het nieuwe zadeltje+poll over scheren.

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.

scheren,wel of niet?

Ja,ik zou hem scheren in een middenstreepmodel.
3
9%
Ja, Ik zou hem in een jachtpatroon scheren
4
11%
Ja, Ik zou hem helemaal kaal scheren.
11
31%
Nee, Ik zou hem niet scheren
17
49%

Totaal aantal stemmen: 35
Hedwig

het nieuwe zadeltje+poll over scheren.

Bericht door Hedwig » di 08 nov 2005, 20:14

Ik had in dit topic ---> http://www.fjordenwereld.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9651 .
Vertelt dat we gingen kijken naar een shetlanderzadeltje en dit is hem geworden. :D :D

Afbeelding

Afbeelding
Mooi of is ie mooi *D
--------------------------------------------------------------------------------------
Ook nog even een ander onderwerp, ik heb ook nog foto's van na het rijden en hij was van een buitenritje van een half uur. al bezweet op zijn borst,gedeelte van zijn nek, waar het hoofdstel zat en tussen zijn benen O:) . Ik vind dit aardig irritant. Ik zit er over na te denken om hem te scheren, maar ben benieuwt wat jullie er van vinden dus heb ik een poll bijgevoegd :)owja nog wat info: Macho staat over dag in de paddock en soms in de wei en 's nachts op stal. Ik rijd ook vaak buitenritten met hem.
hier zijn de foto's en ben benieuwt wat jullie er van vinden :)

Afbeelding

Afbeelding
Yinka ( Blinken x Arin) :+:
tumtummie

Bericht door tumtummie » di 08 nov 2005, 20:24

Ik zou hem wel scheren alleen dan als je wel een dekentje voor hem/haar hebt enz. enz.! :D
Hedwig

Bericht door Hedwig » di 08 nov 2005, 20:26

tumtummie schreef:Ik zou hem wel scheren alleen dan als je wel een dekentje voor hem/haar hebt enz. enz.! :D
als ik hem scheer, wil ik een 200 gr waterdichte deken voor hem kopen :D en zelf een zweetdeken en uitrijdeken maken :P
Heranda

Bericht door Heranda » di 08 nov 2005, 20:27

Leuk zadeltje hoor!
En misschien kan je hem scheren en dan een dekje of deken vorm laten zitten zeg maar? Of is dat een van die modellen die je in de poll hebt? (Hoezo weinig verstand) :D
Esther schreef:En natuurlijk 'Do the Herman!'
viewtopic.php?f=9&t=39079
Amber_

Bericht door Amber_ » di 08 nov 2005, 20:31

Leuk zadeltje :D Dat is zon alles zadeltje.. je hebt ze namelijk ook in grotere maten..
Tot Fjorden toe :P!!

Ik zou wel scheren... als je de kans er toe hebt.. waarom niet :D !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ukie
Contacteer:

Bericht door Ukie » di 08 nov 2005, 20:37

't is nu ook wel warm voor de tijd v/h jaar hoor.
Je moet zelf weten, maar ik zou nog even wachten.
Hedwig

Bericht door Hedwig » di 08 nov 2005, 20:38

Heranda schreef:Leuk zadeltje hoor!
En misschien kan je hem scheren en dan een dekje of deken vorm laten zitten zeg maar? Of is dat een van die modellen die je in de poll hebt? (Hoezo weinig verstand) :D
ik was sowiso al van plan om zo'n dekje te laten zitten, als ik hem scheer :)
Suzanna

Bericht door Suzanna » di 08 nov 2005, 20:55

Ik vind persoonlijk dat het zadel wat naar achteren kiept, maar het is wel een mooi zadeltje :)

Met scheren zou ik ook nog ff wachten, voor Bonnie geldt hetzelfde liedje als bij Macho, hij zweet nu net zo veel(nog wel erger denk ik).
Odinn is een toppaard!!
Yael

Bericht door Yael » di 08 nov 2005, 21:10

mooi zadeltje hoor!
ik vind het niet zo mooi als een shet geschoren is. (sorry :+ )
ze zijn altijd zo lief in de winter. zo bolletje wol gehalte.
maar omdat deze natuurlijk gereden word zou ik het inderdaad wel doen.
dat beesie zweet zich helemaal kapot. das ook sneu.
wel een erg leuk paardje! :~
Olijke tweeling: Ytje & Yaël :D
Daphne

Bericht door Daphne » di 08 nov 2005, 23:09

Ik denk dat je even goed moet bekijken hoe vaak je rijdt. Kijk als je maar 2 keer per week rijdt denk ik niet dat het gesleep en gedoe met dekens er tegen op weegt... Bovendien als het diertje af en toe 's nachts buitenstaat zou ik er al helemaal goed over nadenken. Ze hebben die vacht niet voor niks, ok misschien zit hij bij die x aantal uur buitenrit even in de weg, maar 160 uur in de week heeft ie er wel véél profijt van!

Succes met de keuze, en of je m nou scheert of niet, het is een schattig beestje :L
Viv

Bericht door Viv » wo 09 nov 2005, 05:32

Hedwig schreef:
Heranda schreef:Leuk zadeltje hoor!
ik was sowiso al van plan om zo'n dekje te laten zitten, als ik hem scheer :)
Zo'n dekje laten zitten heeft echt totaal geen nut, is juist alleen maar rotter omdat stukje dan alsnog bezweet blijft. Bij ons gaan ze altijd helemaal kaal (op de benen na). Idd zorgen voor goede dekens.

Weet niet of je nog naar P&K gaat, misschien staat daar de shetlandershop, die was ook op equitana, echt zo cute allemaal mini peesbeschermertjes, transportbeschermertjes, dekentjes, zou dr spontaan een shet voor kopen hihihihi.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
joske_vuran
Contacteer:

Bericht door joske_vuran » wo 09 nov 2005, 09:21

Ukie schreef:'t is nu ook wel warm voor de tijd v/h jaar hoor.
Je moet zelf weten, maar ik zou nog even wachten.
Het is nu idd wel warm voor de tijd van het jaar ja, maar als het dalijk kouder wordt, dan wordt de vacht ook weer dikker ;)

Maar ik zou het zelf niet weten.. zit ook nog steeds over Vuran te twijfelen. Ik zou je keuze iig zeker ook baseren op hoe vaak en intensief je hem rijdt.
:L Vuran :L
Z2 + 1
Endurance: 96 goedgekeurde wedstrijdkm's!
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 09 nov 2005, 10:32

Niet scheren. Zo'n stoere shet moet je lekker zo natuurlijk mogelijk houden. Zou je wel gaan scheren kost het je ook nog eens meer geld. Je moet verschillende dekentjes hebben die in verhouding (aantal meters stof tot de prijs) vrij duur zijn. Ik ken trouwens geen enkele shet die geschoren is. Shetjes zijn gehard, maak er dan geen watjes van door met dekentjes en dat soort dingen aan te komen. Faliekant tegen dus :D
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Janine
Moderator
Contacteer:

Bericht door Janine » wo 09 nov 2005, 10:56

Ik zou hem jachtmodel of helemaal scheren :j zeker gezien hij een huge vacht heeft zo te zien.

Leuk zadeltje, ik zou alleen voortaan je dekje iets omhoog trekken in de kamer voor het aansingelen :j
Jilly

Bericht door Jilly » wo 09 nov 2005, 11:21

Of je hem zou scheren zou voor mij idd ook afhangen hoe vaak en wat je met hem doet :) maar als je het echt te erg vind, wel doen maar zou z'n benen en hoofd dan niet doen aangezien hij wel veel buitenstaat..
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
PonyGekk

Bericht door PonyGekk » wo 09 nov 2005, 12:47

Ik zou hem zeker *NIET* scheren!
Hedwig

Bericht door Hedwig » wo 09 nov 2005, 13:20

hihih, verschillende meningen :P.

Ik snap sommig wel dat ze zeggen niet doen omdat het schattig staan enzo, maar het is niet handig met rijden.
Ik blijf nog even door twijfelen.
M&R

Bericht door M&R » wo 09 nov 2005, 13:54

ik zou hem niet scheren ik vind het niet echt nodig bij een shet zoveel shetten die door de miedne hier wordne geredne zijn even nat maar om zon diertje nu te scheren..

het is nu warm voor de tijd van t jaar ik zou het even aankijken en hem gewoon na het rijden even goed laten drogen.
Hedwig

Bericht door Hedwig » wo 09 nov 2005, 15:57

Nou, ik ga hem maar niet scheren en gewoon op zoek naar een wollen zweetdeken :).
fjordyloverr

Bericht door fjordyloverr » wo 09 nov 2005, 16:12

Hedwig schreef:Nou, ik ga hem maar niet scheren en gewoon op zoek naar een wollen zweetdeken :).
Met zo een dikke vacht heeft het haast geen zin om er dan een wolle zweetdeken op te leggen. Ze krijgen het daarondr alleen maar warmer, en gaan dan alsnog zweten. Geloof mij, spreek uit ervaring _-:(
Plaats reactie