H-tjes worden 3 in deel 3....
-
Re: H-tjes worden 3 in deel 3....
Mette moet nog even thuis blijven, want op de medicatie kan hij reageren met buikpijn, diarree etc
dan is het wel handig als hij aan huis staat en niet van gras wisselt of ergens heen gaat waar ik niet zie wat anderen hem eventueel voeren.
dan is het wel handig als hij aan huis staat en niet van gras wisselt of ergens heen gaat waar ik niet zie wat anderen hem eventueel voeren.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Mette en Lajke net naar de wei gebracht, hij reageert niet met buikpijn op de medicatie. Zonder medicatie loopt hij nog wel goed (het klinkt op de weg bijna 100%) maar ik vind hem dan "tam" en voorzichtig. Dus met op zet medicatie nog niet gegeven, ga hem zo zijn medicatie brengen en goed spuiten tegen de vliegen. Dat was wel een stuk makkelijker met wegbrengen (of hij leert het gewoon eindelijk).
Hij liet in de wei een klein galopje zien maar niet het enthousiasme met rondjes scheuren en bokken etc wat hij normaal doet als ik hem daar neer zet. Oelewapper is het. Hoop dat nu week of langer op de wei hem goed doet in rustig scharrelen en geen gekke dingen.
Hij liet in de wei een klein galopje zien maar niet het enthousiasme met rondjes scheuren en bokken etc wat hij normaal doet als ik hem daar neer zet. Oelewapper is het. Hoop dat nu week of langer op de wei hem goed doet in rustig scharrelen en geen gekke dingen.
Ik mag zorgen voor
Keandra en Bloemetje wat een pech met de paarden.
Hopelijk Githa snel weer voetjes gevend en Mette snel weer rad.
Hopelijk Githa snel weer voetjes gevend en Mette snel weer rad.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
-
Mette lijkt in de wei weer rad te lopen! Ook loopt hij weer te klieren en uit te dagen. Ik wist niet dat ik daar blij van zou worden, maar hij is niet meer zo tam en mak en voorzichtig!
Liep weer lekker zijn grenzen op te zoeken bij me
is vast goed teken!
Liep weer lekker zijn grenzen op te zoeken bij me

Ik mag zorgen voor
-
Ook kreeg hij de sleutel uit het hangslot geplukt
ik hang dat hangslot van de poort altijd aan de draad met de sleutel er nog in....
Zo;n mooie gele bob-sleutelhanger van soort rubber....
Leuk speelgoed dacht mijn Oelewapper!

Zo;n mooie gele bob-sleutelhanger van soort rubber....
Leuk speelgoed dacht mijn Oelewapper!
Ik mag zorgen voor
Lol
Vandaag is ons nieuwe hooi geleverd. (na onze historie met slecht hooi)
264 balen, dichter op elkaar geprest, grotere baaltjes van om en bij de 16kg.
We hebben ze allemaal gestapeld gekregen op de schelf. Ben al blij.
Knie is geheel beurs nu, was dus geen goed idee om ook de schelf te gaan helpen. Leslie is ook niet goed (die is ziek aan het worden, die heeft trouwens een heel zware hooiallergie, dus hooi binnen pakken is altijd een kwelling voor hem ondanks zijn medicamenten.)
Ze hebben vandaag al het losse hooi gekregen en zo'n nieuwe baal in hun netten (4.5 m aan hooinet).
Normaal vul ik die 2 netten met 2 balen hooi (van vorige leverancier, die dus ondertussen niet meer moet komen) en vandaag heb ik de 2 netten netjes gevuld met maar 1 baal hooi.
En ik heb alles berekend op 1.5 baal hooi per dag
Wij gaan hooi over hebben.
Door de frats met het hooi, heb ik nu al hooi (voor volgend jaar) bij de nieuwe leverancier besteld. Dit zijn mooiere pressen en het kost me minder. Dus een goede deal in mijn ogen.
Vandaag is ons nieuwe hooi geleverd. (na onze historie met slecht hooi)
264 balen, dichter op elkaar geprest, grotere baaltjes van om en bij de 16kg.
We hebben ze allemaal gestapeld gekregen op de schelf. Ben al blij.
Knie is geheel beurs nu, was dus geen goed idee om ook de schelf te gaan helpen. Leslie is ook niet goed (die is ziek aan het worden, die heeft trouwens een heel zware hooiallergie, dus hooi binnen pakken is altijd een kwelling voor hem ondanks zijn medicamenten.)
Ze hebben vandaag al het losse hooi gekregen en zo'n nieuwe baal in hun netten (4.5 m aan hooinet).
Normaal vul ik die 2 netten met 2 balen hooi (van vorige leverancier, die dus ondertussen niet meer moet komen) en vandaag heb ik de 2 netten netjes gevuld met maar 1 baal hooi.
En ik heb alles berekend op 1.5 baal hooi per dag

