Ook andere stalling kijken [edit]: zit nu met buikpijn...
Ook andere stalling kijken [edit]: zit nu met buikpijn...
Wij gaan morgen kijken bij een andere stalling. Het kost 5 euro meer per maand maar is midden in het bos en verder dezelfde faciliteiten als we nu hebben alleen moeten we nu het krachtvoer zelf kopen en dat zit er bij deze stalling ook bij in. Dus eigenlijk zijn we goedkoper uit als je het allemaal gaat omrekenenen (er gaat bij ons behoorlijk wat krachtvoer doorheen omdat Cratos best veel nodig heeft nog).
Ik heb van de week een meningsverschil gehad met de eigenaren waar we nu staan en daar heb ik een beetje een nare nasmaak van. Ik had een meisje wat heel bang is op haar pony even geholpen. Ze weten op stal dat ik papieren heb om les te mogen/ kunnen geven t/m L-niveau en vinden dat ik het meisje dat daar les geeft in haar vaarwater zit. Hij zei echt er is er hier maar een die les mag geven! Meisje is er niet eens voor opgeleid. De pony deed waar ze zelf zin in had en had het meisje er al 2 keer afgebokt..en instructrice komt alleen op zaterdag. Omdat het meisje zo bang is voor haar eigen pony en helemaal weg is van Ros mocht ze hem pas een keer uitstappen van me. Dat had ik ook niet mogen dien. De eigenaar van de stal is van mening dat als er iemand anders op mijn paard rijdt dat hij daar dan geld voor moet krijgen.....toen brak mijn klomp!!!
Ten eerste wil ik helemaal geen les meer geven (anders was ik dat wel blijven doen) en als iemand me om hulp vraagt dan probeer te helpen. En ik betaal stalhuur voor Ros en als ik iemand even op hem laat zitten (en dan was het uitstappen...) dan wil ik dat zelf bepalen. Ik betaal de stalhuur voor Rosco zijn eten, zijn bodembedekking in de stal en weidegang gebruik van de bak zit bij de stalhuur in. Hij vind dus serieus dat als er iemand op Rosco rijdt daarvoor ook nog eens bij hem afgerekend moet worden. Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?? Ik namelijk nog nooit.
Ik hielp het meisje met de beste bedoelingen en liet haar om haar angst even lekker relaxed op Ros zitten. Zonder erbij na te denken dat dit eventueel dit soort gevolgen kon hebben. Allemaal goed bedoeld dus en dan krijg je dit. We hebben nu dus wel besloten dat er helemaal niemand meer op Ros mag (hij heeft al een paar keer gevraagd of Ros mee mag lopen in de les als ze een pony tekort komen, ik had ja gezegd maar daar ben ik nu dus ook helemaal klaar mee!!)
Ik hoop echt dat het was is morgen. Morgen horen jullie meer!!
Ik heb van de week een meningsverschil gehad met de eigenaren waar we nu staan en daar heb ik een beetje een nare nasmaak van. Ik had een meisje wat heel bang is op haar pony even geholpen. Ze weten op stal dat ik papieren heb om les te mogen/ kunnen geven t/m L-niveau en vinden dat ik het meisje dat daar les geeft in haar vaarwater zit. Hij zei echt er is er hier maar een die les mag geven! Meisje is er niet eens voor opgeleid. De pony deed waar ze zelf zin in had en had het meisje er al 2 keer afgebokt..en instructrice komt alleen op zaterdag. Omdat het meisje zo bang is voor haar eigen pony en helemaal weg is van Ros mocht ze hem pas een keer uitstappen van me. Dat had ik ook niet mogen dien. De eigenaar van de stal is van mening dat als er iemand anders op mijn paard rijdt dat hij daar dan geld voor moet krijgen.....toen brak mijn klomp!!!
Ten eerste wil ik helemaal geen les meer geven (anders was ik dat wel blijven doen) en als iemand me om hulp vraagt dan probeer te helpen. En ik betaal stalhuur voor Ros en als ik iemand even op hem laat zitten (en dan was het uitstappen...) dan wil ik dat zelf bepalen. Ik betaal de stalhuur voor Rosco zijn eten, zijn bodembedekking in de stal en weidegang gebruik van de bak zit bij de stalhuur in. Hij vind dus serieus dat als er iemand op Rosco rijdt daarvoor ook nog eens bij hem afgerekend moet worden. Hebben jullie ooit zoiets meegemaakt?? Ik namelijk nog nooit.
Ik hielp het meisje met de beste bedoelingen en liet haar om haar angst even lekker relaxed op Ros zitten. Zonder erbij na te denken dat dit eventueel dit soort gevolgen kon hebben. Allemaal goed bedoeld dus en dan krijg je dit. We hebben nu dus wel besloten dat er helemaal niemand meer op Ros mag (hij heeft al een paar keer gevraagd of Ros mee mag lopen in de les als ze een pony tekort komen, ik had ja gezegd maar daar ben ik nu dus ook helemaal klaar mee!!)
Ik hoop echt dat het was is morgen. Morgen horen jullie meer!!
Laatst gewijzigd door Marijke_ op ma 19 jun 2006, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Nou echt normaal is het niet
Je staat gewoon op een pensionstal
Wat maakt het nou uit als jij op haar paard rijdt, of dat meisje op die van jouw? En mekaar onderling helpen als daar om gevraagd wordt is toch niet meer dan normaal
dat is toch 'collegiaal' of hoe zeg ik dat.
Ongevraagd advies geven vind ik iets anders, maar dat was het niet zo te lezen. Maar de reactie van de staleigenaar past dan nog niet in dat plaatje...
Maar je mag toch zelf bepalen bij wie je lest, en wie je een keer helpt. Hier op stal zijn er ook mensen die les hebben bij iemand op zaterdag en door de weeks wel eens extra geholpen worden door een stalgenoot..., normaalste zaak van de wereld. Jouw goede bedoelingen vallen dus in een verkeerd keelgat.
Ben benieuwd hoe de andere stal bevalt!

