De J-tjes ontdekken de wereld!
-
- Contacteer:
Re: De J-tjes ontdekken de wereld!
Had hem al gezien op fb maar blijf me verbazen over dat haar haha dat is toch echt maf 

haha wat een teddyhaarballetje marjon
...die herken je straks vast niet meer terug als het haar er eenmaal af is.
Valt mij hier op dat de jonkies nog nooit zó strak in hun vacht hebben gezeten, echt zachte winter hier.
Nog een aantal leuke speelplaatjes van mijn dondersteen die steeds meer hengst begint te worden (ja, allebei, al bedoel ik nu hoofdzakelijk de rechthebbende in dit topic
)
Hij liep paar weken geleden ineens in zijn eentje over het erf..deurtje van het hok zat schijnbaar niet goed dicht, dus meneer was vrolijk aan de wandel gegaan (in zijn uppie welteverstaan, de rest stond nog braaf in het hok
). Maar even van de mogelijkheid gebruik gemaakt:

ca 90 vs ca 129

Drijfnat maar voldaan

Valt mij hier op dat de jonkies nog nooit zó strak in hun vacht hebben gezeten, echt zachte winter hier.
Nog een aantal leuke speelplaatjes van mijn dondersteen die steeds meer hengst begint te worden (ja, allebei, al bedoel ik nu hoofdzakelijk de rechthebbende in dit topic

Hij liep paar weken geleden ineens in zijn eentje over het erf..deurtje van het hok zat schijnbaar niet goed dicht, dus meneer was vrolijk aan de wandel gegaan (in zijn uppie welteverstaan, de rest stond nog braaf in het hok

ca 90 vs ca 129

Drijfnat maar voldaan

Geluk is de vrucht van intens werk
Wat een leukerd is het geworden Annabel mooi donker en wat kan hij leuk spelen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
- Contacteer:
Hij heeft precies ook al mooi maatje Bella! Leuke foto's, zo schattig om hen bezig te zien
Hier is het echte haar ook uitgebleven door de uitzonderlijke zachte winter, minder materiaal voor de vogeltjes hun nestjes haha

Hier is het echte haar ook uitgebleven door de uitzonderlijke zachte winter, minder materiaal voor de vogeltjes hun nestjes haha
- XxDiandraxX
Ook echt het kleurtje van zijn moeder gekregen.
Jinera heeft vandaag iets nieuws bedacht. Ik kom met de auto aanrijden en de paarden waren al wat baldadig (rennend en bokkend door de wei) en die kleine ziet me, gaat over in een handgalopje en springt op haar gemakje over het raster heen. Raster is +/- 1.10m, ging echt makkelijk met veel ruimte en souplesse. Ik stond echt even met mijn mond vol tanden toen ze heel vrolijk naar me toe gedraafd kwam. Maar geloof dat ze een waardig opvolger voor haar moeder is/word om mee te gaan crossen.
Jinera heeft vandaag iets nieuws bedacht. Ik kom met de auto aanrijden en de paarden waren al wat baldadig (rennend en bokkend door de wei) en die kleine ziet me, gaat over in een handgalopje en springt op haar gemakje over het raster heen. Raster is +/- 1.10m, ging echt makkelijk met veel ruimte en souplesse. Ik stond echt even met mijn mond vol tanden toen ze heel vrolijk naar me toe gedraafd kwam. Maar geloof dat ze een waardig opvolger voor haar moeder is/word om mee te gaan crossen.
Ha ha stoute Jinera laat je de moeder dekken door een dressuurfjord krijg je een springfjord!
Hier zijn de jonkies ook baldadig lekker rennen en spelen erg leuk om te zien vooral Oline die gaat ook stijgeren naar ruinen en pakt ze vast bij het halster dat spelletje heeft ze al snel geleerd.
Hier zijn de jonkies ook baldadig lekker rennen en spelen erg leuk om te zien vooral Oline die gaat ook stijgeren naar ruinen en pakt ze vast bij het halster dat spelletje heeft ze al snel geleerd.
Declo is ook al een flinke vent! Tofino is ook zo leuk, leuk snuitje
.
Vandaag Oda haar manen eraf geknipt. Even voor schandaal lopen maar hopelijk kan ik er hierna een mooie boog in knippen.
Had van Ronan nog een paar halsters liggen, in Full. Maar dit halster kan zo klein dat Oda hem in principe al past. Echt heel blij mee!

En hier een oude foto van Roon met het halster, alleen niet zo duidelijk
.
en zit nog bontje om natuurljik.

Vandaag Oda haar manen eraf geknipt. Even voor schandaal lopen maar hopelijk kan ik er hierna een mooie boog in knippen.
Had van Ronan nog een paar halsters liggen, in Full. Maar dit halster kan zo klein dat Oda hem in principe al past. Echt heel blij mee!

En hier een oude foto van Roon met het halster, alleen niet zo duidelijk

en zit nog bontje om natuurljik.

Mama van Gwen
(7-2-15)

-
- Contacteer:
Haha die Jinera, een echte springfjord! Zo lang ze het enkel doet als jij aankomt, gaat dat nog maar als ze dat ook begint te doen als jij er niet bent is het minder
Dat ziet er toch echt nooit uit als de manen helemaal afgeknipt zijn, gelukkig groeien ze altijd snel terug :-) Lekker lange voorpluk heeft ze al, volgens mij is die van ons Oriana even lang maar dat zullen ze toch niet van vaders hebben haha.

Dat ziet er toch echt nooit uit als de manen helemaal afgeknipt zijn, gelukkig groeien ze altijd snel terug :-) Lekker lange voorpluk heeft ze al, volgens mij is die van ons Oriana even lang maar dat zullen ze toch niet van vaders hebben haha.
Gelukkig hebben Rinka en Zenith een mooie lange pluk haha!
Van de week was zo leuk. Mijn vriend heeft weinig ervaringen paarden maar wil toch ook 'dat Oda later ook naar hem luisterd', zoals hij zelf zegt.. Echt zo leuk om te zien die met elkaar. En ze doet het allemaal zo braaf bij hem!
Van de week was zo leuk. Mijn vriend heeft weinig ervaringen paarden maar wil toch ook 'dat Oda later ook naar hem luisterd', zoals hij zelf zegt.. Echt zo leuk om te zien die met elkaar. En ze doet het allemaal zo braaf bij hem!
Mama van Gwen
(7-2-15)

Jella is gisteren voor het eerst gewassen op de spuitplaats. De viezigheid vanuit Yessie haar box (was van de winter heel nat) zat al een aantal maanden in haar vacht en ik kreeg het er maar niet uit. Gisteren de stoute schoenen aan getrokken en haar toch gewassen het was immers lekker weer! Mijn klasgnootje ging gistermiddag mee vanuit school voor een paardenmiddag en heeft haar bij haar hoofd vastgehouden. Ze stapte zo de spuitplaats op en ook met wassen was ze heel braaf! Droompony.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Heb zelf geen veulentje meer, kleine veulens worden namelijk snel groot haha.
Maar vind het ontzettend leuk om jullie boeven op te zien groeien. Ze doen het goed.
Wat word Declo een knappe man zeg, leuk kleurtje.
Valene, dat is toch het veulen van Vrony of niet? Appart dat haar manen peper en zout zijn, wat zeiden ze met de keuring eigenlijk van dat kleurtje. Waar valt dat dan eigenlijk onder, gewoon onder brunblakke? Ze heeft namelijk ook qua vacht zo'n andere kleur vergeleken met de brunblakke veulens. Ik zou haar ook als rodblakke zien zo op de foto's.
Maar vind het ontzettend leuk om jullie boeven op te zien groeien. Ze doen het goed.
Wat word Declo een knappe man zeg, leuk kleurtje.
Valene, dat is toch het veulen van Vrony of niet? Appart dat haar manen peper en zout zijn, wat zeiden ze met de keuring eigenlijk van dat kleurtje. Waar valt dat dan eigenlijk onder, gewoon onder brunblakke? Ze heeft namelijk ook qua vacht zo'n andere kleur vergeleken met de brunblakke veulens. Ik zou haar ook als rodblakke zien zo op de foto's.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- XxDiandraxX
vandaag weer wat foto's gemaakt van Jinera
op stand:

knappe koppie:

naast Guus:

zie ook:
Jinera - En een beetje van de rest
op stand:

knappe koppie:

naast Guus:

zie ook:
Jinera - En een beetje van de rest
Leuke foto's weer van Jinera
.
Oda begint eindelijk een beetje haar los te laten, al is het nog niet veel hoor
.
Maar goed de temperaturen gaan ook weer omlaag dus zo erg is het niet.

Oda begint eindelijk een beetje haar los te laten, al is het nog niet veel hoor

Maar goed de temperaturen gaan ook weer omlaag dus zo erg is het niet.
Mama van Gwen
(7-2-15)

- XxDiandraxX
Jinera is meegeweest meteen foto meeting, georganiseerd via bokt. er zijn al een paar mooie plaatsjes uitgekomen!!

samen met mams die ook mee was

en stiekem ook eentje van mams spammen..

samen met mams die ook mee was

en stiekem ook eentje van mams spammen..

Mooi!
Josje is vandaag jarig. Ik mis haar nog steeds
Josje is vandaag jarig. Ik mis haar nog steeds
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Leuke foto's van Jinera!
Oda word al iets minder harig...

Oda word al iets minder harig...

Mama van Gwen
(7-2-15)

- XxDiandraxX
wat een haar zit er nog op Oda daar...
vandaag een standfoto (geprobeerd) te maken van Jinera. ze is nu flink aan het verharen
en haar zomer velletje word weer een tintje donkerder...

vandaag een standfoto (geprobeerd) te maken van Jinera. ze is nu flink aan het verharen
en haar zomer velletje word weer een tintje donkerder...

Oda zit zeker dik in de vacht ze had een strenge winter verwacht.
Met Jo en Oline gaat het goed Jo wordt op kort termijn gecastreerd dan kan hij lekker met de rest het land in.
Met Jo en Oline gaat het goed Jo wordt op kort termijn gecastreerd dan kan hij lekker met de rest het land in.
Mijn Jtje staat lekker in de opfok te genieten met andere pullekies. Die heeft het prima naar zijn zin.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jinera ook overbouwd haha. Ze ziet er wel goed uit zeg!
Grappig dat ze donkerder word.
Jive lekker in de opfok. Zag de foto's van de boot alweer voorbij komen ja.
Heb je een recente foto van Oline Karin, ben erg benieuwd!!
Oda haar haar is gelukkig een stuk minder haha. Zit nog wel wat op maar laat niet zo hard meer los nu.
Het vage is dat ze zo donker leek te worden (zie bovenstaande foto's). Nu haar lange vacht er af is is ze weer super licht
.
Dus ben benieuwd hoe ze nu gaat worden. Haar donkere neusje houd ze wel, en ze heeft voorlopig aan beide zijde een schouder vlek.
Blijft me verder verbazen hoe ze wekelijks veranderd. Ik zie haar maar 1/2x in de week nu en ze lijkt steeds anders.
Gaan jullie kleintjes dit jaar naar de keuring of nog niet over na gedacht?
Grappig dat ze donkerder word.
Jive lekker in de opfok. Zag de foto's van de boot alweer voorbij komen ja.
Heb je een recente foto van Oline Karin, ben erg benieuwd!!
Oda haar haar is gelukkig een stuk minder haha. Zit nog wel wat op maar laat niet zo hard meer los nu.
Het vage is dat ze zo donker leek te worden (zie bovenstaande foto's). Nu haar lange vacht er af is is ze weer super licht

Dus ben benieuwd hoe ze nu gaat worden. Haar donkere neusje houd ze wel, en ze heeft voorlopig aan beide zijde een schouder vlek.
Blijft me verder verbazen hoe ze wekelijks veranderd. Ik zie haar maar 1/2x in de week nu en ze lijkt steeds anders.
Gaan jullie kleintjes dit jaar naar de keuring of nog niet over na gedacht?
Mama van Gwen
(7-2-15)