Vandaag is ons nieuwe pensioenpaard Joepie gekomen. Joepie is een 24-jarige Gelderse ruin met artrose. Heel rustig, braaf dier.
We hebben hem eerst in een weitje naast de anderen gezet, dat ging heel goed, veel gesnuffel. Toen Marga bij hem in, omdat die de baas is. Dat ging ook goed alleen raakte Baranna in de stress omdat Marga in het stuk ernaast liep (apart dier is het hoor

) . Toen hebben we de hele groep bij elkaar in gedaan. We verwachtten dat Marga vervelend zou doen, omdat ze Fatoush wil beschermen. Maar gek genoeg deed Marga niks en was het Fatoush die onrust stookte. Marga had het alleen maar druk met Fatoush en Baranna bij elkaar houden. Wat is ze dan fel. Maar ze deed Joepie niks. Fatoush en Baranna mochten alleen niet naar hem toe. Deden ze wel overigens. Fatoush joeg Joepie steeds weg. Ik wist niet dat hij zo lelijk kon doen. Marga hinnikte steeds heel lief naar hem, net of ze wilde zeggen: kom erbij joh. Na een poosje heeft Fatoush zich erbij neergelegd en nu staan ze vredig te grazen met z'n allen. De rollen zijn verdeeld.
1. Wie komt daar nou aan?
2. Niemand durft er als 1e op af
3. Baranna vindt hem wel boeiend
4. Hij mocht steeds dichterbij komen staan van de rest
5. Toch even weer in de "aanval" hij kwam te dichtbij
6.
7. Joepie voelt zich wel thuis, even lekker rollen
8. Hij is heel vriendelijk en komt meteen naar je toen als je de wei in komt
9.Mijn knappe Fatoush, die ik vandaag van een heel andere kant heb gezien. Wist niet dat hij zo lelijk kon doen