Mij viel de maat ook nog wel mee gelukkig, dat stukje moet ze wel bij kunnen trekken (duim duim).
Wat hebben we van de week zo al gedaan, want opleidingsinstituut Hepsefleps zit nu niet meer stil natuurlijk.
Zondag opgehaald, dat was wel avontuur genoeg voor 1 dag.
Maandag, het lijkt alsof ze nooit weg is geweest in de groep.
Stukje gaan wandelen en dus motormuismak bevonden met 30 toerrijders die we tegenkwamen en Rex de herder.
Sjol liep erachter onder het zadel als psychische ondersteuning.
Ze tippelt lekker vlot mee aan de hand.
Dinsdag, vliegenmasker erop, ze werden opgegeten... En stukje gewandeld met Hepsie alleen! Ging goed, tot .....
De laatste 6 meter.. in het voorstukje van de wei, geen beweging meer in te krijgen
Maar Do zou Do niet zijn als we hier niet even een snelle oplossing voor hadden (ik moest met zwarte naar les),
dus moeder Sjol uit de wei geplukt en Hepsie daarmee de wei ingeduwd

.
Niet geheel netjes, maar werkt prima.
Maar is dus puntje waar aan gewerkt moet worden, stap = stap en niet stilstaan met een ezelimitatie.
Woensdag, trainings dag, de smid komt! Eerst Sjol en Toobs aan de beurt, en Hepsie mag het alleen in de wei staan oefenen.
Ging wel rennen en gillen (buurman paard stond er nog), maar diegenen die het moeilijk kregen waren de schapen van de boer,
die nog in winterjas rondliepen en opgejaagd werden door het buurpaard en hijgend bij het hek lagen. (oeps!)
Bij de smid super braaf!
Donderdag, dagje vrij voor de kleine bemoeial.
Vrijdag, hmmmm, alleen train dag. Stukje gewandeld (5 minuten), even in paddock gerold en 3 x overgang stap draf etc. Toen weer naar de wei.
Hilarisch.. mevr. wou de wei niet meer in, dus stapje.. stilstaan... druk houden op halster, stapje, druk eraf, etc.
Zo zijn we toch netjes in de wei gekomen, nu had ik alle tijd van de wereld, dus kon ik het spelletje even netjes uitspelen.
Vervolgens (Toobs had ik al uit de wei geplukt om bij te eten op stal) Sjol ook uit wei gehaald, alleen training.
Truc is vrij simpel, haal andere paarden eruit, prik nieuw stukje gras erbij...
Het is en blijft een fjord.... FOOD!!!! En het is happy!!!
Zaterdag, alleen dag, Toobs en Sjol deden mee met optocht ( hele middag), dus mevr. moest alleen thuis blijven in de wei, ging super!
Voor we gingen nog even uit de wei gehaald om wat te poetsen, super braaf!
Doorlopen terug naar de wei ging al stuk beter, ze snapt nu dat doorlopen geen druk betekend, dus hapert nog wat,
maar minimaal.
Morgen, oh oh.. hele dag alleen dag.. Toobs en Sjol gaan op wedstrijd.