Swann aan het werk

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Keandra

Swann aan het werk

Bericht door Keandra » zo 03 aug 2014, 06:47

Hier zijn we stilletjes aan begonnen met Swann in te rijden.
Dit heel rustig aan, want als het van Swann afhangt dan gaat het allemaal op sneltreintempo en dat is ook niet nodig.

Dus Swann krijgt voorlopig les opgezadeld worden, opgetoomd worden, de hele rompslomp (met de bijhorende poets en knuffelbeurt ook hoor).
Dan is het longeertijd. Even de knopjes erop zetten voor de stemhulpen en het zot er een beetje afwerken.
En dan mag Arwen erop, altijd even spannend (of ben ik dat als mama).

Gisteren is Swann de eerste keer gelongeerd met hoofdstelletje op en teugeltjes.
De weinige foto's zijn gemaakt toen Arwen geen druk op de teugels pakte. (ze heeft een zadelknop om zich aan vast te houden)

Afbeelding

Afbeelding

We zijn heel blij met de manier waarop de pony vordert.
Juist moet Arwen nog iets terug afleren en dat wordt een moeilijke. Arwen heeft op de manege geleerd om te kappen met haar benen, ze zwaait haar benen omhoog om dan met een slag tegen de buik te laten rusten. Swann reageert hier wel op, maar we willen dat ze dat eigenlijk niet doet omdat we dat echt vuil en nutteloos vinden als het zachtjes ook kan. Dus bij de volgende rijles op de manege worden ze daarop aangesproken dat ze het maar anders moeten aanleren, Arwen moet paardvriendelijk leren rijden op elke pony, niet enkel op Swann.
janna
Contacteer:

Re: Swann aan het werk

Bericht door janna » zo 03 aug 2014, 09:12

Dat gaat ook goed zeg, dat Arwen daar nu al schik aan heeft zeg die is er vroeg bij zo met een jong paardje.
Maar slim dat je er wat van gaat zeggen in de les, die klapperbenen weet nog heel goed hoe dat met jonge ruitertjes gaat.... maar zeker niet handig idd bij van deze jonge paardjes.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 03 aug 2014, 10:07

Knappe Swann! :)
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 03 aug 2014, 15:04

Dat ziet er leuk uit
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 03 aug 2014, 19:50

Oh, wat leuk Swann!!

Ook al zo'n super guppie!

En inderdaad, dat is geen manier om kinderen te leren rijden, kan ook anders.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Freek

Bericht door Freek » ma 04 aug 2014, 10:21

Ziet er goed uit!
wat een knapperd die Swann!
helaas ken ik zo nog een paar maneges die zo kinderen leren rijden als je er wat van zegt nee is niet waar en blah blah.. ik hoop dat ze daar wel wat aan gaan doen! en vindt het jammer als een manege het zo laat door gaan.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 04 aug 2014, 12:45

Doet me wel aan vroeger denken, zo zat ik als gup ook te paard...beentjes hoog in de lucht en bam (nouja voor die pony's was het waarschijnlijk weinig bam vanwege de kinderlijke kippenkracht, maar het leek heel wat) en dan in een treintje stoicijns achter elkaar aan het uur uitzingen 8)7...wát een basis. Goed uitleggen en desnoods beugeltjes met een elastiek aan elkaar verbinden, dan snapt ze het bij Swann ook dat het niet nodig is. Superleuk dat Swann het zo braaf doet!
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie