Mijn opluchting was groot toen ze heel vrolijk binnen stapte bij ons!

Na alles in de auto te hebben gedaan en Evita op de trailer gezet, onderweg naar Hoenderloo gegaan. De reis verliep voorspoedig dus toen we daar aan kwamen, heb ik Evita gezadeld, terwijl Lisa zichzelf verder aankleedde. Evita moest wel hinniken naar allerlei anderen, waardoor ik een beetje stress kreeg. Ik was bang dat ze teveel op de anderen zou letten. Maar Lisa stapte erop en nadat ze even buiten op de wei hadden gestapt, mochten ze naar binnen.
Binnen bleek dat ik de verkeerde proef mee had gebracht, maar gelukkig mocht ik de proef van Ludo lenen. Wow, daardoor kreeg ík de zenuwen. Lisa was Evita lekker aan het rondrijden en dat zag er heel goed uit.
Amber is er op gegaan, want die zou haar springen. Daardoor werd ze even wat heter, maar dat ging ook snel weer goed. Lisa daarna er weer op en toen moesten we op gaan zadelen.
Ik stikte bijna van de zenuwen, mijn hart klopte in mijn keel... Lisa deed het heel netjes. Evita werd op sommige punten wat sterk en ze vindt linksom wat moeilijk. Dat bleek ook wel uit het commentaar. We konden ons hierin goed vinden.
Ze had de volgende punten:
a. gedrag opzadelen, aanvaarden gewicht en afstijgen 9
b. wijze van gaan in stap 10
c. draf 8
d. galop 8
e. gewilligheid en laten rijden bij springen 8
f. wendbaarheid en souplesse 6 tegen de hand, vooral in galop
g. Ijver- en temperament 7
h. gedrag/gehoorzaamheid bij buitenrijden 8
i. gehoorzaamheid en zich laten rijden in de proef 7
j. karakter 8
k. algemene indruk 7
totaal 86 punten en een B.
Toen Lisa het papier ging ophalen, kreeg ze nog het compliment mee, dat ze Evita zo'n mooie merrie vonden. En dat ze er goed in conditie bij stond. Ook later toen ik mee liep om de stempel te halen, kreeg ik dit compliment nogmaals! Heel fijn te horen. En dan groei ik weer.
Amber heeft haar nog lekker laten springen. Dat ging ook goed. Ik had het idee dat ze wat moe begon te worden, dus helaas tikte ze er 1 balk vanaf. Maar ja, als je nagaat dat ze vorig jaar niet sprong, hebben we hier 100% winst in!
Ook vooral heel fijn was dat de jury de hindernis nog heeft verzet. De zon scheen er net op, waardoor het wit in de balken erg fel werd. Ik vond dit erg prettig.
Het buitenrijden ging ook heel goed, dus we waren dik tevreden toen we weer snel naar huis gingen. Op naar volgend jaar!