Irritante fjordenakties?
Irritante fjordenakties?
Wat is jouw top 3 van meest irritante fjorden-akties? Bij mij:
1. ergens in lopen waar het niet mag (verkeerde stal, de wei met het meeste gras, neus in gevulde voerbak van een ander, enz)
2. per ongeluk op je teen gaan staan en dan onschuldig de andere kant opkijken (terwijl jij hard schreeuwt) en dan pas je hoef terugtrekken.
3. over je heen kwijlen terwijl je nog snel even iets wil doen met je goeie kleren aan
1. ergens in lopen waar het niet mag (verkeerde stal, de wei met het meeste gras, neus in gevulde voerbak van een ander, enz)
2. per ongeluk op je teen gaan staan en dan onschuldig de andere kant opkijken (terwijl jij hard schreeuwt) en dan pas je hoef terugtrekken.
3. over je heen kwijlen terwijl je nog snel even iets wil doen met je goeie kleren aan
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Nou bokken, steigeren en racen staat toch wel op nummer 1, dat vind ik echt niet leuk!
niet stilstaan en schrapen als je aan het poetsen of knippen of wat dan ook aan het doen bent toch wel op twee!
Overal van schrikken bv als er een mier achter een grasspriet zit te niezen) Met andere woorden als er dus echt niets aan de hand is mag van mij op 3.
Maar behalve de bovenste (Vera in het begin) zijn de anderen eigenlijk voor paarden in het algemeen.
niet stilstaan en schrapen als je aan het poetsen of knippen of wat dan ook aan het doen bent toch wel op twee!
Overal van schrikken bv als er een mier achter een grasspriet zit te niezen) Met andere woorden als er dus echt niets aan de hand is mag van mij op 3.
Maar behalve de bovenste (Vera in het begin) zijn de anderen eigenlijk voor paarden in het algemeen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Oke..
1) Naar huis racen als je in het bos bent. Is gelukkig iets van het verleden, maar in galop wil ze nog wel eens gaan, maar nu kan ik haar na een kilometer ongeveer weer terug nemen, hihi..
2) Alles opvreten wat je maar tegen komt. Dat betekend dus ook het weiland uit racen als ik een ander eruit haal, om lekker de lange bermgrasjes op te eten en naar de bikston stormen om te kijken of daar nog wat te vreten valt!!
3) Je schone trui ondersmeren!! Oftewel met graskwijl, modder of gewoon met het hele hoofd langs je arm schuren en in Bentes geval nog wel eens een snottebel afsmeren..
Op mijn tenen staan is ook erg lastig, evenals Oostindischheadshakingsydroom, oftewel alleen schudden als je geen zin meer hebt tijden het knippen.. Maar ja als ik zo doorga, kan ik wel een top 100 maken, hihi...
1) Naar huis racen als je in het bos bent. Is gelukkig iets van het verleden, maar in galop wil ze nog wel eens gaan, maar nu kan ik haar na een kilometer ongeveer weer terug nemen, hihi..
2) Alles opvreten wat je maar tegen komt. Dat betekend dus ook het weiland uit racen als ik een ander eruit haal, om lekker de lange bermgrasjes op te eten en naar de bikston stormen om te kijken of daar nog wat te vreten valt!!
3) Je schone trui ondersmeren!! Oftewel met graskwijl, modder of gewoon met het hele hoofd langs je arm schuren en in Bentes geval nog wel eens een snottebel afsmeren..
Op mijn tenen staan is ook erg lastig, evenals Oostindischheadshakingsydroom, oftewel alleen schudden als je geen zin meer hebt tijden het knippen.. Maar ja als ik zo doorga, kan ik wel een top 100 maken, hihi...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hihi, dit is wel een grappig topic. Nisko heeft wel wat irri dingen, maar niet zulke hele erge
.
1. Nisko is echt een super paardje buiten alleen denkt ze soms dat bij elke inham naar bijvoorbeeld een weiland oid, het weidehek bijt of dat er een tijger in het weiland zit. Ze wil dan telkens met een boog eromheen en springt ook wel eens opij
.
2. Ik vind niet stilstaan met opzadelen en bij manen knippen ook enorm irritant. Voor het laatste heb ik een remedie gevonden: enorm kort vastzetten.
3. Als je ergens heen gaat de trailer wel in willen, maar voor de terugweg er doodleuk en onbeweeglijk op rust voor gaan staan. Ik ga dan uit mijn vel
.

