Bijdrage in kosten

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 19 jun 2006, 12:44

Er zijn voor Rosco een paar jaar geleden ook 2 meisjes geweest die kwamen op zaterdag helpen met poetsen en uitmesten en mochten dan ook rijden. Alleen niet alleen die meiden waren een jaar of 11 en ik vind een fjord (uitzonderingen daargelaten) eigenlijk geen kinderpony dus ik wilde er altijd zelf bij zijn als ze gingen rijden. Daarvoor hoeft niet betaald te worden vind ik. De rest van mening had ik geloof ik al gegeven :D .
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » ma 19 jun 2006, 12:47

Het scheelt ook met wat voor reden je een bijrijder neemt... Als je echt geen tijd hebt, vind ik het nog iets anders dan als je het zelf voor het geld doet.

Een nieuwe man op stal zocht een bijrijdster, en die 'nieuwe' bijrijdster had zo iets, van oke mooi, wat kost me dat, terwijl die man ook zo iets had, fijne bijrijdster- wat kost mij dat ;) dus kwamen ze beiden uit op gratis...
roos

Bericht door roos » ma 19 jun 2006, 12:53

Ik heb een bijrijdster voor dinsdag en woensdag en zaterdag om de week. Ze kunnen het goed vinden met elkaar en ze mag doen en laten wat ze wil.

Ze betaalt 45 euro en ik vind dat een keurig bedrag.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Mir

Bericht door Mir » ma 19 jun 2006, 14:04

Bij mij hoefde de bijrijder nooit te betalen. Ik vind dat als iemand betaalt, diegene ook rechten heeft. En ik hield liever de teugels in eigen handen wat dat betreft. Zelf heb ik ook bij anderen gereden (en nu nog bij Tim) en zolang alles van 2 kanten gelijk opgaat (jij hebt plezier van rijden, de eigenaar heeft plezier omdat zijn dier verzorgd wordt) vind ik betalen overbodig, tenzij je echt rechten wilt.
Persoonlijk zou ik er niet voor betalen, als ik het niet als ëigen"mag beschouwen en de hoofdruiter niet ben,tenzij ik niks anders kan krijgen...maar denk dat er dan weer een eigen paard zou komen O:) !
Unique
Contacteer:

Bericht door Unique » di 20 jun 2006, 11:04

Mijn verzorgster hoeft ook niks te betalen ;)
Ik ben tenslotte degene die iemand nodig heeft omdat ik dan zelf niet kan.
Ze gaat echt supergoed met Unique om!
Ze heeft ook iedere week les, dat betaald ze wel zelf natuurlijk ;)
Af en toe koopt ze is wat voor Unique.
Ik vind het prima zoals het nu gaat.

Unique(Jars x Halstor)
http://www.fjordunique.nl

Afbeelding
Mapie

Bericht door Mapie » di 20 jun 2006, 13:58

Het aparte vind ik dat hier op het platteland of hier in de regio alles gratis is. Ik heb ik weet niet hoeveel paarden verzorgd vanaf mijn 14de totdat ik Mabel ging verzorgen en uiteindelijk kocht een paar jaar later, en nergens vroegen ze er geld om. Terwijl ik toch gebruik maakte van hun zadels en spullen, sommige hadden ijzers en die slijten toch ook af, maar ik hoefde geen rooie cent te betalen want die mensen waren allang blij dat er wat met hun paarden gedaan werd!
Ook nu verzorg ik naast dat ik Mabel heb nog zes fjorden waarvan ik er drie berijdt, maar nee, die mensen willen geen geld of kado's of wat dan ook zien!!! Ik mag er alles mee, gebruik hun spullen en soms wat van mijn eigen spullen en het is allemaal goed. Ze zijn zo blij dat ik er wat mee doe nu ze zelf net een kindje hebben gekregen en de tijd er niet voor hebben voorlopig.

Mijn beste vriendin echter, die in de stad woont, maar die overal heeft gevraagd naar een verzorgpony, ook in de dorpjes in de buurt, moet minstens 70 euro in de maand betalen! :o En dat kan ze domweg niet betalen omdat ze al een arme student is! Als je bij haar in de buurt al een verzorgpony kúnt vinden heb je al mazzel, en als je dan 70 euro of minder moet betalen heb je ook nog mazzel.
Daarom heeft ze hier bij mij, 150 kilometer van huis een gratis verzorgfjord waar ze alles mee mag als ze bij mij logeert. Tja, je moet wat als je het zo graag wilt en als je je geen eigen paard kunt permiteren.

Maar ik vind het wel frapant het verschil van hier en daar! Daar heerst gewoon een hele andere cultuur in de paardenwereld heb ik al gemerkt. Dus ik ben wat dat betreft blij dat ik hier woon. Gaat allemaal net iets simpeler en gemoedelijker!

Maar ik kan het me ook wel heel goed voorstellen dat sommige mensen wel geld vragen.
Al die dure spullen die die verzorgster gebruiken en de ijzers die ze soms afslijten enz enz. Een kleine bijdrage is dan niet verkeerd als je het zelf misschien ook niet al te breed hebt.
Aan de andere kant, die spullen liggen er toch en je vraagt zelf een verzorgster voor je paard. En de tijd en aandacht die ze dan geven aan je paard is ook goud waard!

Ik zou zelf nooit geld vragen omdat ik zelf uit ervaring kan zeggen dat je heel veel tijd en liefde steekt in die beesten die niet eens van jou zijn. En dat dit zo veel waard is voor die paarden die anders aandacht en/of beweging te kort kwamen!!! Dat je daar al genoeg mee 'betaalt' als verzorgster!

Groetjes Jessica
Zooo blij met mijn nieuwe aanwinst!!! :D Mijn mooie shet meiske MOOIKE!!! :L
Ellebel

Bericht door Ellebel » di 20 jun 2006, 14:04

Wat mij het meest tegenstaat aan een bijdrage zijn de gevolgen verder. Ik zou best een van een jurist willen horen waar je je aan verbindt en wat de plichten als eigenaar zijn als je je paard verhuurd tegen bijdrage. Lijkt me allemaal niks.

Verder zou ik persoonlijk ook geen geld vragen omdat ik het niet perse nodig heb. Naast Mirjam of als ze weer een eigen paard zou hebben komt echt niemand anders, ik doe hem naast mijn zieke vriend, eigen huis en meer dan fulltime baan met alle liefde zelf. Al ben ik nu met Mirjam stikverwend :D
lientje

Bericht door lientje » di 20 jun 2006, 15:04

Doortje betaalt bij mij ook niet, maar als sharon toch binnenkort op ijzers moet ga ik wel met haar ouders aan de tafel om eens te bespreken of ze daar dan een klein deel in mee willen betalen (bood haar moeder pas al aan)

Voorlopig staat ze nog zonder ijzers maar sharon loopt niet echt lekker. Zonder rijden hoeft ze ook geen ijzers, dus in dat geval vind ik het logisch dat de verzorgster mee zou betalen. Maar pricipieel ben ik dus tegen betalen :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Kelly

Bericht door Kelly » di 20 jun 2006, 15:09

Mir schreef:Bij mij hoefde de bijrijder nooit te betalen. Ik vind dat als iemand betaalt, diegene ook rechten heeft. En ik hield liever de teugels in eigen handen wat dat betreft. Zelf heb ik ook bij anderen gereden (en nu nog bij Tim) en zolang alles van 2 kanten gelijk opgaat (jij hebt plezier van rijden, de eigenaar heeft plezier omdat zijn dier verzorgd wordt) vind ik betalen overbodig, tenzij je echt rechten wilt.
Persoonlijk zou ik er niet voor betalen, als ik het niet als ëigen"mag beschouwen en de hoofdruiter niet ben,tenzij ik niks anders kan krijgen...maar denk dat er dan weer een eigen paard zou komen O:) !
Dat vind ik dus ook :j

Wat ik nu ook fijn vind is dat ik me niet bezwaard voel als ik een beroep op haar doe.
B.V. om een keer zijn box goed schoon te maken of mee te gaan op wedstrijd omdat ik alleen been.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Hilde

Bericht door Hilde » di 20 jun 2006, 15:55

Het zal misschien hier wel ''raar'' zijn dan,maar hier wordt er niets aan een verzorgster/bijrijdster gevraagd!
Ik zie het maar zo......: Jij wilt hulp bij verzorging,vakantie,extra beweging voor je paard.
Dan ben je toch geholpen??
En daaar zou je dan ook nog voor betaald moeten krijgen.?!
Vindt mar eens een goede verzorger,das tegenwoordig moeilijker als er ook nog 1 vinden die ervoor betaalt!
Maar dat zal dan misschien hier in 't boerenland wel zijn...hahahahahhaa!
11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!
Vera

Bericht door Vera » di 20 jun 2006, 15:56

Jessie rijd voor ons op lando en ze hoeft er ook niets voor te betalen. Net wat sommige al zeggen ik kan nu zonder rotgevoel ook eens vragen of ze een keertje wil voeren of iets dergelijks.
Ze rijd wedstrijden en priveles en dat betaald ze wel zelf. Af en toe koopt ze een dekje of bandages of zo iets en dat betaald ze ook zelf om dat ze dat gewoon leuk vind.
De dierenarts en de hoefsmid betaal ik gewoon zelf en het voer ook, het blijft mijn paard en als ik eens wil rijden moet ik dat ook kunnen doen zonder dat ik dan het idee heb dat dat niet kan. Als ze zelf iets wil dat niet perse nodig is maar wat ze leuk vind koopt ze dat ook zelf en als het zadel naar de zadelmaker moet betaald ze dat ook zelf tenzij het een flink bedrag is dan doen we het samen. (ik gebruik namelijk op lando altijd mijn eigen zadel)
Vandaag heeft ze vera even voor me gereden omdat ik nogal last van mijn knie heb. Dus ik heb er ook voor deel van.
Ik heb ook wel eens een kleintje op Muis laten rijden, daar had ik absoluut geen voordeel van, eerder veel werk omdat je overal mee moest helpen, zij betaalde een kleine vergoeding per maand, maar annemarie vond het maar niks, als zij wilde rijden zat die kleine er vaak op. Toen hadden we besloten dat ze niks meer hoefde te betalen, maar dat ze er ook niet altijd zeker van kon zijn dat ze kon rijden en dat beviel veel beter.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
roos

Bericht door roos » wo 21 jun 2006, 05:49

Danc staat ook op ijzers en mijn bijrijdster rijdt ook op straat terwijl ik zelf meer in de bak doe, daarom een kleine vergoeding
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Mir

Bericht door Mir » wo 21 jun 2006, 06:02

Ellebel schreef: Al ben ik nu met Mirjam stikverwend :D
]

Ik ook met jullie *o/* :D !
Mir

Bericht door Mir » wo 21 jun 2006, 06:05

By the way, voor ijzers (als je de enige bent die buiten rijdt) of lessen betalen vind ik wel iets anders dan een vaste bijdrage per maand. Misschien scheelt het aan het eind van de rit niet veel, maar dan weet je wel precies waarvoor je betaalt. Zo creeer je voor jezelf iets extra's bij een paard wat je sowieso mag rijden. En het maffe is, bij Anja en Ellen is me aangeboden dat zij de lessen zouden betalen..... maar die betaal ik zelf, dat zou ik te gek vinden!
roos

Bericht door roos » wo 21 jun 2006, 06:12

Danc zijn ijzers gaan zo snel daarom vraag ik een bijdrage...en voro de rest mag mijn bijrijdster alles doen wat ze wil :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 21 jun 2006, 08:24

lientje schreef:Voorlopig staat ze nog zonder ijzers maar sharon loopt niet echt lekker. Zonder rijden hoeft ze ook geen ijzers, dus in dat geval vind ik het logisch dat de verzorgster mee zou betalen.
Dat deed ik ook (naja mijn ouders) ook toen Iwan nog mijn verzorg knollie was. De eigenaar reed er vrijwel nooit op en ik bijna elke dag en tja de ijzers slijten door het rijden van mij.
Toen hebben mijn ouders gezegt wij betalen de hoefsmid.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 21 jun 2006, 08:59

Ik heb altijd paardjes verzorgd. En ik heb nooit betaald! Ik zou dat denk ik ook niet gedaan hebben hoor. Wel heb ik voor mn spullentjes gezorgd toen. Zadel hoofdstel dit omdat ik het ook had liggen voor Imka. Ik heb een tijdje een meisje gehad die Imka voor mij reedt aangezien ik reuma heb en ik soms best een aardige aanval daarvan heb dat ik niet rijden kan. Maar ik geef dan liever iets aan hun dan dat ze mij moeten betalen. Hun helpen mij ermee en ze vinden het leuk dat is dan mooi meegenomen!
Een vriend van mij heeft zelf paarden en die geeft die meiden die ze verzorgen zelfs af en toe wat geld omdat ze zn paarden rijden en uitmesten. Het enige wat hij doet is voeren en de rest doen die meiden. :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » wo 21 jun 2006, 09:02

Maar toch vind ik als je bijv een bijrijdster hebt die buitenrijd enzo toch een bijdrage moet leveren, omdat de ijzers dan veel sneller gaan dan dat ik alleen zou rijden.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » wo 21 jun 2006, 09:19

ik heb er nooit iets voor gevraagd, heb alles ter beschikking gesteld en er van uitgegeaan dat er dan ook met respect wordt omgegaan met paard én spullen/

Maar dat is voor iedereen ook heel verschillend, kan over iemand zijn financiële wenst etc niet oordelen.
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Marijke_

Bericht door Marijke_ » wo 21 jun 2006, 14:33

Ik kan me inderdaad voorstellen dat als je financieel om wat voor reden dan ook achteruit bent gegaan en je hebt een paard dat je hiervan geen afstand wil doen. Door middel van een betalende bijrijder hoef je je paard dan niet te verkopen en ga je hem met iemand delen. Als je kiest voor verkopen ben je meteen ook de regie over het paard kwijt en ik kan me voorstellen dat dit dan voor veel mensen een goede oplossing is.
Plaats reactie