Weer gereden!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
nobbygaard

Weer gereden!

Bericht door nobbygaard » wo 28 jun 2006, 11:35

Ik had nobby in maart al op zwangerschapsverlof gezet met rijden omdat ze het toen al erg zwaar kreeg. Ik ben toen nog wel af en toe gaan longeren en aan de hand gaan stappen, maar in eind mei heb ik haar echt volledig met rust gezet. Nadat Crystal zaterdags was geboren, heb ik Nobby zaterdag en zondag op de wei gezet met Crystal, maar 's maandags heeft ze er al moeten geloven om weer te longeren. Ik ben begonnen om haar eerst 10 minuten bij Crystal vandaan te laten en zo per dag op te bouwen. Zo kon ik maandag al Nobby 3 kwartieren longeren zonder dat ze allebei in paniek raakte. Gisteren waren Crystal en Nobby zo braaf, dat ik besloot om op haar te gaan rijden. Nou Nobby genoot. Nobby liep heerlijk ontspannen met haar oren naar voren en ze luisterde perfect naar mijn hulpen :)ddd .
Alleen toen ik Nobby terug wilde zetten op stal, was Crystal erg vervelend. Ze stond in de deuropening en toen haar met mijn hand naar achteren duwde om er zo door te kunnen met nobby, draaide Crystal zich razendssnel om en sloeg met volle vaart met 2 achterbenen tegen mij been aan :( . Nou dat heeft Crystal even geweten, ik heb er even een behoorlijke tik gegeven. Nadat ik klaar was, de staldeur dicht trok en mij om draaide, zag ik bij de merrie tegenover nobby een voetje uitkomen. Dat hield dus in dat zij begonnen was met veulenen. De staleigenaar; die tevens eigenaar van de merrie is gehaald. De merrie had het erg zwaar, ik ben bij haar hoofd gaan zitten om haar toe te spreken en de eigenaar heeft mee geholpen met trekken. Het was zo'n groot en breed veulen dat het er niet vanzelf uit kon komen. Dit was op stal de laatste veulen, dus straks staan Nobby en Crystal tussen 8 kwpn-merries met veulen :D .
Hilde

Bericht door Hilde » wo 28 jun 2006, 12:03

Wat super dat het rijden zo lekker ging!
Heerlijk om er dan weer op te klimmen,he?
Gelukkig dat de merrie ging veulen en je het in de gaten had,joh!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Heranda

Bericht door Heranda » wo 28 jun 2006, 14:03

Lekker dat je nu weer met Nobby aan de slag kan en het zo goed ging :j
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Ydel

Bericht door Ydel » wo 28 jun 2006, 14:16

ydel mag nog even lekker genieten van dr zwangerschapsverlof...
maar ja, daar kon ik ook nog best lang op hobbelen...
(tot ongeveer 3 weken voor de bevalling reed ik daar nog mee in het land, wel alleen stappen).

wel leuk dat het zo goed ging joh!!
ik denk dat het bij mij ook geen probleem wordt om te scheiden!!
ja misschien Ydel 8)7
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 28 jun 2006, 18:00

dat zal wel weer een heerlijk gevoel zijn geweest om weer eens met je meisje aan de slag te gaan :D

En je hebt ook nog even voor kraamhulp gespeeld, was zeker wel gaaf om mee te maken?
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
DaphneT

Bericht door DaphneT » wo 28 jun 2006, 20:01

Wat lekker dat je weer gereden hebt! Voelde zeker wel goed :D En leuk dat je de geboorte bij de KWPN merrie meegemaakt hebt!
yvette

Bericht door yvette » wo 28 jun 2006, 21:16

Lekker joh dat je weer aan de slag kan. Maar (niet rottig bedoeld hoor)longeer jij echt 3 kwartier??? Lijkt me wel erg zwaar, zeker voor een merrie die twee maanden stil heeft gestaan.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 29 jun 2006, 06:50

longeer jij echt 3 kwartier???
Dat is wel alleen heel veel stappen en weinig draven en galopperen. Dan kom je al snel op 3 kwartier terecht.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » za 01 jul 2006, 19:11

goed hoor van jullie 3tjes en eeeeh als je buiten stapritje wil maken horen Ubie en ik t wel!
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 02 jul 2006, 10:51

Heerlijk...gister ook weer voor het eerst opgestapt. Helaas was Sas alleen een stuk panischer. Die heeft het altijd al niet zo op alleen in de bak zijn en ook nog eens gehinnik van Cai horen. Heb niet veel meer gedaan dan zitten en praten. Nu is Cai ook eigenwijsje, want dan ben je terug zal hij steigeren tegen de wand. *gelukkig snapt hij ondertussen dat wanneer ik hard schreeuw hij fout zit, dan kijkt ie je verschrikt aan en staat ie aan de grond genageld*

Maar Crystal is dus ook al zo'n tante, waarmee je straks mee bezig moet: Bootcamp!

En prachtig om zo'n geboorte mee te kunnen maken. Ondanks dat de merrie het er zwaar mee had!
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie