Hoe het bij ons gaat

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
vosse
Contacteer:

Hoe het bij ons gaat

Bericht door vosse » vr 04 jul 2014, 16:04

Na een hele poos stilte vanaf deze kant, maar weer eens hier wat bij gelezen.
Erg veel veranderingen bij sommigen hier. Kinderen, paarden erbij of juist paarden verkocht/verloren.

Hier erg druk met beide goed lopende zaken, dus vandaar dat ik hier een tijd niet meer ben geweest.
Onze roedel honden is uitgebreid van 1 naar 3. En er staan dit jaar nog meer veranderingen op het programma betreft die roedel.

Begin dit jaar verhuist naar een vrijstaand huisje met een klein stukje grond erbij. Dus de paarden staan lekker aan huis nu.

Bij de paarden ook veel beweging.
Unica is in Januari overleden aan koliek.
Iwan loopt helaas in zijn reservetijd en ik ben bang dat we hem de winter niet in laten gaan in deze conditie.
Zijn gebit gaat hem zijn kop kosten. Hoe realistisch ook, ik ben er nog niet helemaal klaar voor om mijn mannetje te missen, dus ik geniet dubbel zoveel van hem.
Chup, het veulen van Unica, gaat helaas ook weg.
Afbeelding
Een schat en een pracht van een dier. Maar onze toekomstplannen lijken niet te gaan matchen met haar toekomst en zeker niet haar potentie voor de sport. We vinden het zonde en oneerlijk om haar hier als grasmaaier te laten staan.
We willen terug naar 1 paard, waar we samen voor de volle 100% van kunnen genieten. Puur recreatief.
Dus Ombra blijft. Momenteel zijn we langzaamaan haar aan het beleren in het tuig en dat doet ze verbazingwekkend goed. Heerlijk dier is het.
Uiteraard krijgt ze nog een klein ponyvriendje mocht ze straks alleen overblijven.

De veranderingen binnen de kudde gaan me eigenlijk iets te snel, al weet ik dat we realistisch moeten zijn en blijven, hoe lastig soms ook.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
nancy imka

Re: Hoe het bij ons gaat

Bericht door nancy imka » vr 04 jul 2014, 16:36

Lastig hoor al die keuzes.. hoe is t eigenlijk met die poedelpup afgelopen?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » vr 04 jul 2014, 17:57

Hele veranderingen daar. Arme Iwan dus een beetje zijn laatste loodjes. Brrr.. Het lijkt me vreselijk om zo'n beslissing over Jeskim te moeten nemen, maar ze worden ouder, dus het komt onherroepelijk. Sterkte daar mee en geniet nog lekker van hem.

Wel heerlijk op je eigen stek nu dus! De paarden lekker aan huis, wat fijn!

En nog wat roedeluitbreiding! En de verdere veranderingen, een nestje bij een van je eigen honden, of een ander dier erbij?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 04 jul 2014, 18:26

He balen Iwan nu toch echt op het laatste van zijn kunnen. Dat zijn toch altijd weer van die vreselijk moeilijke beslissingen.
En idd een hele wisseling van de wacht daar bij de paarden, maar waarom niet iemand anders heel blij maken met je jonge grut. Een leuk paardje als Chup komt vast wel weer iemand voor die er helemaal wijs mee is.

Enne nog wel steeds wonend in Ruinen of dit keer iets verder de wijde omgeving ingetrokken tijdens de zoektocht naar het ideale huisje met land?
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » vr 04 jul 2014, 19:46

nancy imka schreef:Lastig hoor al die keuzes.. hoe is t eigenlijk met die poedelpup afgelopen?
Die heeft zich helaas niet naar onze wensen ontwikkeld.
Esther schreef:Hele veranderingen daar. Arme Iwan dus een beetje zijn laatste loodjes. Brrr.. Het lijkt me vreselijk om zo'n beslissing over Jeskim te moeten nemen, maar ze worden ouder, dus het komt onherroepelijk. Sterkte daar mee en geniet nog lekker van hem.

Wel heerlijk op je eigen stek nu dus! De paarden lekker aan huis, wat fijn!

En nog wat roedeluitbreiding! En de verdere veranderingen, een nestje bij een van je eigen honden, of een ander dier erbij?
Er komt een grote poedel bij. Mocht alles goed genoeg zijn en wij meer tijd hebben, willen we daar wel mee showen en fokken. Manga is niet fokwaardig en steriel. De schnauzer heeft 3 nestjes op haar naam staan en dus klaar, daarom is ze bij ons. En steriel. De chinees is 10 jaar en altijd volop geshowd en heeft ook wat nestjes op haar naam staan, dus ook met pensioen bij ons. Dus dat wordt hem niet meer met deze dames.

janna schreef:He balen Iwan nu toch echt op het laatste van zijn kunnen. Dat zijn toch altijd weer van die vreselijk moeilijke beslissingen.
En idd een hele wisseling van de wacht daar bij de paarden, maar waarom niet iemand anders heel blij maken met je jonge grut. Een leuk paardje als Chup komt vast wel weer iemand voor die er helemaal wijs mee is.

Enne nog wel steeds wonend in Ruinen of dit keer iets verder de wijde omgeving ingetrokken tijdens de zoektocht naar het ideale huisje met land?
Er is vast wel iemand die de ambitie heeft om met haar de sport in te gaan straks. En ze zit niet op de schopstoel dus we hebben alle tijd.

We wonen nog steeds braaf in Ruinen. Richting Steenwijk zie je ons niet zo snel gaan ;)
Dit is een huurhuis, wie weet als we ooit een perfect koophuis vinden buiten Ruinen dat we weggaan. Maar ik denk dat we wel hier in deze omgeving blijven :D
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 06 jul 2014, 18:50

Moest even goed nadenken, had je qua updates nog niet gemist, maar zie jullie wel en wee natuurlijk ook via Fb voorbij komen 8)7 Vooral heerlijk dat de zaak het ook zo goed doet Marije, voor jou én Peter. En heerlijk dat eigen stekkie, ziet er ook echt uit als een stek om te genieten. Iwan is lastig ja, wordt zo van de foto echt een oud heertje. Sterkte alvast voor de beslissing! Unica was ook sneu.

En als ik nog iemand weet voor Chupa chups zal ik ze naar jullie doorsturen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » ma 07 jul 2014, 17:33

Goh wat een ontwikkeling marije , en die arme Iwan, kun je ook niets met zijn voer doen? Mijn iwan heeft ook wat gebitsproblemen maar dat kunnen we met voer wel redelijk op gewicht houden.
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » di 08 jul 2014, 15:53

Nicole schreef:Goh wat een ontwikkeling marije , en die arme Iwan, kun je ook niets met zijn voer doen? Mijn iwan heeft ook wat gebitsproblemen maar dat kunnen we met voer wel redelijk op gewicht houden.
Dat hebben we tot zover wel gekund ja. Ook daar lijkt hij nu te weinig van op te nemen om zichzelf te onderhouden. Dat ze iets invallen op deze leeftijd heb ik totaal geen problemen mee. Maar je ziet elke rib en zn heupbeenderen steken uit.
Hij heeft speling tussen zijn boven en onderkaak dus ze kunnen zijn gebit niet meer bijwerken anders kan hij niet meer malen. Om hem alleen op vloeibaar voedsel te zetten is voor mij een grens en dan zal er, hoe vervelend ook, een einde in zicht gaan komen.
Daarbij eet hij zo langzaam en hebben hem dus op het land gezet, zodat hij 24 per dag onbeperkt kan eten.
Verder is hij nog hartstikke kwiek, brutaal en laat zich niet onderlopen door die andere 2.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » wo 09 jul 2014, 18:05

Wat zijn ze toch hard voor zichzelf, die koppies geven nooit op! sterkte marije, met de eventuele bbeslissing..
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
Plaats reactie