Welk bit??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Esther

Welk bit??

Bericht door Esther » zo 25 jun 2006, 10:14

Oke, deze vraag is vast vaak voorbij gekomen, maar goed!!

Ik wilde voor JEskim een dubbelgebroken bitje kopen, aangezien ik niet zo weg meer ben van mijn enkelgebroken. Ze is wel eens hard in haar mond en luisterd dan niet meer.. Het algemene probleem bij een onopgevoede fjord.. :D

Wat voor bit zal ik kiezen? Aangezien mijn hoofdstel koperen gespjes heeft wil ik graag koperkleurig, maar is geen must..

Ik wil eigenlijk dus iets scherpers maar wel dubbelgebroken. Ik heb nu een vrij standaard bit, RVS enkelgebroken en vrij dik.

Wie weet wat????
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
fjordido

Bericht door fjordido » zo 25 jun 2006, 12:49

Als ik jou was zou ik dan in ieder geval voor een D trens gaan, want die werken nog even iets pittiger in. Let wel even op hoe het tussenstukje bevestigd is, vlak liggend als bit in de mond ligt en niet teveel speling in de gaten. en neem er niet zo 1 met zo'n plat tussenstukje dat kan bij paarden met een vlezige tong echt pijn gaan doen.

ik denk dat koperkleurig moeiijk te vinden zal zijn trouwens.
Jenny

Bericht door Jenny » zo 25 jun 2006, 12:52

Even een vraagje tussendoor:
Is dubbelgebroken dan scherper als enkel??? Ik heb voor Wodan destijds extra een dubbelgebroken gekocht omdat ik dacht (en mij verteld werd) dat dit het zachste was.....
Mir

Bericht door Mir » zo 25 jun 2006, 13:23

Voor je naar een ander bit op zoek gaat, wat is bij haar "hard in de mond"? Pakt ze het bit tussen haar kiezen, zet ze haar nek op beton? In zulk soort situaties gaat ze denk ik niet wonderwel lopen op een scherper bitje, tenzij je met echt grof geschut gaat komen. En hoe reageer jij als ze het bit "vastpakt"? Hou je dan vast, rij je erdoor heen.... Wanneer pakt ze het bit vast? In de bak, buiten?
fjordido

Bericht door fjordido » zo 25 jun 2006, 14:38

ik ervaar met ido een dubbelgebroken bit ook als pittiger hoor, en zo dun is hij niet. Het voordeel van een dubbelgebroken bit zit hem vooral in de tongvrijheid.
Esther

Bericht door Esther » ma 26 jun 2006, 20:08

Ik weet niet of een dubbelgebroken bit zachter is, maar het lijkt me zoveel comfortabeler voor een paard.
Als ze echt met me wegloopt dan heb ik mijn thiedemann, dus grof geschut is niet echt nodig, maar het bit mag wel wat pittiger inwerken dan nu. Ze luistert op zich wel goed, maar op sommige momenten heeft ze gewoon wat meer overtuiging nodig...

Dat van dat platte stukje in het middenstuk is heel bruikbaar, ik zal erop letten!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie