Erg veel veranderingen bij sommigen hier. Kinderen, paarden erbij of juist paarden verkocht/verloren.
Hier erg druk met beide goed lopende zaken, dus vandaar dat ik hier een tijd niet meer ben geweest.
Onze roedel honden is uitgebreid van 1 naar 3. En er staan dit jaar nog meer veranderingen op het programma betreft die roedel.
Begin dit jaar verhuist naar een vrijstaand huisje met een klein stukje grond erbij. Dus de paarden staan lekker aan huis nu.
Bij de paarden ook veel beweging.
Unica is in Januari overleden aan koliek.
Iwan loopt helaas in zijn reservetijd en ik ben bang dat we hem de winter niet in laten gaan in deze conditie.
Zijn gebit gaat hem zijn kop kosten. Hoe realistisch ook, ik ben er nog niet helemaal klaar voor om mijn mannetje te missen, dus ik geniet dubbel zoveel van hem.
Chup, het veulen van Unica, gaat helaas ook weg.

Een schat en een pracht van een dier. Maar onze toekomstplannen lijken niet te gaan matchen met haar toekomst en zeker niet haar potentie voor de sport. We vinden het zonde en oneerlijk om haar hier als grasmaaier te laten staan.
We willen terug naar 1 paard, waar we samen voor de volle 100% van kunnen genieten. Puur recreatief.
Dus Ombra blijft. Momenteel zijn we langzaamaan haar aan het beleren in het tuig en dat doet ze verbazingwekkend goed. Heerlijk dier is het.
Uiteraard krijgt ze nog een klein ponyvriendje mocht ze straks alleen overblijven.
De veranderingen binnen de kudde gaan me eigenlijk iets te snel, al weet ik dat we realistisch moeten zijn en blijven, hoe lastig soms ook.