H-tjes worden 3 in deel 3....
-
Re: H-tjes worden 3 in deel 3....
Mmm ik wil ook niet weten hoe Metter er uit ziet over paar weken. Hoewel ze op weiland staan met nodige onkruid en ze de "bloemenweide" hebben bijgekregen van de boer. Zijn vooral kaakspieren die getraind worden. Ohh en ze moeten berg op voor de waterbak of uit een beek drinken....
Net zadel gaan passen, kan een kieffer overnemen, ik twijfel. Hij lijkt nu nog net wat te breed maar volgend jaar zal hij dan natuurlijk heel goed liggen als meneertje wat breder is.
Net zadel gaan passen, kan een kieffer overnemen, ik twijfel. Hij lijkt nu nog net wat te breed maar volgend jaar zal hij dan natuurlijk heel goed liggen als meneertje wat breder is.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Fimke blijft aardig slank, terwijl Udo toch wel volslank is nu hihi.
Fijne zadels die kieffers, maar weet niet of je al vrij snel wilt gaan beginnen met rijden Marjolein, want dan zou ik persoonlijk het zadel niet kopen, een slecht passend zadel en zeker bij jonge paarden kan voor veel problemen zorgen. Anders zou je hem inderdaad voor volgend jaar kunnen kopen, maar ja of ie dan wel past weet je nu natuurlijk niet en zit je straks misschien met een zadel dat niet past. Maar ja dan kun je hem altijd nog doorverkopen natuurlijk.
Fijne zadels die kieffers, maar weet niet of je al vrij snel wilt gaan beginnen met rijden Marjolein, want dan zou ik persoonlijk het zadel niet kopen, een slecht passend zadel en zeker bij jonge paarden kan voor veel problemen zorgen. Anders zou je hem inderdaad voor volgend jaar kunnen kopen, maar ja of ie dan wel past weet je nu natuurlijk niet en zit je straks misschien met een zadel dat niet past. Maar ja dan kun je hem altijd nog doorverkopen natuurlijk.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Ik heb hem gekocht, beetje op de gok voor volgend jaar.
Het zadel van Lajke ligt redelijk goed op Mette.
Dit zadel heb ik nu gepast met heel dun sjabrak, met dikker sjabrak en eventueel gelkussen ligt het denk ik wel goed (maar weer 40 km rijden om even dik sjabrak te halen zag ik niet zitten).
Het is veel lichter dan de KN van Lajke.
En zo niet, verkoop ik het weer..... Het is toch gokken met zadels en jong paard.
Wat een regen vandaag he, boer blij. Die was al aan het hopen op veel regen de komende dagen omdat het zo droog is.
Het zadel van Lajke ligt redelijk goed op Mette.
Dit zadel heb ik nu gepast met heel dun sjabrak, met dikker sjabrak en eventueel gelkussen ligt het denk ik wel goed (maar weer 40 km rijden om even dik sjabrak te halen zag ik niet zitten).
Het is veel lichter dan de KN van Lajke.
En zo niet, verkoop ik het weer..... Het is toch gokken met zadels en jong paard.
Wat een regen vandaag he, boer blij. Die was al aan het hopen op veel regen de komende dagen omdat het zo droog is.
Ik mag zorgen voor
-
Als Mette zo door eet als hij nu doet op logeeradres, dan past het zadel al als ik hem weer ophaal

Ik mag zorgen voor
whahahaha, probleem opgelost 

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Net bij de paardjes geweest, wat een vliegen al weer! Heb ze de vliegenkap weer omgedaan, halster daaroverheen met vliegenflappen (van die ouderwetse koeien dingen) er aan gebonden.
Mette had al aardig schaafplek op een voorbeen en 2 striemen. Geen idee wat hij heeft gedaan, raar beest! Verder zie je al wat ze gegeten hebben sinds zondagavond
Nouja dit is groeizaam weer en ze hebben nog een hele bloemenweide en anders dan gaan ze op ander stuk. De boer zal het wel regelen.
Mette had al aardig schaafplek op een voorbeen en 2 striemen. Geen idee wat hij heeft gedaan, raar beest! Verder zie je al wat ze gegeten hebben sinds zondagavond

Ik mag zorgen voor
Ik ben ook wel blij met dat groeizaam weer.
We zijn bijna door het hele lange stengelige gras door (vanavond weer op een ander stukje) (hebben nog voor 2 weken) en dan beginnen ze weer aan hun eerste stukje.
Op dat eerste stukje staat het al weer bijna allemaal in het aar, dus minder suikers en beter voor ze.
Volgende week dinsdag gaat leslie met mijn pa normaal de schuilstal plaatsen. Hebben ze weer een extra schuilmogelijkheid (nu onder de bomen).
Dan is het enige zware werk nog het hooi laten komen, en daar is het nu ook het weer niet voor.
Zal een heel pak geruster zijn eens dat binnen is eerlijk gezegd.
Ben al blij dat die hooiboer ons verzekerd heeft dat we onze bestelling zeker zullen hebben.
We zijn bijna door het hele lange stengelige gras door (vanavond weer op een ander stukje) (hebben nog voor 2 weken) en dan beginnen ze weer aan hun eerste stukje.
Op dat eerste stukje staat het al weer bijna allemaal in het aar, dus minder suikers en beter voor ze.
Volgende week dinsdag gaat leslie met mijn pa normaal de schuilstal plaatsen. Hebben ze weer een extra schuilmogelijkheid (nu onder de bomen).
Dan is het enige zware werk nog het hooi laten komen, en daar is het nu ook het weer niet voor.
Zal een heel pak geruster zijn eens dat binnen is eerlijk gezegd.
Ben al blij dat die hooiboer ons verzekerd heeft dat we onze bestelling zeker zullen hebben.
Hier ook zoveel dazen!!
Vanmiddag de paarden een paar uur op stal gedaan. Hjala ging gelijk staan dutten. Die heeft echt geen rust gehad met die stomme prikbeesten.
Vanavond zijn ze weer naar buiten gegaan.
Mijn zadel is ook binnen!!! Gister is dan eindelijk mijn wintec wide binnengekomen! Mooi licht zafeltje en mooi verstelbaar dus groeien mag nog!
Ze is alleen na het afvallen alweer aangekomen.... Het ging zo goed, maar eerst met slecht weer en nu juist zo heet is actief dingen doen ook niet echt een optie.
De laatste keer rijden afgelopen zaterdag ging wel weer super. De laatste keren het hoofdstel niet meer aangeraakt dus die maar thuis gelaten. Ging super op het touwhalstertje. Geen enkele keer een strenge fase gehad dus heel blij!
Vanmiddag de paarden een paar uur op stal gedaan. Hjala ging gelijk staan dutten. Die heeft echt geen rust gehad met die stomme prikbeesten.
Vanavond zijn ze weer naar buiten gegaan.
Mijn zadel is ook binnen!!! Gister is dan eindelijk mijn wintec wide binnengekomen! Mooi licht zafeltje en mooi verstelbaar dus groeien mag nog!

Ze is alleen na het afvallen alweer aangekomen.... Het ging zo goed, maar eerst met slecht weer en nu juist zo heet is actief dingen doen ook niet echt een optie.
De laatste keer rijden afgelopen zaterdag ging wel weer super. De laatste keren het hoofdstel niet meer aangeraakt dus die maar thuis gelaten. Ging super op het touwhalstertje. Geen enkele keer een strenge fase gehad dus heel blij!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Harvey is ook zadelmak en kan alleen los in de bak rondjes draven en van hand veranderen.
Knappe poownie!!

Echt een kind van zijn moeder
Knappe poownie!!

Echt een kind van zijn moeder

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Cool, dat belooft voor volgend jaar of voor binnen 2 jaar met Denna.
Hier zijn we de schuilstal aan het zetten (beetje bij beetje, want in deze hitte, is op de weide 35°), dus Swann zit weer zonder werk.
Het enige dat Swann voor het ogenblik doet is mooi zijn (is makkelijk natuurlijk), groeien (haar ego surtout) en tonen waar we nog iets aan de omheining moeten doen
.
Zeker dat laatste is ze heel goed in. Kop naar beneden, nek eronder en zelfs al staat er prik prik op, het lukt haar om te ontsnappen.
Dus maar extra prikpaaltjes op een paar plaatsen gezet. Nu lukt het niet meer.
Hier zijn we de schuilstal aan het zetten (beetje bij beetje, want in deze hitte, is op de weide 35°), dus Swann zit weer zonder werk.
Het enige dat Swann voor het ogenblik doet is mooi zijn (is makkelijk natuurlijk), groeien (haar ego surtout) en tonen waar we nog iets aan de omheining moeten doen

Zeker dat laatste is ze heel goed in. Kop naar beneden, nek eronder en zelfs al staat er prik prik op, het lukt haar om te ontsnappen.

Dus maar extra prikpaaltjes op een paar plaatsen gezet. Nu lukt het niet meer.
-
Morgen zit onze 2 weken vakantie in Duitsland er weer op. Dan 6 uurtjes in de hitte in de auto naar huis rijden
. Koffers thuis dumpen en de hond een dikke knuffel geven (die heeft 2 weken bij mijn ouders gelogeerd) en dan op naar de paarden. Ben benieuwd hoe die eruit zien. Zullen ook wel goed aangkomen zijn van al het gras.
Volgende week achter een zadel voor Hummer aan. En dan gaat we langzaam ook beginnen. Ben benieuwd hoe hij het oppakt. Denk zelf dat hij wel rustig blijft maar je weet het maar nooit natuurlijk.

Volgende week achter een zadel voor Hummer aan. En dan gaat we langzaam ook beginnen. Ben benieuwd hoe hij het oppakt. Denk zelf dat hij wel rustig blijft maar je weet het maar nooit natuurlijk.
-
Ben nu dus op zoek naar een zadel voor Hummer. Ik dacht zelf aan een zadel met verwisselbare boom. Een wintec of zo. Heb al een paar gezien, of verkocht of gewoon heel ver weg. Nu willen ze wel verzenden maar ik vind het een risico om eerst zoveel geld over te maken.
Wat voor zadel hebben jullie en wat voor boom maat?
Wat voor zadel hebben jullie en wat voor boom maat?
Wat leuk dat Hummer straks rustig aan aan het werk mag. Ik denk dat hij dat erg leuk vindt, als hij net zo makkelijk in te rijden is als zijn moeder destijds moet dat wel goed komen. Op Pluk heb ik een Thorowgood T4 Cob liggen met verwisselbare boom, dit bevalt mij prima maar er wordt niet echt veel gereden op Pluk dus een echt goed beeld kan ik je niet geven. Pluk heeft een XXW (extra extra wijd
) boom in zitten als ik mij niet vergis. Hummer is ook niet echt smal. Er zijn wel "meetdingen" verkrijgbaar voor een indicatie van de boommaat.

Ik heb een wintec liggen (voor Denna volgend jaar, indien het past). Bij zadelmaker gekocht en aangepast zodat niet alleen de boom paste maar ook de kussens goed aansluiten.
De wintec die ik heb is een VZH 500. En dan de laatste nieuwe versie. Bij oudere modellen zijn de kussens niet optimaal aanpasbaar (toch niet bij de cair versies)
De wintec die ik heb is een VZH 500. En dan de laatste nieuwe versie. Bij oudere modellen zijn de kussens niet optimaal aanpasbaar (toch niet bij de cair versies)
Ik heb voor Heros een JC Onyx gekocht met een brede boom. Is nu vooralsnog eerst voor het zadelmak maken en is hem nog iets ruim (heb er een bontonderlegger onder). Cayleigh's zadeltje van Aurora lijkt momenteel heel goed op hem te liggen en dat is wel erg leuk voor als Cayleigh er zo af en toe eens op wil zitten (zit voor haar toch een stuk makkelijker een 16" met dat mini kontje...al heeft ze op Jacky ook een 17,5" maar die hebben we er bijgekocht omdat Jacky geen makkelijk zadel-model heeft en deze was op haar aangepast)
Ik zou heel graag uiteindelijk een Startrekk Westernzadel willen voor Heros...
Ik zou heel graag uiteindelijk een Startrekk Westernzadel willen voor Heros...

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ik heb mazzel. Sjol haar zadel past op Hepsie.
Is overigens een bates caprili met verwisselbare boom, maar zou zeker geen wintec of thorow good of welk merk dan ook kopen zonder te passen.
Ook mijn zadel met verwisselbare boom past echt niet op alle paarden, pasvorm is meer dan een boom.
Is overigens een bates caprili met verwisselbare boom, maar zou zeker geen wintec of thorow good of welk merk dan ook kopen zonder te passen.
Ook mijn zadel met verwisselbare boom past echt niet op alle paarden, pasvorm is meer dan een boom.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Dat is waar Do, mijn wintecje was destijds aangepast aan Jalenka. En als dat niet gaat op Denna dan pas komt er een ander zadel.
Swann heeft de barefoot western kids (arizona model).
Vandaag met Swann (driftkikker) aan de slag gegaan.
Wat voor een fjord een mug is, was voor haar een olifant.
Vangen, oei wat is dat? Normaal altijd doodbraaf, tot Leslie tegen de schrikdraad loopt en schrikt hiervan (had elektriciteit nog niet uit gezet). Swann wou zich niet laten pakken door Leslie. Uiteindelijk is ze toch op het longeerstukje gekomen (zonder jagen of zo) en toen is ze heel even gekalmeerd.
Leslie ging haar even longeren. Wat bij een fjord een tikje is, was een Swann een mep. Op het minste verandering van toon, stap van jezelf en je had een reactie.
Dat heeft even geduurd tegen dat dat scherp hitsig randje eraf was.
Toen heeft ze nog even geprobeerd van de draad te springen (zelfde manier als vorige keer, zelfde aanloophoek), enkel ik stond in de weg. Ik stond aan de andere kant van de draad en zag haar springen. Toen ze afzette zag ze mij en wou ze toch nog de sprong minderen (springen op baasje is niet goed) maar ze kwam dus tegen 3 lijnen schrikdraad.
Redelijk wat paniek van mij en Swann (Leslie ook, maar die was heel hard geschrokken), uiteindelijk is ze zonder kleerscheuren uit de draad gestapt. (geheel rustig trouwens, altijd op de meest onmogelijke momenten
) Heb haar toen even op de piste laten loslopen voordat ik ze bij me nam. (bij mij komen is altijd goed, nooit problemen mee, mannen is een ander paar mouwen)
Nadien met de longe nog even gelongeerd (madam moet maar leren dat uitbreken niet stoppen met werken betekent) hiermee kon ze ook niet springen door de lichte druk naar binnen.
Hierna nog even haar zadel op (nog steeds met halster trouwens) en aangesingeld, wat heel goed ging voor de 2e keer.
Arwen is er dan nog even opgegaan (was al lang een belofte, laatste keer dat ze op Swann gezeten had was 22 april) en vanaf dan heeft Swann haar geen voetje meer miszet.
Hele historie. Swann die driftkikker wou zijn. Met als resultaat dat mijn rechterhand zo raar voelt omdat ik eigenlijk met mijn handen Swann tijdens haar sprong afgeweerd heb. Ze had toen alle draden tegen haar gespannen en die zijn ook tegen mijn hand gekomen.
Toch wel even schrikken hoor zo. pff
Dit weekend (zondag) heeft ze continu bij ons gestaan bij het plaatsen van de schuilstal (cirkelzaag, generator), nooit schrik gehad van al het lawaai.
Terwijl alles aan stond, konden de kids haar rustig borstelen. Alles was haar goed.
Vandaag had ze precies een beetje het tegenovergestelde.
Swann heeft de barefoot western kids (arizona model).
Vandaag met Swann (driftkikker) aan de slag gegaan.
Wat voor een fjord een mug is, was voor haar een olifant.

