De keuring komt eraan.
De keuring komt eraan.
Goed ik heb toch al aardig de kriebels gekregen. Helemaal omdat dit weekend de eerste keuring is. Maar ik wilde even wat vragen. Hoe word je dagkampioen of jeugdkampioen? Wat houdt het eigenlijk precies in..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Als eerste loop je altijd in je eigen groepje.
Als je paardje als beste naar voren komt mag je aan het eind van de dag door naar het dagkampioenschap
(ook als je paardje als paardje 2e is uit je groep).
Dan loop je dus met alle winnaars en tweede geplaatsen uit de rubrieken van de dag.
Hieruit kiezen ze de dagkampioen
Jeugdkampioen is voor de veulens, enters en twenters.
Als je paardje als beste naar voren komt mag je aan het eind van de dag door naar het dagkampioenschap

Dan loop je dus met alle winnaars en tweede geplaatsen uit de rubrieken van de dag.
Hieruit kiezen ze de dagkampioen

Jeugdkampioen is voor de veulens, enters en twenters.

Inderdaad eerst de rubrieken. Alies zal in de rubriek 2jarige merries lopen. Dan krijgt ze punten en een voorlopige premie (A, B of C). Als ze eerste of tweede wordt, moet ze dan tegen de eerste en tweede van de rubriek 1jarige merries (tenminste als ze minstens een A premie gehaald hebben = 35 punten of meer). Daaruit wordt een jeugdkampioen gekozen (dus de beste van alle enters en twenters) en een reserve jeugdkampioen. Uit alle kampioenen kiezen ze een dagkampioen!
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Veulens hebben hun eigen kampioen, die doen dus niet mee voor het jeugdkampioenschap. Net als jonge ruinen, die blijven ook in de ruinenrubriek.
Als er 3 met evenveel punten lopen dan kiezen ze die fjord die toch net wat extra's heeft. Bij jonge paarden kan dat bv. ontwikkeling zijn (de anderen zijn net iets jeugdiger) of correctheid van de gangen/type/uitstraling. Volgens mij is er niet typisch iets wat altijd als uitgangspunt genomen wordt.
Op sommige keuringen doen ze het jeugdkampioenschap trouwens gelijk achter de rubrieken 1-en 2 jarigen aan. Hangt af van het aantal deelnemende paarden.
Als er 3 met evenveel punten lopen dan kiezen ze die fjord die toch net wat extra's heeft. Bij jonge paarden kan dat bv. ontwikkeling zijn (de anderen zijn net iets jeugdiger) of correctheid van de gangen/type/uitstraling. Volgens mij is er niet typisch iets wat altijd als uitgangspunt genomen wordt.
Op sommige keuringen doen ze het jeugdkampioenschap trouwens gelijk achter de rubrieken 1-en 2 jarigen aan. Hangt af van het aantal deelnemende paarden.
Odin werd vorig jaar eerst 1ste in haar rubriek.
Daarna moest ze door voor het kampioenschap voor merries zonder predikaat. Daarin werd ze kampioen. Zij en de reservekampioen mochten toen door voor het dagkampioenschap.
Daarin lopen ook de kampioen en reservekampioen van de merries mèt predikaten en volgens mij ook de jeugdkampioen (en reserve)
In heemstede stonden volgens mij ook de veulens ertussen
Daarna moest ze door voor het kampioenschap voor merries zonder predikaat. Daarin werd ze kampioen. Zij en de reservekampioen mochten toen door voor het dagkampioenschap.
Daarin lopen ook de kampioen en reservekampioen van de merries mèt predikaten en volgens mij ook de jeugdkampioen (en reserve)
In heemstede stonden volgens mij ook de veulens ertussen

Mooie fotoshoot van je fjord? Evyfoto.webs.com! 
Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!

Odin Reserve Dagkampioen in Lisse 2010!!