1. Nisko is echt een super paardje buiten alleen denkt ze soms dat bij elke inham naar bijvoorbeeld een weiland oid, het weidehek bijt of dat er een tijger in het weiland zit. Ze wil dan telkens met een boog eromheen en springt ook wel eens opij

2. Ik vind niet stilstaan met opzadelen en bij manen knippen ook enorm irritant. Voor het laatste heb ik een remedie gevonden: enorm kort vastzetten.
3. Als je ergens heen gaat de trailer wel in willen, maar voor de terugweg er doodleuk en onbeweeglijk op rust voor gaan staan. Ik ga dan uit mijn vel

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Met stip op 1: Zich altijd weer smerig weten te maken, mijn beide schatjes zijn enorme viespeuken en vinden altijd wel ergens een modderplas/poephoop
2. Geobsedeerd op alles wat eetbaar is aflopen... oeps, stond jij daar? Zag je echt niet staan hoor...
3. Niet willen stilstaan met knippen waardoor je een onbedoeld zigzag-motiefje creert. Nummer 3 geldt alleen voor Iza, Cosimo is voorbeeldig in dit opzicht...

2. Geobsedeerd op alles wat eetbaar is aflopen... oeps, stond jij daar? Zag je echt niet staan hoor...

3. Niet willen stilstaan met knippen waardoor je een onbedoeld zigzag-motiefje creert. Nummer 3 geldt alleen voor Iza, Cosimo is voorbeeldig in dit opzicht...

"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
1) Alles in haar mond willen nemen. Kijken of het eetbaar is en zo ja dan moet alles op binnen 10 sec.
2)Gaan draaien wanneer ze geen zin heeft in een hoognodige poetsbeurt/ knipbeurt.
3)Altijd het tegenovergestelde kiezen. Jij links, zij rechts en ga zo maar door. Hoezo eigenwijs?!
2)Gaan draaien wanneer ze geen zin heeft in een hoognodige poetsbeurt/ knipbeurt.
3)Altijd het tegenovergestelde kiezen. Jij links, zij rechts en ga zo maar door. Hoezo eigenwijs?!
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Hihihi,lig te rollen hier
1.Altijd proberen of hij je omver kan lopen[liefst of hij door je heen kan]
2.Als ik hem roep in de wei nog ff gauw gaan rollen en dan met dikke verse blubber heel onschuldig kijken zo van...ik kom toch?
3.Met rijden denken dat je nog hengst ben en keihard hinneken in je proef of zo,en dat dan onder het zadel laten zien door zo hoog mogelijk te bokken.

1.Altijd proberen of hij je omver kan lopen[liefst of hij door je heen kan]
2.Als ik hem roep in de wei nog ff gauw gaan rollen en dan met dikke verse blubber heel onschuldig kijken zo van...ik kom toch?
3.Met rijden denken dat je nog hengst ben en keihard hinneken in je proef of zo,en dat dan onder het zadel laten zien door zo hoog mogelijk te bokken.
Vik....en ik...Zijn nu Z + 4..
Viking is mijn lekkere gele monster
Viking is mijn lekkere gele monster
- nancy imka
1. Ontsnappen op stal en dan echt alle bakjes die klaar staan met voer slopen en opvreten
(kan ik weer vergoeden
) Bij ons voeren we met zn alle dus alle krachtvoer staat klaar in bakjes voor de boxen
2. Dribbelen als je buiten aan het rijden bent aan een stuk door op de terug weg.
3. Altijd en eeuwig met ETEN bezig zijn

2. Dribbelen als je buiten aan het rijden bent aan een stuk door op de terug weg.
3. Altijd en eeuwig met ETEN bezig zijn
1) Iets waar Ursula nogal een handje van heeft: Alleen buitenrijden is het ergste wat er kan gebeuren! Alles is eng!! Rijdende auto's geen probleem, maar het is toch niet natuurlijk als ze stil staan???
2) Op de teugels of iets anders kauwen
Ursula heeft dat 1 keer gedaan en nooit weer
3) Erg lomp gedrag heb ik ook een hekel aan.. Gelukkig is Urs dat niet
2) Op de teugels of iets anders kauwen

3) Erg lomp gedrag heb ik ook een hekel aan.. Gelukkig is Urs dat niet

Ursula (Bjorgard x Briggen) + Kunar = Cider!! 
Ursula Aspirant Ster!

Ursula Aspirant Ster!
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
1. altijd honger hebben, hebben ze geen honger, dan is het wel trek hebben (het hooi kratje van de overbuurvrouw is dus altijd het haasje
2. In de wei nonchalant omdraaien, en dan later een blik geven, ohhh liep jij in de wei om me te halen... niet gezien
3. op buitenrit de ene keer lopen piepen en de andere keer gewoon langslopen of er niks aan het handje is.

2. In de wei nonchalant omdraaien, en dan later een blik geven, ohhh liep jij in de wei om me te halen... niet gezien

3. op buitenrit de ene keer lopen piepen en de andere keer gewoon langslopen of er niks aan het handje is.
Totaal gefocusd op eten * zie je dan niet dat ik een arm derdewereldfjordje ben
*
Alles, maar dan ook alles losmaken wat ik vast maak *Tja ik kan er niets aan doen dat je niet kan knopen
*
En als laatste nog alles oppakken en op de grond gooien, of omduwen. Om vervolgens in "Paniek te raken" als de door sjors zelf omgegooide cap naar hem toe komt rollen. Dikke neus

Alles, maar dan ook alles losmaken wat ik vast maak *Tja ik kan er niets aan doen dat je niet kan knopen

En als laatste nog alles oppakken en op de grond gooien, of omduwen. Om vervolgens in "Paniek te raken" als de door sjors zelf omgegooide cap naar hem toe komt rollen. Dikke neus

Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

- Lindatjuhhh
- Contacteer:
Met stip op nummer 1 staat het van mij wegrennen als het erg modderig is, het hard regent, ik niet veel tijd heb of schone kleren aan heb. Dan kan ik me zo vreselijk aan haar ergeren dat ze juist op die momenten niet braaf met me meeloopt. Nee Linda kan dan een half uur door regen en blubber achter paard aanhollen om vervolgens geheel smerig te laat thuis te komen. En dat terwijl ze in normale omstandigheden (lees: met mooi weer, zeeen van tijd en oude stalkleren aan) gewoon aan een los halstertouwtje met me mee loopt. Grrr
Het is alsof ze het weet.
Verder vind ik het erg irritant dat ze denkt dat alles eetbaar is en op nummer 3 staat dat ze haar hoofd heel hoog houdt tijdens het knippen en ik er dus niet bij kom met m'n 1.58m (een krukje is dan geen oplossing want daar duwt ze me vanaf
)

Verder vind ik het erg irritant dat ze denkt dat alles eetbaar is en op nummer 3 staat dat ze haar hoofd heel hoog houdt tijdens het knippen en ik er dus niet bij kom met m'n 1.58m (een krukje is dan geen oplossing want daar duwt ze me vanaf

1. Met stip op nummer een het altijd tegen me aanschuren als ik Libero vast zet.
2. Snel afgeleid zijn tijdens het rijden (elk ander paard, ook op km afstand, moet vrolijk begroet worden en wordt gevolgd tot het volledig uit het zicht is) Pfff
3. Geen idee.....
Libero is wat dat betreft erg voorbeeldig, haha. Weinig irritants over te vertellen
2. Snel afgeleid zijn tijdens het rijden (elk ander paard, ook op km afstand, moet vrolijk begroet worden en wordt gevolgd tot het volledig uit het zicht is) Pfff
3. Geen idee.....
Libero is wat dat betreft erg voorbeeldig, haha. Weinig irritants over te vertellen

1: Bonken tegen de staldeur als hij vindt dat het etenstijd is
2: Vergeten dat jij ook nog aan het halstertouw vastzit als je met hem loopt doordat meneer weer wat ziet wat vreselijk interessant is (nieuwsgierig aangelegd...)
3: Eigenlijk nummer 2 maar dan onder het zadel, Ros is verschrikkelijk snel afgeleid omdat hij alles in de gaten moet houden van zichzelf.
Wel grappig het grootste gedeelte van de reactie betreft toch wel wat met eten
2: Vergeten dat jij ook nog aan het halstertouw vastzit als je met hem loopt doordat meneer weer wat ziet wat vreselijk interessant is (nieuwsgierig aangelegd...)
3: Eigenlijk nummer 2 maar dan onder het zadel, Ros is verschrikkelijk snel afgeleid omdat hij alles in de gaten moet houden van zichzelf.
Wel grappig het grootste gedeelte van de reactie betreft toch wel wat met eten

- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
1. schrapen als ze eten krijgt en het gaat niet snel genoeg naar madam haar zin, o zo irri
2. Op mn tenen gaan staan (overlaatst nog!!)
3. Ik kom er nooit met schone kleren terug, altijd onder de kwijl
(tip: wie ooit eens komt meeten met Vinga en mij, trek niet je beste kleren aan en zeker geen schone
)

2. Op mn tenen gaan staan (overlaatst nog!!)

3. Ik kom er nooit met schone kleren terug, altijd onder de kwijl

(tip: wie ooit eens komt meeten met Vinga en mij, trek niet je beste kleren aan en zeker geen schone

† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013