Ons verhaal begint in december 2012:
Ik heb altijd verzorgpaarden gehad, maar nooit een eigen paard "aangedurft". Na het vrij plotseling overlijden van mijn vader (ziekbed van 2 weken), besloot ik meer te genieten van het leven en voor een paard te gaan kijken.
Ik wilde gewoon weer lekker met paarden, of eigenlijk pony's

en toen zag ik dit koppie op marktplaats voorbij komen.

Opslag verliefd .......... Oei, nog maar 4 jaar oud. Ik had helemaal geen ervaring met jonge paarden, dat leek me geen goed plan. Snel weg geklikt.
Alleen bleef dat koppie in mijn hoofd zitten. Dus besloten dat het vast geen kwaad kon om toch even te gaan kijken.
Hier de eerste testrit december 2012:

Oh jee, hij bleek in het echt ook superleuk te zijn. Dus toen ik later op de avond een telefoontje van de toenmalige eigenaren kreeg dat zij er een goed gevoel bij hadden, stond er niets meer in de weg om te besluiten om het toch te doen

Whaaaaaa ik had een paard gekocht

Een penny-droom die na vele jaren uitkwam. Deze foto is nog genomen toen hij bij zijn toenmalige eigenaren stond.
2 dagen voor mijn verjaardag werd Eachann door zijn toenmalig eigenaren gebracht. Een hele bijzondere dag, omdat ik Eachann gekocht heb vanuit de erfenis van mijn vader, voelde het voor mij als een laatste verjaardagscadeau.
Dit is de eerste keer erop op z'n nieuwe plek.

Deze slimmerd wist goed gebruik te maken van mijn onervarenheid en onzekerheid. Dus in het begin ging het zeker met vallen en opstaan (letterlijk hoor!), maar er zit absoluut geen kwaad in Eachann. Dus ondanks dat het niet altijd goed ging, was ik wel heel erg blij en trots op deze lieverd.

In mei 2013 heb ik een cursus natuurlijk bekappen gevolgd. Om het proces bij te houden, heb ik in de afgelopen tijd een hele reeks aan hoeffoto's gemaakt. Echt een aanrader deze cursus! Eachanns hoeven zijn super goed. Nooit scheuren of brokkels en keihard. Ik kan altijd buiten rijden. De hoefsmit controleert mijn werk af en toe, maar is altijd tevreden.

Zomer 2013
Na de zomer had ik besloten om met Eachann te verhuizen. Na een lange zoektocht door West-Friesland, ben ik 500 meter verder bij de buren beland

Hier kon hij 24/7 buiten lopen in de kudde met schuilmogelijkheden.

september 2013
Gelukkig werd Eachann gemakkelijk in de groep ontvangen, alleen fjordenmerrie Ashley had wat moeite met een extra kuddegenoot

De winter was nat en saai. De bak was totaal niet te gebruiken was door de nattigheid, dus zijn we veel op pad gegaan.
Strand

Bos

In februari hadden we ons opgegeven voor de Eper Paardenvierdaagse, daar moest natuurlijk hard voor getraind worden. We hebben veel km gemaakt.

Epe was echt superleuk om te doen. Alhoewel ik wel echt mijn handen vol had aan de druktemaker. Maar we zijn met een stuk aan ervaring weer huiswaards gekeerd.

De zomer brak aan en ik wilde heel graag met Eachann naar de keuring. Hij is bij zijn vorige baas altijd naar de keuring gegaan en voorlopig model geworden, alleen heeft hij het modelschap niet kunnen verzilveren. Dus ik wilde er graag een gooi naar doen.
Heel spannend in Lisse, proberen voorlopig model te worden:

Hij kreeg 38 punten en dus een A-premie!
In november was het Abop-tijd. Ik heb enorm getwijfeld om mee te doen. Maar ach, anders volgend jaar herkansing. Dus met enorm veel zenuwen de Abop gereden en wat deed hij het goed. A-premie, dus modelruin!

Nu is het december en heeft Eachann lekker winterreces. We oefenen een beetje in de bak en rijden ieder weekend buiten. Stiekem ben ik al wel aan het filosoferen wat we allemaal in 2015 kunnen doen. In ieder geval hoop ik weer heel veel plezier aan deze kanjer te beleven.

(heel geconcentreerd op een wortel aan het kauwen