Aanmelden stamboek site, lid??

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
_Marjon_

Aanmelden stamboek site, lid??

Bericht door _Marjon_ » do 18 sep 2014, 10:18

Hallo,

Van de week heb ik me aangemeld op de stamboek site omdat ik graag wat keurings uitslagen wilde zien.
Dus een account aan gemaakt.

Vervolgens krijg ik nu op de mail een lid nummer. Huh lid nummer?
Dus mail gestuurd, en blijkbaar ben ik nu aangemeld als nieuw lid van het stamboek?
Dus weer gemaild, maar de communicatie is zo slecht, zo niet mee werkend..
Heb uitgelegd dat ik alleen uitslagen wilde bekijken en me dus gewoon kon registreren, dat ik geen lid
wil worden omdat mijn fjord Belgisch papier heeft.
Krijg ik terug dat 'achter' de inlog alleen voor leden is, zie bijlage over nieuwe leden, niks over of ik nu wel of
geen lid meer ben omdat ik in de mail ervoor al had aangegeven dat ik geen lid wil worden van het stamboek en dus ook niet ga betalen....
Maar daar word dus geen response aan gegeven.

Vroeg me af of meer mensen hier 'ervaring' mee hebben. En wat ik nu het beste kan doen, want blijkbaar snappen ze geen drol van wat ik ze stuur, en dat frustreerd me..
Klopt het dat ze je gewoon uitschrijven als je niet betaald, dat heb ik eens gehoord. Zit natuurlijk niet te wachten op een rekening en eventuele aanmaning..

Zo tot zover mijn frustratie... Ik lees de uitslagen wel op FW ;).
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Mieke

Re: Aanmelden stamboek site, lid??

Bericht door Mieke » do 18 sep 2014, 11:05

Zo te zien hoef je alleen je gegevens in te vullen en nergens akkoord te gaan met enige voorwaarden? Als dat zo is zijn ze volgens mij zelfs strafbaar bezig namelijk. Ze kunnen je niet zonder enige notie n lidmaatschap aansmeren natuurlijk. Zou ne er niet te druk om maken, ze hebben geen poot om op te staan. (Tenzij je met voorwaarden akkoord bent gegaan en het daar dus in vermeld staat)
Ctje :)
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » do 18 sep 2014, 11:16

Zover ik weet niet. Kan op mijn telefoon niet kijken helaas maar ik zal het thuis eens doen.
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Jilly

Bericht door Jilly » do 18 sep 2014, 16:49

Vaag weer ja! Ik zou me er niet te veel van aantrekken.
Als ze geld en tijd willen spenderen aan leden werven op deze vreemde manier, rekeningen en aanmaningen sturen: lekker hun zorg! :D
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Fran

Bericht door Fran » vr 19 sep 2014, 20:16

Nee, heb hier zelf geen ervaring mee. Maar het lijkt me op zich wel logisch dat de leden 'achter de schermen' mogen en de niet-leden niet.
Gek dat je dan gelijk een lidmaatschap krijgt toegezonden. Denk gewoon niet op reageren.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Fran

Bericht door Fran » vr 19 sep 2014, 20:16

Nee, heb hier zelf geen ervaring mee. Maar het lijkt me op zich wel logisch dat de leden 'achter de schermen' mogen en de niet-leden niet.
Gek dat je dan gelijk een lidmaatschap krijgt toegezonden. Denk gewoon niet op reageren.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 sep 2014, 12:14

Het staat inderdaad niet duidelijk op de stamboeksite vermeld dat het 'log in'-deel enkel voor leden van het Nederlands Fjordenstamboek bedoeld is en registratie zorgt voor aanmelding van een lidmaatschap. Dat zal nu, aangezien jij er bericht van hebt gedaan, wel duidelijk geworden zijn. Omdat er geen voorwaarden staan beschreven bij het registratie-onderdeel hoef jij je geen onnodig zorgen te maken want je hebt geen akkoord gegeven voor lidmaatschap. (Maar geldt wel: Don't mind them for trying. Je hebt in ieder geval nu wel aangegeven hoe en wat, dus moet duidelijk zijn dat je daar dus niet van op de hoogte was en niet op zit te wachten. Jou 'registratie' zal dan ook ongedaan gemaakt moeten worden.)

Mensen die lid zijn zijn overigens wel op de hoogte van het 'achter de schermen' voor de leden. Maar snap ook dat het stukje 'registreren' onduidelijkheid schept i.c.m. fora....desalniettemin registreer je je hier natuurlijk niet bij een 'openbaar item' als een forum maar bij een 'vereniging' (maar geeft zonder melding van en akkoord als gevolg, geen vrijbrief voor)
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie