Onder de dazenbulten
Onder de dazenbulten
Tim zit heel erg onder de dazenbulten, met name zn borst/buik/koker. Overal rode vegen en bulten dus.
Elke keer als ik gereden heb spons ik af en poets ik al het zweet eruit. Daarna smeer ik hem in met azijn.
Ik geloof niet dat andere spuitrommeltjes beter werken dan azijn of azijn/citronella etc dus ik zit mischien te denken aan een vliegendeken.
Welke blijft een beetje zitten en kan tegen een stootje? De vliegendeken zal hij dan de hele dag moeten dragen...
Iemand een idee?
Elke keer als ik gereden heb spons ik af en poets ik al het zweet eruit. Daarna smeer ik hem in met azijn.
Ik geloof niet dat andere spuitrommeltjes beter werken dan azijn of azijn/citronella etc dus ik zit mischien te denken aan een vliegendeken.
Welke blijft een beetje zitten en kan tegen een stootje? De vliegendeken zal hij dan de hele dag moeten dragen...
Iemand een idee?
kreeg v/d week van paardendrogist aanbieding in de mail speciaal voor na t rijden en ook tegen insecten, ik ga t wel bestellen;
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25878
of anders deze;
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25853
neus anders zelf eens even bij de pd!
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25878
of anders deze;
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25853
neus anders zelf eens even bij de pd!
Horse lotion hoef je niet te kopen. Werkt niet echt als je het mij vraagt. Misschien een beetje tegen vligen maar dazen echt niet.
nan heeft een insectenallergie dus zit ook continue onder de bulten. Zij kan alleen geen deken op omdat ze dan weer vochtophopingen krijgt (tja raar paard haha) bij der hals en ook schuurplekken. Ze is 's zomers heel gevoelig qua huid. Halster moet ook altijd heel losjes.
hetgeen wat wel werkt die die daasspray van dat geel/groene merk... is dat hofmans lieve??? Kost is van 20 euro voor 500ml stinkt als de neten maar werkt wel.
nan heeft een insectenallergie dus zit ook continue onder de bulten. Zij kan alleen geen deken op omdat ze dan weer vochtophopingen krijgt (tja raar paard haha) bij der hals en ook schuurplekken. Ze is 's zomers heel gevoelig qua huid. Halster moet ook altijd heel losjes.
hetgeen wat wel werkt die die daasspray van dat geel/groene merk... is dat hofmans lieve??? Kost is van 20 euro voor 500ml stinkt als de neten maar werkt wel.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Ik ben nog steeds van mening dat er eigenlijk niets is wat echt werkt
tegen die Dazen (pramen, of hoe je die krengen ook wilt noemen..)
Andere op stal kopen allemaal de duurste spullen en ze helpen allemaal net zoveel als mijn pure azijn... En dit wil zeggen, goed tegen de vliegen maar tegen Dazen totaal niet..
Wie het ultieme middel weet: geef het me even door
tegen die Dazen (pramen, of hoe je die krengen ook wilt noemen..)
Andere op stal kopen allemaal de duurste spullen en ze helpen allemaal net zoveel als mijn pure azijn... En dit wil zeggen, goed tegen de vliegen maar tegen Dazen totaal niet..
Wie het ultieme middel weet: geef het me even door

Ik wel eens vernomen dat als vliegenmiddel na twee of drie uur uitwerkt het dan juist vliegen aantrekt, ik weet niet of dit waar is, maar ik denk ik meld het maar even.. Het is bij mensen en muggenmelk in ieder geval wel zo!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Atex daasspray werkt idd heel goed. Ik spoot Nisko zondag voor de wedstrijd in en de dazen die op haar zaten vlogen spontaan wegJanine schreef:daasspray van AtexJenny schreef:Wie het ultieme middel weet: geef het me even doorze zoemen om je paard heen, en voor ze willen zitten, zijn ze weer weg... ze vinden het niet lekker
En toen had ik rian 'licht' ingespoten.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tis dat je zelf op het paard zit, maar anders vlieg jezelf ook spontaan weg!Annemarie schreef:Atex daasspray werkt idd heel goed. Ik spoot Nisko zondag voor de wedstrijd in en de dazen die op haar zaten vlogen spontaan wegJanine schreef:daasspray van Atexze zoemen om je paard heen, en voor ze willen zitten, zijn ze weer weg... ze vinden het niet lekker
En toen had ik rian 'licht' ingespoten.
.
PFFF wat stinkt dat spul, maar het werkt wel iig!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Oxbow heeft daar ook last vanroos schreef:Hebben jullie fjorden geen last van die vieze zwarte plekken(ik bedoel dus die plekken waar je het spul spijt en waar al het stof naar toe trekt...)

Ik gebruik trouwens Atex daasspray en die helpt goed. De dazen "landen"wel even op oxbow, maar vliegen gelijk weer weg ook. Ik kan ook altijd gelijk zien waar ik niks gesprayd heb, want daar blijven ze dus wel zitten

Oxbow (Bjorgard X Hjerter Knaegt)
Toevallig heb ik ook Atex gekocht gisteren en het werkt wonderen, het stinkt wel vreselijk, maar het werkt. Op mijn bruine paard zie je het niet, ik spuit de fjorden niet echt in, de dazen gaan toch op de bruine zitten, echt vreselijk, gisteren was het weer een ramp, ik kwam thuis van de Divoza en JEn zat onder het bloed, nu heb ik een combinatie vliegendeken en Atex en het werkt goed..
Ik vind het een beetje te duur om haar helemaal met atex in te spuiten, het kost wel wat.. Ik hoop dat dazen snel uitsterfen....
Groetjes Esther..
Ik vind het een beetje te duur om haar helemaal met atex in te spuiten, het kost wel wat.. Ik hoop dat dazen snel uitsterfen....
Groetjes Esther..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'