Gistermiddag gingen Iwan, ik en Raya (zij gaat mee als handpaard) heerlijk het bos in, wat was het genieten in het tshirt door de oranje gekleurde bossen.
Na het rijden ze lekker op stal gezet, rond 16.30 uur en rond 17.30 uur belde een stalgenote, Iwan is niet goed, hij ligt en staat en ligt. Pizza achter de kiezen gedrukt en rond 17.45 was ik al weer op stal.
Iwan heeft wel vaker wat koliek gehad, maar ik wist gelijk dat dit niet goed was. DA gebeld (Wolvega) en die waren er met 20 minuten.
Opvoelen, pijnstiller... Er was een vrouwelijke DA bij van de faculteit in Gent en zij zei wat heeft hij daar? Ik zeg dat is zijn litteken van 2003, dat zit er al jaren vanwege zijn niersteen operatie. Ze zegt volgens mij zit er een stuk darm in. Lijkt ons verstandig om hem naar de kliniek te brengen om met een echo te kijken. Dus auto opgehaald en rond 19.00 uur op de kliniek.
Daar het echo apparaat op dat gedeelte en er bleek inderdaad een stuk darm door het oude litteken te zijn gezakt en toen ze verder keken bleek er ook een stuk darm gescheurd te zijn.
Tja opereren was wel een optie, geen optie... Ik en mijn moeder zeiden gelijk, dat red hij niet, en wat krijg je er voor terug? Kasplantje, moeilijke eter ed. We moeten realistisch zijn, hij is 26 jaar en vanmiddag waren we nog 1,5 uur in het bos!!
Om 20.00 uur is hij heen gegaan, in bij zijn van mijn moeder en ikzelf....
Ongelofelijk wat een avond, in zo'n korte tijd....

Na 23 jaar je aller beste vriend te zien heen gaan..... Ik kan het nog bevatten..