Hier wat foto's van de keuringsdag
1. Beetje nat

2. In de ring

3. Nog even plassen voor hij aan de beurt was, totale ontspanning bij hem. Bij Andrea en mij wat minder

4. Even checken of hij geen kol heeft

5.

6. Begon te regenen

7. B premie met 33 punten. De jury kwam nog even uitleggen waarom hij zo "weinig" punten had: als zijn witte hoefje zwart was geweest was het een heel ander verhaal geweest. Kayo zal nooit in zijn leven een 1e premie halen door dit hoefje zei Olaf. Maar ik moest me niet uit het veld laten slaan want ik had een hartstikke leuk dier en hij wilde dat alle fjorden zo braaf waren. Hij was misschien wel het braafste jaarling dat hij op keuringen gezien had. Hij stond braaf tussen de anderen te wachten toen de punten op werden geleden. Hij heeft geen stap verkeerd gezet. En zo voel ik het precies, zijn karakter is geweldig en daar heb ik elke dag mee te maken. Voor mij is hij een lot uit de loterij, wit hoefje of niet

8. Mijn maatje

9. Bij de molen kwam er een rollator club langs. Of ze hem even mochten aaien. ze waren verbaasd: zijn ze allemaal zo zacht? Kayo liet het gewoon gebeuren, vond het prima de aandacht

10. Daarna nog een hele horde kinderen die uit de molen kwamen. Daar deed hij ook zo lief en rustig mee. Die kindertjes waren helemaal enthousiast. Grappig was toen ze weg liepen (ze moesten mee van hun ouders maar waren er nog lang niet zat van) keek Kayo ze na en hinnikte heel zachtjes. Dus dat ene jochie zegt: ja sorry, ik moet echt gaan. Zo leuk

11.

12. Geslaagd als kinderpony, al slapend

13. Hier smelt je toch van, zo'n lief koppie

14. Ik heb nog mee gedaan met best getoiletteerd, gewoon als leerschool voor Kayo. Hij deed het zo braaf, niks geen geouwehoer in de ring. We wonnen een 6e prijs met dank aan Claudia die geknipt had

15. Wachten op de uitslag. Kayo zag iemand met een emmer aankomen en dook er meteen in

Voor mij een geslaagde dag ondanks de B-premie. Ik ben super trots op hem. Hij heeft echt geen stap verkeerd gezet. Helaas na afloop nog een hoop stress gehad. Vlak voordat we weg wilden rijden steigerde Kayo in de trailer, terwijl hij best kort vast stond. Hij is over de stang gekomen met de voorbenen. Heeft een koprol gemaakt en stond achterste voren klem onder de voorste stang. Beide touwen nog vast. Ik stond er nog voor op het moment dat hij steigerde, heb nu een bont en blauwe arm. was er net voor de koprol uit gelukkig anders had ik eronder gelegen. Toen hij uit de trailer was met een hoop hulp van sterke mannen zag ik zijn oog en raakte in paniek, één en al bloed. Ook zijn benen verwond. We hebben daar meteen een dierenarts gebeld, maar er was geen dierenarts te bereiken. Kayo stond te trillen als een rietje. Hij liep zo weer de trailer op de schat. Thuis meteen de dierenarts erbij gehaald. Het hoefde niet gehecht. Een snee naast zijn oog en een snee in zijn bovenste ooglid. Hij heeft iets tegen de zwelling gekregen en langwerkende antibiotica. Ben erg geschrokken maar het lijkt goed af gelopen te zijn