Wij gaan hooi over hebben.
Door de frats met het hooi, heb ik nu al hooi (voor volgend jaar) bij de nieuwe leverancier besteld. Dit zijn mooiere pressen en het kost me minder. Dus een goede deal in mijn ogen.
Fijn, goed nieuws over Mette...tenminste....ik durf dat voorzichtig zo te noemen als hij zo rondscheurt en alweer ongein aan het uithalen is 
Keandra al aan het bedenken wat voor leuke dingen jullie kunnen doen met het geld dat jullie nu gaan uitsparen

Heros heeft gisteren bedacht dat er eigenlijk geen enkele reden was waarom hij zichzelf en kornuiten geen toegang tot het "kleine spaarweitje" zou verschaffen. Ik heb een klein stukje wei achter de paddock afgezet wat ik laat groeien en dan vind ik het altijd helemaal leuk als ze daar dan "op" mogen...dan zijn ze zo blij...rollen, briesen...rondjes....'the works'. Heros gunde mij dat aanzicht blijkbaar nu al (volgend weekend zouden ze daar weer op hebben gemogen)....de lummel!
Cos en Spooky Sue bleven braaf in de paddock en grote wei....maar Jacky en P.C. (uiteraard *rolt met ogen*) lieten zich verleiden. 3 prikpaaltjes kapot...en alles op 1 paaltje na...helemaal plat en om. Ik joeg ze er weer uit...maar die langpoot gaat vervolgens voor de (hooguit) 50cm staan die nog omhoog stond..."heeeelp ik weet het niet ik weet het niet ik weet het niet ik kan er niet uit....heeeeeeelp...waar moet ik langs"......nou echt...de herseninhoud van een walnoot...meer kan het niet zijn...pffffffft.....

Keandra al aan het bedenken wat voor leuke dingen jullie kunnen doen met het geld dat jullie nu gaan uitsparen

Heros heeft gisteren bedacht dat er eigenlijk geen enkele reden was waarom hij zichzelf en kornuiten geen toegang tot het "kleine spaarweitje" zou verschaffen. Ik heb een klein stukje wei achter de paddock afgezet wat ik laat groeien en dan vind ik het altijd helemaal leuk als ze daar dan "op" mogen...dan zijn ze zo blij...rollen, briesen...rondjes....'the works'. Heros gunde mij dat aanzicht blijkbaar nu al (volgend weekend zouden ze daar weer op hebben gemogen)....de lummel!
Cos en Spooky Sue bleven braaf in de paddock en grote wei....maar Jacky en P.C. (uiteraard *rolt met ogen*) lieten zich verleiden. 3 prikpaaltjes kapot...en alles op 1 paaltje na...helemaal plat en om. Ik joeg ze er weer uit...maar die langpoot gaat vervolgens voor de (hooguit) 50cm staan die nog omhoog stond..."heeeelp ik weet het niet ik weet het niet ik weet het niet ik kan er niet uit....heeeeeeelp...waar moet ik langs"......nou echt...de herseninhoud van een walnoot...meer kan het niet zijn...pffffffft.....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Misschien moeten we Heros en Mette eens samen zetten... volgens mij zijn dat twee Oelewappers bij elkaar
Wat een druif he, voor dat ene stukje blijven staan wat nog recht staat nadat je het zelf hebt gesloopt....

Wat een druif he, voor dat ene stukje blijven staan wat nog recht staat nadat je het zelf hebt gesloopt....
Ik mag zorgen voor
Daar mag Swann dan wel bij hoor.
Die ontsnapt ook zonder dat ze het zich nadien herinnert.
En nee, ik heb nog niet nagedacht wat ik met mijn uitgespaarde centen ga doen. Maar volgend jaar gaan we 2 dagen naar Equitana, dus mijn portemonnee zal heel blij zijn als we op iets kunnen besparen.
Die ontsnapt ook zonder dat ze het zich nadien herinnert.
En nee, ik heb nog niet nagedacht wat ik met mijn uitgespaarde centen ga doen. Maar volgend jaar gaan we 2 dagen naar Equitana, dus mijn portemonnee zal heel blij zijn als we op iets kunnen besparen.

-
Do, ga jij met Hepsie zondag naar Fjovrili? Ik zit te bedenken of ik met dochterlief zal gaan kijken....
Ik mag zorgen voor
-
Ik ga, vooralsnog, zondag kijken bij Fjovrili. Lekker een dagje met mijn dochter op stap. Zal ons beide goed doen.
Mette liet vanmorgen zien dat op een kleine volte galopperen weer lukt, pfffttt zal de wind en koudere weer wel zijn. Lajke was aardig klaar met hem en schopte richting hem, dik verdient, wat een klier is het.
Wel leuk is dat ze naast de wei goed hebben versierd omdat er iemand 18 is geworden, al die wapperende vlaggetjes, ballonnen etc, interesseert hem niets.
Mette liet vanmorgen zien dat op een kleine volte galopperen weer lukt, pfffttt zal de wind en koudere weer wel zijn. Lajke was aardig klaar met hem en schopte richting hem, dik verdient, wat een klier is het.
Wel leuk is dat ze naast de wei goed hebben versierd omdat er iemand 18 is geworden, al die wapperende vlaggetjes, ballonnen etc, interesseert hem niets.
Ik mag zorgen voor
-
Trots op mijn Mette/etter.... vanmorgen hooi gaan brengen omdat het gras ver mindert op de wei waar ze nu staan. De koeien uit de buurwei zijn weg dus toch weer vliegen.
Terwijl ze al hooi hadden, eerst Lajke het halster om gedaan en stukje verder in staan sprayen tegen de vliegen (die ondergaat dat).
Daarna Mette bij zijn hooi weggehaald om het zelfde te doen. 1 keer boos NEE gezegd en daarna bleef hij braaf staan om zich te laten sprayen, geen gedraai, niet weg proberen te lopen, geen gebijt of andere ongein. Rustig blijven staan toen ik halster af deed (hij kan nog wel eens zijn hoofd er dan snel uittrekken en proberen te dreigen of weg te rennen), het scheelt vast dat het niet hard waait.
We komen er wel, heeeeeeel langzaam en het zal wel nooit zo;n lief zachtaardig meewerkend paard worden als Lajke waar je op je blote voeten bij wijze van spreken mee op straat zonder touwtje kunt wandelen. Maar ik heb hoop dat er een moment komt dat ik met hem met gewone schoenen/laarzen met de kinderen er bij van wei naar wei durf te wandelen ipv bergschoenen aan te doen om me in ieder geval stevig in mijn schoenen te voelen staan en de kinderen thuis te laten.
Terwijl ze al hooi hadden, eerst Lajke het halster om gedaan en stukje verder in staan sprayen tegen de vliegen (die ondergaat dat).
Daarna Mette bij zijn hooi weggehaald om het zelfde te doen. 1 keer boos NEE gezegd en daarna bleef hij braaf staan om zich te laten sprayen, geen gedraai, niet weg proberen te lopen, geen gebijt of andere ongein. Rustig blijven staan toen ik halster af deed (hij kan nog wel eens zijn hoofd er dan snel uittrekken en proberen te dreigen of weg te rennen), het scheelt vast dat het niet hard waait.
We komen er wel, heeeeeeel langzaam en het zal wel nooit zo;n lief zachtaardig meewerkend paard worden als Lajke waar je op je blote voeten bij wijze van spreken mee op straat zonder touwtje kunt wandelen. Maar ik heb hoop dat er een moment komt dat ik met hem met gewone schoenen/laarzen met de kinderen er bij van wei naar wei durf te wandelen ipv bergschoenen aan te doen om me in ieder geval stevig in mijn schoenen te voelen staan en de kinderen thuis te laten.
Ik mag zorgen voor
Hindra is gisteren tijdens een thuiskeuring gekeurd. Ze kreeg een 1e premie met 36 pnt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Gefeliciteerd Anita! Mooi score voor haar.
Ik mag zorgen voor
Noop.. had het wel soort van in gedachten maar heb een niets doe weekeind nodig, ben stukBloemetje75 schreef:Do, ga jij met Hepsie zondag naar Fjovrili? Ik zit te bedenken of ik met dochterlief zal gaan kijken....

Zat er al aan te komen, maar was in de ontkenningsfase en he! Heb de meest gave foto's van vorig weekeind en weekeind daarvoor, maar nu dus echt WEEKEIND!!!
Anita, super hoor, overigens pracht uitvinding zo'n thuis keuring.
-
Jammer Do, had de Hepsie graag gezien. Maar kan me goed voorstellen dat een "ik doe niets weekend" ook dringend is!
Ik mag zorgen voor
-
We gaan wel lekker zondag, wil Gio ook wel eens in het echt zien en er komen wat mensen van Belgisch Limburg dus ook leuk!
Ik mag zorgen voor
Leek me wel heel leuk om mee te doen.
Maar aangezien we nog maar max half uurtje rijden is helemaal naar Limburg voor een dingetje wel heel ver.
En ik wil WEEKEIND! Volgend jaar dan!! Dan is de minitaxi wel zover dat ze met paar dingetjes mee kan doen.
Maar aangezien we nog maar max half uurtje rijden is helemaal naar Limburg voor een dingetje wel heel ver.
En ik wil WEEKEIND! Volgend jaar dan!! Dan is de minitaxi wel zover dat ze met paar dingetjes mee kan doen.
-
Ik ben zo blij! Vandaag zelf voor het eerst op Mette gezeten.... Paar rondjes in stap door de wei achter Lajke aan. Stuur zit er redelijk op en rem ook. Ik heb nu wel met menhoofdstel gereden omdat hij met dat hoofdstel om de knop op "werken" heeft staan en ik dat nu wel heel makkelijk vind. Overstap naar ander hoofdstel komt vanzelf.
Hij kan in stap zowel links als rechtsom, knappe pony!
Hij kan in stap zowel links als rechtsom, knappe pony!
Ik mag zorgen voor
Wat leuk OP Mette!
Ach overstap van hoofdstel is overrated.. Hier hang ik er al sinds jaar en dag dat in wat toevallig voor mijn voeten komt en daar hebben ze nog nooit een probleem van gemaakt.
Ach overstap van hoofdstel is overrated.. Hier hang ik er al sinds jaar en dag dat in wat toevallig voor mijn voeten komt en daar hebben ze nog nooit een probleem van gemaakt.