Eachann (2-) jaaroverzicht

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Sharyn

Eachann (2-) jaaroverzicht

Bericht door Sharyn » zo 28 dec 2014, 14:01

Het einde van het jaar is inzicht, dus tijd voor een jaaroverzicht. Maar omdat ik Eachann nu bijna twee jaar heb en nooit eerder een overzicht heb gemaakt, vond ik het wel leuk om een overzicht van de afgelopen 2 jaar te maken.

Ons verhaal begint in december 2012:
Ik heb altijd verzorgpaarden gehad, maar nooit een eigen paard "aangedurft". Na het vrij plotseling overlijden van mijn vader (ziekbed van 2 weken), besloot ik meer te genieten van het leven en voor een paard te gaan kijken.
Ik wilde gewoon weer lekker met paarden, of eigenlijk pony's :L , bezig zijn. Het rijden vond ik toen helemaal niet belangrijk. Ik heb naar shetlanders en welsh A'tjes gekeken en ik kon het niet vinden. Toen besloten om toch een naar een oude C/D pony te zoeken om een goede laatste dag te geven, maar ook hier kon ik het niet in vinden....

en toen zag ik dit koppie op marktplaats voorbij komen.
Afbeelding
Opslag verliefd .......... Oei, nog maar 4 jaar oud. Ik had helemaal geen ervaring met jonge paarden, dat leek me geen goed plan. Snel weg geklikt.

Alleen bleef dat koppie in mijn hoofd zitten. Dus besloten dat het vast geen kwaad kon om toch even te gaan kijken.
Hier de eerste testrit december 2012:

Afbeelding

Oh jee, hij bleek in het echt ook superleuk te zijn. Dus toen ik later op de avond een telefoontje van de toenmalige eigenaren kreeg dat zij er een goed gevoel bij hadden, stond er niets meer in de weg om te besluiten om het toch te doen :D

Whaaaaaa ik had een paard gekocht :o
Afbeelding

Een penny-droom die na vele jaren uitkwam. Deze foto is nog genomen toen hij bij zijn toenmalige eigenaren stond.

2 dagen voor mijn verjaardag werd Eachann door zijn toenmalig eigenaren gebracht. Een hele bijzondere dag, omdat ik Eachann gekocht heb vanuit de erfenis van mijn vader, voelde het voor mij als een laatste verjaardagscadeau.

Dit is de eerste keer erop op z'n nieuwe plek.
Afbeelding

Deze slimmerd wist goed gebruik te maken van mijn onervarenheid en onzekerheid. Dus in het begin ging het zeker met vallen en opstaan (letterlijk hoor!), maar er zit absoluut geen kwaad in Eachann. Dus ondanks dat het niet altijd goed ging, was ik wel heel erg blij en trots op deze lieverd.

Afbeelding

In mei 2013 heb ik een cursus natuurlijk bekappen gevolgd. Om het proces bij te houden, heb ik in de afgelopen tijd een hele reeks aan hoeffoto's gemaakt. Echt een aanrader deze cursus! Eachanns hoeven zijn super goed. Nooit scheuren of brokkels en keihard. Ik kan altijd buiten rijden. De hoefsmit controleert mijn werk af en toe, maar is altijd tevreden.

Afbeelding

Afbeelding
Zomer 2013

Na de zomer had ik besloten om met Eachann te verhuizen. Na een lange zoektocht door West-Friesland, ben ik 500 meter verder bij de buren beland :=
Hier kon hij 24/7 buiten lopen in de kudde met schuilmogelijkheden.

Afbeelding
september 2013
Gelukkig werd Eachann gemakkelijk in de groep ontvangen, alleen fjordenmerrie Ashley had wat moeite met een extra kuddegenoot :(

De winter was nat en saai. De bak was totaal niet te gebruiken was door de nattigheid, dus zijn we veel op pad gegaan.
Strand
Afbeelding

Bos
Afbeelding

In februari hadden we ons opgegeven voor de Eper Paardenvierdaagse, daar moest natuurlijk hard voor getraind worden. We hebben veel km gemaakt.

Afbeelding

Epe was echt superleuk om te doen. Alhoewel ik wel echt mijn handen vol had aan de druktemaker. Maar we zijn met een stuk aan ervaring weer huiswaards gekeerd.

Afbeelding

De zomer brak aan en ik wilde heel graag met Eachann naar de keuring. Hij is bij zijn vorige baas altijd naar de keuring gegaan en voorlopig model geworden, alleen heeft hij het modelschap niet kunnen verzilveren. Dus ik wilde er graag een gooi naar doen.

Heel spannend in Lisse, proberen voorlopig model te worden:
Afbeelding

Hij kreeg 38 punten en dus een A-premie!

In november was het Abop-tijd. Ik heb enorm getwijfeld om mee te doen. Maar ach, anders volgend jaar herkansing. Dus met enorm veel zenuwen de Abop gereden en wat deed hij het goed. A-premie, dus modelruin!
Afbeelding

Nu is het december en heeft Eachann lekker winterreces. We oefenen een beetje in de bak en rijden ieder weekend buiten. Stiekem ben ik al wel aan het filosoferen wat we allemaal in 2015 kunnen doen. In ieder geval hoop ik weer heel veel plezier aan deze kanjer te beleven.
Afbeelding
(heel geconcentreerd op een wortel aan het kauwen :+ )
Laatst gewijzigd door Sharyn op zo 28 dec 2014, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Esther

Re: Eachann (2-) jaaroverzicht

Bericht door Esther » zo 28 dec 2014, 15:26

Wat is het toch een heerlijk mannetje! Wel een klein boefje, dat had ik meteen al wel door. Altijd aan het ravotten, maar ook wel eens echt stout!
Hij heeft een mooi plekje gekregen, wat was het koud he, die dag dat we hem kwamen brengen!
Heerlijk om te zien dat iemand zo'n plezier heeft van je fokproduct.
Nog heel veel meer plezier gewenst!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 28 dec 2014, 16:34

Wat een heerlijk hoofd heeft hij toch. Vind hem prachtig. Die foto van Epe is erg mooi zeg!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 28 dec 2014, 17:24

Mooi overzicht van de afgelopen twee jaar. Jullie zijn veel op stap geweest. Zag de strand foto van Hargen aan Zee. Daar heb ik vanmiddag nog gelopen.
Wodan en ik M1+10
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 28 dec 2014, 18:13

Wat leuk en het verhaal omtrent de koop had ik nog nooit gehoord, wat mooi maar ook emotioneel. Heerlijk dat je het doel van genieten zo in hem gevonden hebt :D
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 28 dec 2014, 19:19

Soms heb je combinaties tussen mens en paard die gewoon 'kloppen'. Dat gevoel heb ik ook altijd bij jou en Eachann, weet niet waarom maar het is gewoon zo.
Zo leuk om te zien dat hij een super leuk plekje gekregen heeft bij iemand die er gewoon helemaal wijs mee is. Niet alleen voor Daphne, Sterre en Yvonne leuk om te zien maar ook voor Esther erg leuk!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Sharyn

Bericht door Sharyn » zo 28 dec 2014, 20:57

Dank jullie wel!
Inderdaad Esther, wat was het toen koud. Volgens mij was de verwarming van jullie bus ook nog stuk. Ik weet nog dat het in die periode ergens in het land -18 graden 's nachts gemeten werd.
Janna, wat een super mooi compliment :D
Het strand is inderdaad Hargen aan Zee! Dat je dat herkent Esther(Wodan), haha. Het was vandaag ook weer heerlijk weer om te rijden.
Ootje

Bericht door Ootje » ma 29 dec 2014, 10:18

Mooi overzicht!
Leuk dat je zo van hem geniet.
Odette&Fenna
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 29 dec 2014, 13:20

Leuk overzichtje! Ik vind het ook echt een knappe pony met een hele leuke uitstraling, op naar het volgende jaaroverzicht!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ilona

Bericht door Ilona » ma 29 dec 2014, 20:36

Leuk overzicht! Op naar nog veel meer leuke jaren met elkaar!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Freek

Bericht door Freek » wo 31 dec 2014, 15:23

mooie overzicht heb je gemaakt! en zo te lezen zijn jullie dus een mooie combi geworden!
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 31 dec 2014, 23:31

Mooi overzicht heb je gemaakt van jou en Eachann, heerlijk!
Nog heel veel mooie jaren samen gewenst.
En he! Dat koppie, daar moest je ook wel verliefd op worden, hij heeft ook echt een heel leuk koppie.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Plaats reactie