en Anthony een middagje langs en na een stevig dinner (waarbij Marieke een hoopje mierikswortel aanzag voor een hoopje saus, warm he?) was het tijd om iedereen huiswaarts te zwaaien.....
De laatste week hebben we nog lekker wat gement met de nieuwe kar en genoten van het warme weer....
De terugweg was ook nog een giller, zijn we al bij Deventer, kom ik erachter dat ik mn voerton vergeten was.. dus de eerste beste afslag eraf en in mn up, met mrathonwagen op de aanhanger, terug naar stal (Andy reed door met Tjo).. Daar kwamen ze niet meer bij van het lachen dus snel MET voerton weer richting Nootdorp gereden... Geloof dat die proefles voor mn E nu echt overbodig is hihihi. Ik kan de hele wereld aan met mn aanhanger.
We hebben weer een topvakantie gehad en zijn weer helemaal opgeladen... als we vrij krijgen gaan we eind augustus nog een weekje met Roos en pablo en rijden we nog de endurance 28km.
I'm back!!!!!!!!