Je staat gewoon op een pensionstal

Wat maakt het nou uit als jij op haar paard rijdt, of dat meisje op die van jouw? En mekaar onderling helpen als daar om gevraagd wordt is toch niet meer dan normaal

Ongevraagd advies geven vind ik iets anders, maar dat was het niet zo te lezen. Maar de reactie van de staleigenaar past dan nog niet in dat plaatje...
Maar je mag toch zelf bepalen bij wie je lest, en wie je een keer helpt. Hier op stal zijn er ook mensen die les hebben bij iemand op zaterdag en door de weeks wel eens extra geholpen worden door een stalgenoot..., normaalste zaak van de wereld. Jouw goede bedoelingen vallen dus in een verkeerd keelgat.
Ben benieuwd hoe de andere stal bevalt!
Wij zijn vandaag dus bij de andere stal gaan kijken en we hebben besloten het te doen. Het is allemaal niet super de luxe (maar dat is het waar nu staan ook niet) maar de lokatie is echt helemaal fantastisch. Ik heb om misverstanden te voorkomen dus ook meteen alle dingen die me bij de stal waar we nu staan dwars zitten voorgelegd en gevraagd hoe ze daar tegenover staan. Alle antwoorden positief
Ik vind het gewoon echt niet normaal zoals bij onze huidige stal werd gereageerd.
Vanmiddag dus gaan vertellen dat we de stalhuur opzeggen en toen kwam hij ineens met een maand opzeg termijn op de proppen (hebben we het nooit over gehad toen we gingen stallen dus wij vonden 2 weken redelijk). Hij zei dat dat nou eenmaal de regel was en dat we de volle maand juli nog moeten betalen. We hebben trouwens ook verteld waarom we weggaan en dat we niet met zijn gestelde "regels", die alleen maar over geld gaan, overeen kunnen komen. Hij wilde meteen de discussie weer aangaan en toen heb ik gezegd dat we daar niet meer over hoeven te discussieren en dat het zijn erf is en dat hij die regels bepaald en niet wij. Maar dat wij het niet met hem eens zijn en daarom een andere keus hebben gemaakt.....einde discussie
. Meningsverschillen moeten mogen en dan trekt een ieder zijn eigen plan. Dennis heeft nog gezegd dat hij het belachelijk vond die volle maand (nou ja zes en halve week dus) en dat we daar geen afspraken over hebben en er niets op papier staat. Toen ging het weer even fout en toen had ik zoiets van laat maar zitten dan dan blijven we tot 1 augustus (ik wil namelijk niet dubbel stalgeld betalen). Eer aan jezelf houden!!!! Ik houd helemaal niet van dat soort armoei....
Bovendien komen daar eigenlijk alleen maar meisjes in de leeftijdscategorie 12 t/m 14 jaar en misten we de volwassenen ook wel een beetje op deze stal, en niet te vergeten het bos natuurlijk.
Kortom op een eindje verder rijden na eigenlijk alleen maar voordelen dus ik denk dat we de juiste keuze hebben gemaakt! De tijd zal het leren.

Ik vind het gewoon echt niet normaal zoals bij onze huidige stal werd gereageerd.
Vanmiddag dus gaan vertellen dat we de stalhuur opzeggen en toen kwam hij ineens met een maand opzeg termijn op de proppen (hebben we het nooit over gehad toen we gingen stallen dus wij vonden 2 weken redelijk). Hij zei dat dat nou eenmaal de regel was en dat we de volle maand juli nog moeten betalen. We hebben trouwens ook verteld waarom we weggaan en dat we niet met zijn gestelde "regels", die alleen maar over geld gaan, overeen kunnen komen. Hij wilde meteen de discussie weer aangaan en toen heb ik gezegd dat we daar niet meer over hoeven te discussieren en dat het zijn erf is en dat hij die regels bepaald en niet wij. Maar dat wij het niet met hem eens zijn en daarom een andere keus hebben gemaakt.....einde discussie

Bovendien komen daar eigenlijk alleen maar meisjes in de leeftijdscategorie 12 t/m 14 jaar en misten we de volwassenen ook wel een beetje op deze stal, en niet te vergeten het bos natuurlijk.
Kortom op een eindje verder rijden na eigenlijk alleen maar voordelen dus ik denk dat we de juiste keuze hebben gemaakt! De tijd zal het leren.
wat een belachelijk gedoe zeg, ppppppfffffffffff ik zou ook mooi weggaan
Ik laat zo vaak iemand op Vera rijden en ik rij ook zo vaak op Meinderd, als de stalbaas daar geld voor zou moeten krijgen was ik nu arm geweest
Ik geef je groot gelijk meid en die maand is ook zo weer om, nog even je kiezen op elkaar en dan kan je lekker naar je nieuwe stekkie

Ik laat zo vaak iemand op Vera rijden en ik rij ook zo vaak op Meinderd, als de stalbaas daar geld voor zou moeten krijgen was ik nu arm geweest

Ik geef je groot gelijk meid en die maand is ook zo weer om, nog even je kiezen op elkaar en dan kan je lekker naar je nieuwe stekkie

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Wat een mafkees. Sorry, maar zo kun je het wel heel bont maken hoor. Het is jouw pony! Jij bepaald wie erop rijdt. Ik was daar ook zo klaar mee. Wanneer er geen duidelijke afspraken zijn gemaakt, vind ik 2 wkn. een nette opzeg termijn. Hij kan je niks maken zodra er niks is getekend.
Goed dat je een nieuw plekje hebt gevonden. Binnenkort foto's?
Goed dat je een nieuw plekje hebt gevonden. Binnenkort foto's?

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik weet dat hij ons in feite niets kan maken maar ik heb geen zin om met trammelant te vertrekken. De paarden hebben het waar we nu staan heel best er wordt echt goed voor ze gezorgd, die komen niets te kort . Daar zul je me niet over horen. Maargoed het waren de bijkomende factoren zeg maar
. We houden gewoon de eer aan ons zelf. We redden het wel tot 1 augustus!!!
We hebben echt zin om naar de nieuwe stal te gaan eigenlijk liever vandaag nog dan morgen. Wat een pracht van een omgeving en heel veel land. Van wat we er van mee gekregen hebben ook de leven en laten leven mentaliteit die wij hebben. En mensen die gewoon lekker willen genieten van de paardenhobby.
Uiteraard volgen er foto's...maar dan moet je nog wel even een 6 weken geduld hebben!

We hebben echt zin om naar de nieuwe stal te gaan eigenlijk liever vandaag nog dan morgen. Wat een pracht van een omgeving en heel veel land. Van wat we er van mee gekregen hebben ook de leven en laten leven mentaliteit die wij hebben. En mensen die gewoon lekker willen genieten van de paardenhobby.
Uiteraard volgen er foto's...maar dan moet je nog wel even een 6 weken geduld hebben!
Ik ben ook pas verhuisd met narc naar en pensionstal. Maar ik mag iedereen op mijn paard zetten hoor. Dat zat haar een worst wezen. Ik vind dat die kerel heel raar heeft gereageerd daarop. Ik hoop dat je het heel er naar je zin zult krijgen op je nieuwe stal.
NJARCO Z1 dressuur.
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference
Zooooooooooo trots op mn ventje.
Zep s mijn nieuwe topper in spe.
FJORD thats what makes the difference
Bij maneges zijn die regels dus wel veel voorkomend! Omdat je dan in hun verdiensten gaat zitten, diegene die rijd had namelijk ook een les kunnen nemen op een manegepaard. In geval van manege ben ik het dus deels eens met de eigenaar, die regel hadden wij ook. Alleen werd het bij ons wel netjes vanaf het begin vermeld.
Verder geef ik je groot gelijk dat je weggaat, alelen waarom ga je dan niet over 4 weken weg ipv 6?
maand opzeg is toch niet perse vanaf de 1e?
Veel plezier op je nieuwe stal in ieder geval
Verder geef ik je groot gelijk dat je weggaat, alelen waarom ga je dan niet over 4 weken weg ipv 6?
maand opzeg is toch niet perse vanaf de 1e?
Veel plezier op je nieuwe stal in ieder geval

Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ik reed vroeger ook op zo'n rare manège die allemaal rare eisen gingen stellen na een tijd 
Moesten we ineens extra geld gaan betalen om de bak te gebruiken (terwijl we al voor onze lessen betaalde) en nog zo van die dingen..
Maar het is goed dat jullie een leuk stekkie hebben gevonden

Moesten we ineens extra geld gaan betalen om de bak te gebruiken (terwijl we al voor onze lessen betaalde) en nog zo van die dingen..
Maar het is goed dat jullie een leuk stekkie hebben gevonden

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- jezzikaatje
- Contacteer:
Wij hebben inderdaad ook nog geopperd om dan per 17 juli te gaan (een maand later) maar hij bleef bij hoog en bij laag beweren dat het we vanaf de eerste van de maand moeten rekenen en niet in halve maanden
.
Dennis is inmiddels helemaal klaar met die man en wil dus wel met trammelant gaan vertrekken maar daar ben ik het niet mee eens...
Het gaat trouwens echt om een pensionstalling en niet om een manegebedrijf. Bij een manegebedrijf betaal je inderdaad wel vaker bakhuur maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
Wat een gedoe allemaal...pfff

Dennis is inmiddels helemaal klaar met die man en wil dus wel met trammelant gaan vertrekken maar daar ben ik het niet mee eens...
Het gaat trouwens echt om een pensionstalling en niet om een manegebedrijf. Bij een manegebedrijf betaal je inderdaad wel vaker bakhuur maar dat is hier helemaal niet aan de orde.
Wat een gedoe allemaal...pfff
Ik ben benieuwd of hij deze maand ook nog zo aardig is om goed voor je paard te zorgen. Vaak gebeurt het zo dat als je "ruzie" hebt ze je paard wat meer gaan verwaarlozen(minder uitmesten ,voeren)
Ik zo er ook niet langer blijven, ik kan het mij van Dennis heel goed voorstellen. En als er niets op papier staat kan hij je toch niet zo veel maken.
Succes
Ik zo er ook niet langer blijven, ik kan het mij van Dennis heel goed voorstellen. En als er niets op papier staat kan hij je toch niet zo veel maken.
Succes
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Dennis is nu bezig met de spullen en de paarden inladen....zoals ik al eerder zei ben ik het er niet mee eens en ik verwacht echt trammelant van de staleigenaar. Dennis heeft vandaag bij de politie nagevraagd of hij de paarden en onze spullen mag ophalen en de situatie een beetje uitgelegd. Hij haalt ze dus nu op en die bijna twee weken stalgeld van deze maand mag de beste man in zijn zak steken. De politie zei zelfs dat dat meer dan redelijk was en dat zolang er niets zwart op wit staat wij met onze paarden mogen doen wat wij willen en al helemaal de maand juli geen huur meer hoeven te betalen. Als er trammelant komt kan Dennis ze direct bellen en dan komen ze langs om te bemiddelen.
Ik ben (ja ik weet het de weg van de minste weerstand) niet meegaan want ik sta nu echt vol van de stress en als dingen uit de hand dreigen te lopen kan ik daar niet zo goed mee omgaan. Ik houd helemaal niet van dit soort dingen daarom had ik ook zoiets van we blijven wel tot 1 augustus. Zit nu echt te shaken. Bijkomend verhaal is wel dat we de mensen van de nieuwe stal niet te pakken kunnen krijgen dus we weten ook niet of we daar vanavond terecht kunnen. Kennissen van ons hebben een pensionstalling en mochten we niet op de nieuwe stek terecht kunnen dan mogen de mannen daar in ieder geval komen voor een aantal dagen.
Bah bah bah....
Ik ben (ja ik weet het de weg van de minste weerstand) niet meegaan want ik sta nu echt vol van de stress en als dingen uit de hand dreigen te lopen kan ik daar niet zo goed mee omgaan. Ik houd helemaal niet van dit soort dingen daarom had ik ook zoiets van we blijven wel tot 1 augustus. Zit nu echt te shaken. Bijkomend verhaal is wel dat we de mensen van de nieuwe stal niet te pakken kunnen krijgen dus we weten ook niet of we daar vanavond terecht kunnen. Kennissen van ons hebben een pensionstalling en mochten we niet op de nieuwe stek terecht kunnen dan mogen de mannen daar in ieder geval komen voor een aantal dagen.
Bah bah bah....
Meid, maak je niet druk, Dennis heeft groot gelijk!! Het zijn jullie paarden, inpakken en wegwezen. Zoals Claudia al zegt, die 6 weken dat je er nog blijft, daar komt toch niks goeds van. Of je paarden zijn de dupe of jij wordt de dupe. En onenigheid heb je toch al! Geef die man gewoon de stalhuur voor die 2 weken en vertrek lekker!
Er staat niks op papier dus hij kan je niks maken. Proberen wel, met een grote mond.... niet intrappen en lekker je eigen plan trekken!
Veel succes en veel plezier op je nieuwe stal.
Er staat niks op papier dus hij kan je niks maken. Proberen wel, met een grote mond.... niet intrappen en lekker je eigen plan trekken!
Veel succes en veel plezier op je nieuwe stal.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ja ergens weet ik ook wel dat hij gelijk heeft. Hij is er samen met een vriend heen en ik hoop dat ze het een beetje rustig houden. Dennis heeft wel gezegd dat als het uit de hand dreigt te lopen hij gewoon rustig blijft en de eigenaar de keus geeft om hem zonder gedoe te laten gaan of de politie erbij. Nu wordt het stalgeld daar handje contantje betaald dus ik denk dat hij daar weinig trek in heeft 

meid geloof me, als je daar weg bent zul je gelijk rust krijgen, waar je anders nog 6 weken mee gezeten zou hebben. Ik geef je vriend groot gelijk, die mensen weten vaak precies wie gevoelig is voor dat soort dingen en misbruiken dat lekker, slim ook dat hij de politie heeft ingelicht.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
De mannen zijn verhuisd!! En staan nu lekker op hun nieuwe stekje, geeft inderdaad rust. Nu gaan we weer lekker genieten.
Al met al viel het allemaal mee, de staleigenaar was niet thuis
dus dat maakte het hele circus een stuk eenvoudiger. Toch blijf ik vinden dat we met dit vertrek de schoonheidsprijs niet verdienen (hij ook niet hoor daar niet van) en ik had het graag anders gezien. Zoals ik al de paarden kwamen er echt niets te kort en het is natuurlijk op iedere stal wel eens wat. Maar dit overschreed gewoon echt onze grenzen.
Ben blij dat het achter de rug is!!!
Al met al viel het allemaal mee, de staleigenaar was niet thuis

Ben blij dat het achter de rug is!!!