Vangen, oei wat is dat? Normaal altijd doodbraaf, tot Leslie tegen de schrikdraad loopt en schrikt hiervan (had elektriciteit nog niet uit gezet). Swann wou zich niet laten pakken door Leslie. Uiteindelijk is ze toch op het longeerstukje gekomen (zonder jagen of zo) en toen is ze heel even gekalmeerd.
Leslie ging haar even longeren. Wat bij een fjord een tikje is, was een Swann een mep. Op het minste verandering van toon, stap van jezelf en je had een reactie.
Dat heeft even geduurd tegen dat dat scherp hitsig randje eraf was.
Toen heeft ze nog even geprobeerd van de draad te springen (zelfde manier als vorige keer, zelfde aanloophoek), enkel ik stond in de weg. Ik stond aan de andere kant van de draad en zag haar springen. Toen ze afzette zag ze mij en wou ze toch nog de sprong minderen (springen op baasje is niet goed) maar ze kwam dus tegen 3 lijnen schrikdraad.
Redelijk wat paniek van mij en Swann (Leslie ook, maar die was heel hard geschrokken), uiteindelijk is ze zonder kleerscheuren uit de draad gestapt. (geheel rustig trouwens, altijd op de meest onmogelijke momenten

Nadien met de longe nog even gelongeerd (madam moet maar leren dat uitbreken niet stoppen met werken betekent) hiermee kon ze ook niet springen door de lichte druk naar binnen.
Hierna nog even haar zadel op (nog steeds met halster trouwens) en aangesingeld, wat heel goed ging voor de 2e keer.
Arwen is er dan nog even opgegaan (was al lang een belofte, laatste keer dat ze op Swann gezeten had was 22 april) en vanaf dan heeft Swann haar geen voetje meer miszet.

Hele historie. Swann die driftkikker wou zijn. Met als resultaat dat mijn rechterhand zo raar voelt omdat ik eigenlijk met mijn handen Swann tijdens haar sprong afgeweerd heb. Ze had toen alle draden tegen haar gespannen en die zijn ook tegen mijn hand gekomen.
Toch wel even schrikken hoor zo. pff
Dit weekend (zondag) heeft ze continu bij ons gestaan bij het plaatsen van de schuilstal (cirkelzaag, generator), nooit schrik gehad van al het lawaai.
Terwijl alles aan stond, konden de kids haar rustig borstelen. Alles was haar goed.
Vandaag had ze precies een beetje het tegenovergestelde.
-
Ik heb een zadel gevonden voor Hummer.
We zijn wel heel wat keren terug geweest voor een goed passend zadel maar het is uit eindelijk gelukt. Het is een pro rider geword wel met de breedste boom. In de toekomst komt er vast nog een ander zadel maar deze ligt op dit moment heel goed op hem. Hummer bleef heel braaf staan met al dat gepast.
Eind van de week is zijn vakantie dus over en mag hij ook aan de bak.

Eind van de week is zijn vakantie dus over en mag hij ook aan de bak.
Ik heb boom loos voor mijn paarden. Voor Udo een barefoot Cheyenne en voor Film een barefoot Madrid, dat is een Spaans model, heb er ook barocke beugels bij, en een barock hoofdstel.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Hummer is super braaf, het is net of hij het al jaren onder het zadel is. We blijven het natuurlijk wel rustig aan doen. Doel is dat hij tegen de winter een lesje van een half uur kan lopen. Gaat vast wel goed komen.

1e keer een zadel op.
Kan het ook niet laten om jullie even een foto van ons nieuwste familielid te showen.
Hij is van mijn oudste dochter. Alvast gekregen voor haar verjaardag.
Hij is 8 weken oude beaglepup en heet (mini)Cooper. (jongste dochter heeft dus een Hummer en oudste dochter heeft een mini cooper
)

1e keer een zadel op.
Kan het ook niet laten om jullie even een foto van ons nieuwste familielid te showen.
Hij is van mijn oudste dochter. Alvast gekregen voor haar verjaardag.
Hij is 8 weken oude beaglepup en heet (mini)Cooper. (jongste dochter heeft dus een Hummer en oudste dochter heeft een mini cooper